Erkenning van Moorlands Totilas nu ook echt een feit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Erkenning van Moorlands Totilas nu ook echt een feit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 08:20

http://www.edwardgal.nl / Nieuwsredactie

Afbeelding
Totilas.
foto: http://www.sjoert.com

Tijdens de Europese Kampioenschappen dressuur in Windsor werd bekend gemaakt dat Moorlands Totilas erkend werd door het KWPN. We kregen velen positieve reacties, van echt alle kanten. Enige verwarring onstond er wel. Er werd links en rechts gefluisterd hoe het kon dat er helemaal nog geen rontgenonlogisch rapport was en sommigen dachten zelfs dat Totilas dat niet hoefde.

Maar natuurlijk moet ook Totilas aan alle eisen voldoen. In zijn vakantie, na Windsor, is hij keurig helemaal op de foto gegaan en dat was een bevestiging van wat wij al wisten. Totilas is super gezond! Op het dekken moeten de liefhebbers toch nog even wachten, want voorlopig gaat de sport echt voor.
Maar er komt een dag dat hij zeker voor nazaten zal gaan zorgen.

Klik hier voor een foto van Totilas bij de dierenarts.

Verwant artikel:

[VN] Totilas door het KWPN erkend als dekhengst op prestaties

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 08:23

Tuurlijk,.... net als Lingh zeker die was ook gezond? maak zijn foto's maar eens openbaar.
Dan is het KWPN eerlijk bezig!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Erkenning van Moorlands Totilas nu ook echt een feit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 08:25

Nou nou, wat een hatelijke reactie.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat KWPN met de erkenning van Totilas ook direct dingen verzwijgt, of wel dan? :)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 08:31

Ik ben benieuwd of er al een wachtlijst is en wat hij gaat kosten :-)

Erg leuke hengst!! En ik neem aan dat het rapport in IDS komt te staan als ze niets te verbergen hebben hoor.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 08:33

@insider wat een negativiteit weeral!!! Voor sommigen zal het allicht nooit goed zijn e.

En wat heeft Lingh met Totilas te maken, heb je zwart op wit bewijzen over Lingh of van horen? En vooralsnog, is een keuring altijd een momentopname. Maar het is nu duidelijk dat hij aan de eisen voldoet, dus na zijn sportcarriere, zullen er allicht veel gegadigden zijn. En niemand verplicht jouw ertoe om daar in mee te gaan.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 08:50

Cayenne schreef:
Nou nou, wat een hatelijke reactie.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat KWPN met de erkenning van Totilas ook direct dingen verzwijgt, of wel dan? :)

Business as usual toch? Heb je al ooit een positief bericht gezien van deze zelfbenoemde insider? Ik niet, dus als ze er toevallig ooit eentje geplaatst heeft heb ik dat even gemist :+
Maar Totilas gaat sowieso het dekken toch niet combineren met zijn sportcarriere? Dus het kan nog wel even duren eer hij ook daadwerkelijk beschikbaar komt voor de dekdienst.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 08:53

Die foto bij de dierenarts, het lijkt bijna een echt paard ipv een alien ;)

Ik denk alleen wel dat dekken idd op inschrijving zal gaan. Hij zal er zowiezo niet meteen heel veel mogen dekken. Ben echt benieuwd.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:00

mij lijkt niet dat kwpn er mee zou gaan sjoemelen dat zorgt voor ongeloofwaardigheid van het stamboek,
Ik vind het een mooi intressant paard,
ik denk dat je voor een dekking aardig wat neer komt te leggen, laats bij wereld draait door gaf de iegenaar al aan dat er hoog kosteplaatje aan kwam en dat alles selectief zou gebeuren, (wat hij er mee bedoelde is voor nog een beetje onduidelijk, )

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:05

oOoKellyoOo schreef:
mij lijkt niet dat kwpn er mee zou gaan sjoemelen dat zorgt voor ongeloofwaardigheid van het stamboek,
Ik vind het een mooi intressant paard,
ik denk dat je voor een dekking aardig wat neer komt te leggen, laats bij wereld draait door gaf de iegenaar al aan dat er hoog kosteplaatje aan kwam en dat alles selectief zou gebeuren, (wat hij er mee bedoelde is voor nog een beetje onduidelijk, )

Maar dat vind ik dan wel weer grootspraak, een goed sportpaard impliceert nog niet direct een goede vererver. Dus zijn eerste nakommeling zullen van belang zijn, logisch dus langs een kant dat ze dan selectief gaan zijn met merriekeuzes(zouden ze mijn inziens voor elke dek moeten invoeren) maar zelfs dat is geen garantie tot succes. En tja bij hoog dekgeld verwachten de fokkers toch een bovengemiddeld veulen, sportpaard in spe.
Maar dat is voorlopig nog toekomstmuziek, eerst nog lekker genieten van deze hengst in de sport :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:15

Is die dame op de foto nu zo groot of is Totilas best klein?
Laatst bijgewerkt door Abeltje77 op 25-10-09 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:16

Abeltje77 schreef:
Is die dame op de foto nu zo groot of is Totilas helemaal geen grote?

Als het diezelfde meid is wat ik vorig jaar in het mecc zag, is ze iets kleiner als mij, dus tussen de 1,74 en 1,80 Totilas is niet zo heel groot

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:20

Insider schreef:
Tuurlijk,.... net als Lingh zeker die was ook gezond? maak zijn foto's maar eens openbaar.

Dan zullen we maar niet gaan spreken over alle SandroHitjes enzovoorts? Leuk dat je weer komt speculeren, lijkt me nergens voor nodig, vooralsnog is Toti een waanzinnig sportpaard dat maakt hem nog geen goede dekhengst.

Ben benieuwd wanneer die de dekdienst ingaat, kijken of er ergens in NL een kleine Toti ter wereld kan komen :D

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:23

Het verbaasde mij dat Totilas tot zover nog niet eens erkend was, maar gelukkig nu wel :-)
Heb hem gisteren in Assen gezien en ik ben overtuigd!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:24

Oh wat goed! :) Ben benieuwd hoe dat verder zal gaan. :j

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:25

Mooi dat het nu toch echt erkend is! :)
Ik ben benieuwd hoeveel een dekking van meneer gaat kosten!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:31

oOoKellyoOo schreef:
Abeltje77 schreef:
Is die dame op de foto nu zo groot of is Totilas helemaal geen grote?

Als het diezelfde meid is wat ik vorig jaar in het mecc zag, is ze iets kleiner als mij, dus tussen de 1,74 en 1,80 Totilas is niet zo heel groot

Nou dan heb je toch echt wel de verkeerde voor, want die groom is echt niet van de kleinste denk dat die eerder naar 1.90 gaat. Toti een gewoon paard qua stokmaat, denk rond m70

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:44

Insider schreef:

Wordt gewoon openbaar gemaakt. Niks geheimzinnigs aan.

Is het misschien een idee om een keer suiker door de thee te roeren in plaats van azijn?
Altijd dat negatieve, zure gedoe.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:36

Wat goed! Ben ontzettend benieuwd naar kleine Toti's, maar daar zullen we nog even op moeten wachten.. :).

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:38

Ik zal wel een kleine toti willen hoor..wie weet ooit ;) Wat ik me dus afvraag, totilas is nu een jaar of 9? Hij word al een aardig tijdje als sportpaard gereden met hoge verwachtingen, staat op een harstikke luxe stal waar altijd wel een dierenarts aanwezig is en die paarden krijgen elk prikje en elk goedje..waarom is zo'n paard dan nog nooit rontgenologisch gekeurd? Stel nu dat er wel van alles aan zal mankeren? Of is hij ooit wel is gekeurd en is dit gewoon weer een herkeuring om te kijken hoe het er nu allemaal voorstaat?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:42

Goed nieuws dat hij helemaal goed is! En nu maar afwachten wanneer hij mag gaan dekken. Mooi dat de sport in eerste instantie voor gaat.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:51

Heerlijke opmerking insider, pessimist.
Ik ben in ieder geval heeeel erg benieuwd naar kleine totilasjes :)
Maar eerst hem maar eens volgen in zn sportcarriëre, gister in Assen liep hij ook weer de sterren van de hemel.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:55

als ze verstandig zijn laten ze hem eerst eens rond de 20 knappe merries dekken....zonder dat iemand er van weet...

es kijken hoe t lijkt...

een sportpaard is nog geen dekhengst...

Ik vind Lingh en Painted Black ook geen dekhengsten/vaderdieren...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:59

Ach, we zullen het wel zien toch? Van te voren is het allemaal maar koffiedik kijken!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:01

Zo, zijn we eindelijk die iritante speculaties kwijt over de vermeende OCD (mag ik hopen).

En wie had er weer eens gelijk..? :+

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:01

sigrid1182 schreef:
Ik vind Lingh en Painted Black ook geen dekhengsten/vaderdieren...

Ooit je ogen opengedaan ;)?!

Ben heel benieuwd wat deze hengst aan nakomelingen gaat brengen, maar vooral dat Edward er eerst nog heel veel plezier en succes in de sport mee gaat krijgen.