Trakehner hengst Kasparow voortaan Elite hengst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Trakehner hengst Kasparow voortaan Elite hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 08:08

Nieuwsredactie

Afbeelding
Kasparow.
foto: http://www.SDVFoto.nl

De veertienjarige Trakehner hengst Kasparow is Elite verklaard. De zwarte hengst heeft op grond van zijn prestaties in de sport, en zijn nakomelingen, het Elite predikaat ontvangen.
Kasparow heeft naast veel premiedragende dochters, eveneens drie zoons goedgekeurd voor de dekdienst.

Zijn vader (Sixtus, Habicht x Ibikus) en moeder (Kandra, Kostolany x Schwalbenherbst), kregen al eerder het Elite predikaat uitgereikt. In de moederlijn van Kasparow zijn maar liefst vier Elite merries op rij te vinden.

Naast Kasparow is in Nederland Gribaldi de enige andere Trakehner Elite hengst.

PieterBel

Re: Trakehner hengst Kasparow voortaan Elite hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 08:33

Leuk, super leuke allround hengst die fijne nakomelingen geeft.

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 08:37

yeah papa van mijn veulen, toppertje

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:55

Wat leuk! We hadden hem op het oog voor mijn pony, maar helaas werd ze niet drachtig.
Weet iemand toevallig waarom hij niet ggk is voor KWPN? Niet naar de keuring gebracht, afgewezen?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:34

Echt gaaf zeg! Ik wist het al even een paar daagjes, maar nu is het echt officieel. :) Kas is zeker een ontzettend gaaf dier, heb 'm examen met hem mogen springen. Heel fijn paard en kreeg ook hele leuke reacties als 'zo das een gave...'

Kas is nooit bij het KWPN voorgebracht. De eigenaresse houdt er niet echt van wat met Gribaldi is gebeurd, hij wordt gezien als KWPN-hengst en ze wil niet dat datzelfde met Kas gebeurd. Hij heeft ontzettend goede paarden binnen bij het Trakehner Stamboek en de andere stamboeken waarvoor hij is goedgekeurd gebracht, dus hem keuring bij het KWPN is geen wens van de eigenaresse.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:00

Het is natuurlijk ook een pluim voor Arja. Kas is röntgenologisch goed en op dat gebied ook geschikt om mee te fokken. Dat zie je binnen het Trakehner verband wel eens anders. Beiden verdienen naar mijn mening ook deze erkenning.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:54

Geweldig,ben er erg blij mee mijn merrie verwacht aankomend seizoen een veulen van hem.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:12

Ik vind het ook een hele aansprekende hengst,echt toppie dat ie elite is.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:18

Erg mooie hengst met onzettend mooie nakomelingen!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:09

Goed zo !!!!!Eindelijk weer een allround hengst die de erkenning krijgt die hij verdient.Ik ben altijd gek geweest van deze hengst.We hebben vaak Trakheners gehad en stuk voor stuk goeie paarden.Proficiat !!!!!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:20

super! +:)+

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:14

Zooo klinkt als een hele titel:D daar mag hij dus trots op wezen!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:28

Ah, leuk, ik vind Kasparow al tijden een geweldig paard :) Mocht ik ooit nog een geschikte merrie hebben ... :9

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:30

Bomba schreef:
Echt gaaf zeg! Ik wist het al even een paar daagjes, maar nu is het echt officieel. :) Kas is zeker een ontzettend gaaf dier, heb 'm examen met hem mogen springen. Heel fijn paard en kreeg ook hele leuke reacties als 'zo das een gave...'

Kas is nooit bij het KWPN voorgebracht. De eigenaresse houdt er niet echt van wat met Gribaldi is gebeurd, hij wordt gezien als KWPN-hengst en ze wil niet dat datzelfde met Kas gebeurd. Hij heeft ontzettend goede paarden binnen bij het Trakehner Stamboek en de andere stamboeken waarvoor hij is goedgekeurd gebracht, dus hem keuring bij het KWPN is geen wens van de eigenaresse.

Het is zeker een gaaf dier :D .

Wat is er met Gribaldi gebeurt dan? (Of is dit een hele domme vraag? :+ )
Echt super dat deze allrounder Elite is geworden!!

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:57

Helemaal terecht! Kas is zo'n gave lieve hengst en Arja heeft dit ook zeker verdiend. En dat 'tie fijne nakommelingen geeft, dat wisten we wel. We hebben er 1 op stal staan..

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:10

Super gaaf! :D

Het zou echt 100% zeker te weten de pappa worden als ik mijn merrie ooit nog zal gaan dekken wat niet echt gaat gebeuren denk ik.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:20

@ WolinLotte: Gribaldi is hier in Nederland een beetje ingeburgerd als KWPN-hengst. En Arja houdt daar absoluut niet van...

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 00:15

Supertrots, toen ik vanmiddag mijn nakomeling van hem "rondslingerde".
Wat geweldig, het ELITE-predikaat!!!! Yiehaa!!!!!

MEGCOURT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:33

Echt super dit. Heb een prachtige nakomeling van deze geweldige hengst!!!

sonnie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:48

Ik ben zo trots op "papa" Kas! Hij is geweldig en hij verdient dit!

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:08

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen weekend is tijdens de Hengsten keuring van Trakehner Verband in Neumünster (Duitsland) de in Nederland gestationeerde Trakehner Hengst Kasparow gehuldigd als Elite hengst. Het Elite predikaat is het hoogst haalbare predikaat dat een paard van het Trakehner stamboek toegekend kan krijgen. Het bestuur van het Trakehner Verband heeft het predikaat aan de zwarte Kasparow toegekend vanwege zijn uitzonderlijke staat van dienst. In maar liefst drie takken van de Hippische sport heeft Kasparow succesvol gepresteerd. Als jonge hengst is Kasparow in Duitsland actief geweest als springpaard. Later kwam hij op Nederlandse bodem en heeft hij onder Tommie Visser successen geboekt in de dressuursport. Daarna maakte de hengst een overstap naar de Eventingsport. Ook daar heeft Kasparow, samen met Chantal Megchelenbrink, op internationaal niveau gepresteerd.

Het Elite predikaat heeft Kasparow echter niet alleen op zijn eigen sportprestatie verdiend. Zijn afstammelingen vallen al jaren op door hun veelzijdige talenten, hun uitzonderlijk goede karakters en de werkwilligheid. De nakomelingen van Kasparow beschikken over goede gangen en mogelijkheden om in elke tak van sport maar ook in de keuringring te excelleren.
Er is in Nederland 1 andere Elitehengst (Gribaldi)
Kasparow is sinds 1999 in eigendom van Arja van der Laarse. In 1999 heeft Kasparow zijn verrichtingen in Duitsland gedaan en is in 2000 goedgekeurd voor de dekdienst. Hij heeft inmiddels binnen het Trakehner Stamboek 3 goedgekeurde zonen, alle drie blinken ze uit in techniek, beweging en interieur.

Kasparow zwarte Trakehner hengst, geboren in 1995 EH.Sixtus x E.St.Kandra v:Kostolany.
Stokmaat: 1.70 Goedgekeurd bij: Trakehner Verband, Oldenburg, Deens Warmbloed, Westfalen, Rheinland, NRPS.

sonnie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:14

Hij is zo stoer!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:31

Wat een knapperd zegg!

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:43

En een hele trotse Arja!!

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:54

Bomba. Ik geloof niet dat dat de mening van Arja is. Arja heeft hem in het verleden aangeboden aan het KWPN maar het antwoord was toen dat ze daar geen behoefte aan hadden omdat ze het bloed al hadden(Grib) Wat natuurlijk niet waar is, ze hebben een variant van het bloed, maar daarom is hij niet erkend bij het KWPN. Je kan natuurlijk Kas wel gebruiken voor een KWPN merrie en het veulen laten inschrijven bij het KWPN. Kas wordt dan gezien als buitenlandse hengst.

Ik was trouwens bij de hengstenkeuring in Neumunster. Echt een kippenvel moment. Kas zag er super uit. De hal ging uit zijn dak. Het hele weekend was ook super om mee te maken. Hoe vaak er niet iemand langs Kas zijn box kwam om te vertellen dat ze een nakomeling van hem hadden en hoe blij ze daar mee waren. Geweldig.
Tijdens de gala-avond deed Redecker ook mee. Wat een voorbeeld van een Kas kind. Volledig in balans, mooie bewegingen en voor een 3jarige, super braaf de ring rond. Was nergens van onder de indruk en liet zich goed rijden.
Aankomende dagen komen er meer beelden uit neumunster op de site.
http://www.kasparow.com