NIC Assen: Edward Gal wint met Totilas Grand Prix

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

NIC Assen: Edward Gal wint met Totilas Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 23:07

Nieuwsredactie

,,Jur Vrieling wint 1.45m rubriek met Wadro's Nerina

De Grand-Prix van NIC Assen is gewonnen door Edward Gal met de zwarte Gribaldi zoon Totilas. In een veld van alleen maar Nederlands, kregen Edward Gal met Totilas van de jury gemiddeld 81.702%. Tussen hem en de nummer twee zat een gat van ruim 10%. Deze nummer tweede werd Christa Laarakkers met Ovation (v. Cabochon). Zij kregen 70.426%. Hans Peter Minderhoud met IPS Tango (v. Jazz) reden naar de derde plaats. Zij kregen 68.652% toebedeeld. Marlies van Baalen met de merrie BMC Phoebe (v. Regazzoni) zat hen kort op de hielen, met 68.511% moesten zij genoegen nemen met de vierde plaats. Patrick van der Meer met Ogami (v. Cabochon) werd vijfde. Bart Veeze volgde op de zesde plaats met Stefano (v. Gribaldi).

Maaike Koopmans twee maal eerste
Ook vandaag stonden er meerdere internationale springwedstrijden op het programma. Op 1.25m/1.30m niveau was het wederom Maaike Koopmans die zich naar de eerste wedstrijd sprong. Gisteren was ze met Soraya (v. Karandasj) eerste en werd ze met Dominck tweede. Deze maal werd ze met Dominck eerste. Deze ruin, wiens ouders niet geregistreerd zijn, bleef foutloos binnen 53,38 seconden. Met Soraya kwam ze ook in de ring, maar met een balk aan de benen bleef ze steken op de dertiende plaats. Claudia van Dijk met Van Dijk Roofs Wednesday (v. Gentleman) werd tweede binnen 54,34 seconden. Henri de Wulf met Carta-Blanche W (v. Numero Uno) werd wederom derde.

Nederlanders doen goede zaken in Assen
In de 1.45m rubriek stuurde Angelique Hoorn negenjarige merrie Tinette (v. Carnute) foutloos rond in beide manches met een tijd van 30,67 seconden. Michael Greeve Ronaldo (v. Cash) was eveneens foutloos in beide manches, maar met een tijd van 32,69 seconden moest hij genoegen nemen met de tweede plaats. De Brit Tim Gredley met de kwpn gefokte Timo IV (v. Numero Uno) eindigde op de derde plaats, gevolgd door Roelof Bril met Vigaro (v. Tangelo van de Zuuthoeve). Peter Geerink met Uraquay (v. Chellano Z) werd vijfde. Zesde werd Wout-Jan van der Schans met P-Pilot (v. Epilot). Zowel Jos Lansink (in de tweede manche) als John Withaker (in de eerste manche) hapten naar zand en werden daarom gediskwalificeerd. Later bleek dat Whitaker zijn enkel had gebroken. Hij is inmiddels geopereerd.

In de wedstrijd op 1.40m niveau werd Gert-Jan Bruggink met de bruine holsteiner Acodetto (v. Acobat II) de winnaar. Hij kwam het snelst rond in 53,22 seconden. Wout-Jan van der Schans werd tweede, hij had de schimmel Corland merrie Sakita Zeldenrust gezadeld, ze kwamen binnen op 56,35 seconden.
Franke Sloothaak finishte als derde met Legurio (v. Landadel). De Brit Ben Maher met Let's Fly 6 moest deze maal genoegen nemen met een vierde plaats. Gevolgd door Jurgen Stenfert met BMC Satisfaction (v. Stakkato).

In de laatste wedstrijd van vandaag, op 1.45m niveau, deden maar liefst 52 combinaties mee. Drie daarvan trokken zich gedurende de wedstrijd terug. De internationale rubriek werd gewonnen door een Nederlander. Jur Vrieling met de veertienjarige schimmelmerrie Wadro's Nerina (v. Amaretto) bleef foutloos en zette de snelste tijd neer. Ze kwamen rond in 38,64 seconden. De Nieuw-Zeelandse Samantha Mc Intosch maakte de lang reis niet voor niks.
Met de Selle Francais merrie Lindberg des Hayettes (v. Papillon de Rouge) werd ze met een tijd van 39,54 seconden tweede. Ben Maher volgt op de voet. Met Roller Coaster III, wiens ouders niet geregistreerd zijn, kwam hij 0,05 seconden later binnen. Willem Greve werd met de kwpn goedgekeurde hengst Ukato (v. Stakkato) zesde, gevolgd door Uriel Taken met Rendez Vous (v. Ohio van de Padenborne). Wout-Jan van Schans werd met de kwpn goedgekeurde Sir Corland (v. Corland) eindigde op de zevende plaats. Beste Belg was Francois Mathy jr. met de Holsteiner Cero (v. Calido). Hij werd veertiende.

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:09

Ik ben net terug, en het was echt een top wedstrijd!

shanty

Re: NIC Assen: Edward Gal wint met Totilas Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:11

Het was erg mooi

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:20

super van maaike :j

en weer een topprestatie van Jur :D ook nog aan het bier zag ik bij de prijsuitreiking ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:34

Ben vanmiddag geweest en heb Edward gal nog zien rijden. Had Totilas laatst al op filmpje gezien, maar wat kan dat beest abnormaal idioot bewegen. Lijkt wel of iemand van boven aan de touwtjes trekt. Volgens mij houdt ie hem nog aardig bij zich, anders zouden ze soms opstijgen.....

Daarna het springen. John Whitakker viel helaas en bleef toch even liggen. Hij leek echt naar zijn been te wijzen en te grijpen. Iemand die weet of het hopelijk meeviel? Nooit leuk om te zien en zeker als zo een ervaren ruiter blijft liggen hoop ik op goed nieuws.
Verder nette ritten gezien.

Ben alleen al een tijdje uit de engelse sport en heb heel wat nieuwe trends en bitten oa gezien. Zou van sommigen de werking wel willen weten.

Ik heb het iig met mijn gezelschap gezellig gehad en was leuk om weer eens te zien!

En O,ja vanmiddag Angelique Hoorn was super. ) altijd leuk als een dame wint :o ;) ) Maar vond bij de small tour Dennis van den Brink erg stoer rijden. Hij leek me ook nog zo jong en dan even winnen. Reed met veel lef.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 07:05

@ Superpony

John heeft zijn scheenbeen op 2 plaatsen gebroken en is meteen geopereerd...
Peppermill was flink overstuur na de val van John. :(
Hopen op een snel herstel!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:31

oei dat is vervelend voor John, vind het een leuke ruiter.

ik was net bij Ilona mens, zij deed mee in de GP. tegen Totilas, ze was wel trots omdat het gewoon heel lekker ging, en ze was niet laatste ;)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:44

Ja was echt leuk gisteren, zowel 's ochtend bij de dresuur als s middags bij het springen :)
Jeetje wat balen voor John zeg, ik kreeg de rillingen toen hij al zo naar zijn been greep.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:16

_Rianne_ schreef:
@ Superpony

Heb het net gelezen, wat naar. Je weet bij zo iemand al dat die niet voor niks blijft liggen. Hopen dat het herstel voorspoedig gaat. Maar ik vind het een naar idee dat het zo voor ons neus gebeurde hoor.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:27

superpony schreef:
_Rianne_ schreef:
@ Superpony

Heb het net gelezen, wat naar. Je weet bij zo iemand al dat die niet voor niks blijft liggen. Hopen dat het herstel voorspoedig gaat. Maar ik vind het een naar idee dat het zo voor ons neus gebeurde hoor.

Dat klopt!

Met John gaat het weer wat beter hoor, hij was gisteren alweer in de TTHall, compleet met krukken! :)