Ongeluk met paardentrailer op de A20

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Talonius

Ongeluk met paardentrailer op de A20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 11:20

Excuus als het hier niet goed staat..ook heb ik nog geen verdere informatie kunnen vinden.

Mijn man reed net op de A20 en belde mij dat er voor zijn neus (althans zo'n 200 meter verderop) een paardentrailer was geschaard en deze gekanteld in de berm ligt. Dit is denk ik een uurtje geleden geweest ten hoogte van Rotterdam Alexander richting Moordrecht. Ik had hem al gevraagd om te kijken of hij kon helpen met het bevrijden van de paarden (hij is monteur en zijn bus ligt vol gereedschap). Maar hij belde later terug dat paarden beiden uit de trailer zijn gekomen, onbekend is of zij eruit zijn gelaten of eruit zijn geslingerd. De dieren zijn in paniek de snelweg over gevlucht en zijn opgevangen bij een benzinestation. Na ruim 30 minuten werd het verkeer doorgeleid en zag mijn man dat beiden dieren met verzorger bij het benzinestation stonden. Naar wat hij op afstand kon zien enkel schaafwonden?

Heeft iemand al nieuws of weet hoe het met beide paarden en eigenaren gaat?
Ik zit al een uur met kippenvel op de bank ...vind dit altijd van die nare berichten..

EllyC

Re: Ongeluk met paardentrailer op de A20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:31

kan er op 112meldingen.nl nog niets over vinden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:38

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:43

Een van de paarden is gehecht en het andere paard is doorgestuurd naar Utrecht omdat hij op de tafel gehecht moest worden. Het paard wat naar utrecht gestuurd is zou uit de trailer gevallen te zijn omdat de klep open was geklapt. Gelukkig niet echt heel ernstig zover als ik begrepen heb. Vooralsnog tenminste.
Sterkte voor de eigenaren.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 10:04

easygoing schreef:
Een van de paarden is gehecht en het andere paard is doorgestuurd naar Utrecht omdat hij op de tafel gehecht moest worden. Het paard wat naar utrecht gestuurd is zou uit de trailer gevallen te zijn omdat de klep open was geklapt. Gelukkig niet echt heel ernstig zover als ik begrepen heb. Vooralsnog tenminste.
Sterkte voor de eigenaren.

Bedankt voor de update!
Hoop voor de paarden en de eigenaar dat het allemaal goed komt.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:42

Jeetje , wat erg zeg.
Hopelijk komt het goed.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:33

Ik was ook al aan het zoeken naar berichten, hoorde op een verjaardag dat er een aantal trailers in botsing waren geraakt.
Hier vertelde ze dat het om meedere (3) paardentrailers ging? Hoorde idd ook dat die op zijn kant zou(den) liggen..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:09

er stond een ingezonden stukje in onze krant (AD R'Dam)
ik typë het even over
"Misschien reed u afgelopen zaterdachtochtend vanuit Rotterdam op de A20 richting Utrecht en kwam u in een enorme file terecht. Deze file onstond toen de paardentrailer achter de auto van onze schoondochter door nog onbekende oorzaak begon te slingeren, is omgevallen en in tegenovergestelde rijrichting bij de vangrails tot stilstand kwam. Door het ongeval zijn onze twee paarden uit de trailer gevallen, opgestaan en de weg opgerend, maar goddank niet op hol geslagen.
Dankzij koelbloedig optreden van volkomen vreemden is erger voorkomen. Er waren mensen die de paarden opvingen, er was iemand die de tegenwoordigheid van geest had om de oprit af te sluiten, er was iemand die een veewagen aanbood, er was politie om ons op te vangen, politie die ervoor zorgde dat de staleigenaar met een andere trailer via de vluchtstrook onze paarden kon ophalen en dan in het bijzonder de man die zich over 1 paard ontfermde en hem heel rustig weer in de trailer zette. Ook de automobilisten achter en naast ons zijn we veel dank verschuldigd voor hun oplettendheid en alertheid om te stoppen. Wij reden achter de trailer en hebben het net als andere automobilsten zien gebeuren. Het was voor alle betrokkenen een traumatische ervaring.
De paarden waren flink toegetakeld maar gelukkig hebben ze niks gebroken. Langs deze weg willen we alle hulpverleners heel hartelijk bedanken voor hun enorme hulp. Zonder hen was het niet zo afgelopen. Heel veel dank voor uw hulp! Geweldig! En mocht u in die file gestaan hebben, onze excuses daarvoor, maar u weet nu waarom.
Leo, Else, Maurits en Chantal, Spijkenisse
Laatst bijgewerkt door EllyC op 28-10-09 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:11

Mooi geschreven stukje :j

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:11

Kijk dat is nog eens super :j dat doet je weer geloven in een mooie nederlandse maatschappij!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:12

jeetje, heftig zeg, mooi dat het wel zo allemaal opgevangen is door de omstanders

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:14

Inderdaad heel attent van die menen om iedereen te bedanken. Je schrikt je werkelijk rot als je dit live meemaakt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:15

Fijn te horen dat de betrokkenen zo goed geholpen zijn door omstanders, en ook fijn dat zij zelf op deze manier nog een toelichting geven! +:)+

Uiteraard ook heel fijn om te horen dat het met de paarden goed is afgelopen! :)

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:15

Jeetje, het zal je gebeuren! Als ik met de trailer rij heb ik altijd halstertouwen naast me liggen en m'n telefoon bij de hand! Je weet nooit wat er kan gebeuren!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:16

gelukkig zijn er voor dier noch mens erge gewonden gevallen !

wat fijn dat er zoveel mensen hielpen en goed anticipeerden etc
ze bestaan nog !

en wat netjes ook van Else of Leo dat ze een stukje met bedankjes en excuses hebben getypt

al met al een nachtmerrie om mee te maken
maar de manier waarop het opgevangen is door zowel omstanders als betrokkennen een vette pluim !

brengt weer vertrouwen in de nederlandse maatschappij

@edit ..na het lezen van het stukje stond er nog niets
nu kom k er niet eens tussendoor :D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:26

Kev schreef:
Als ik met de trailer rij heb ik altijd halstertouwen naast me liggen en m'n telefoon bij de hand! Je weet nooit wat er kan gebeuren!

Dat moeten we geloof ik ook maar doen als we geen trailer erachter hebben hangen, voor het geval dat er een ongeluk met een trailer bij iemand anders gebeurd kun je meteen helpen :o :D

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:29

ja eigenlijk wel! Er ligt altijd wel een halstertouw in mijn auto (reserve en om het deurtje van de trailer vast te zetten)

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:33

Wat vreselijk om zoiets mee te maken!!!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:35

Geweldig dat die mensen iedereen even bedanken!!
Idd dan geloof je weer ff in de mooie Nederlandse maatschappij ja...
En goeie tips trouwens over een reserve halstertouw ed..
Thanx ga ik zeker doen!!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:44

das mijn vriendin
ik weet er verder ook niet van hoe en wat :( het is alleen echt niet leuk voor der

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:50

Kev schreef:
ja eigenlijk wel! Er ligt altijd wel een halstertouw in mijn auto (reserve en om het deurtje van de trailer vast te zetten)

vergeet dan ook niet om een mes mee te nemen. Je hebt het natuurlijk noooooit nodig, maar die ene keer dat wij hem wel konden gebruiken hadden we het mes niet mee......

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:31

heb wel zo'n lifehammer, daar zit ook een mes aan. En altijd een zakmes in mijn poetskist