Paul Schockemöhle valt FN aan na teleurstellende cijfers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paul Schockemöhle valt FN aan na teleurstellende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 10:20

www.bild.de

De voormalige internationale springruiter Paul Schockemöhle wil dat de Duitse paardensportfederatie FN, mensen gaat ontslaan, zodat er meer geld kan worden geinvesteerd in de aankoop van toppaarden.

De paardenhandelaar is boos op de FN omdat zij er volgens hem slechte management op na houden. Hij bekritiseerde de organisatie daarom ook flink:
"Er zijn de afgelopen jaren veel nieuwe mensen aangesteld voor verschillende functies, maar ik snap nog steeds niet waarvoor.

"De Duitse paardensport is zijn toppositie kwijt geraakt en dat komt voornamelijk omdat veel goede paarden worden verkocht. Het zou goed zijn om de organisatie van de FN eens onder de loep te nemen na de teleurstellende uitslagen. Dat doen andere grote bedrijven immers ook."

Verwant artikel:

[VN] KWPN stoot Hannover van dressuurtroon

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 10:38

ergens meen ik gelezen te hebben dat Sönke Lauterbach koel heeft gereageerd door te stellen dat een massaontslag bij de FN nog niet voldoende zou zijn om een van Paul's dure veilingpaarden te bekostigen }:0

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:08

henkb schreef:
ergens meen ik gelezen te hebben dat Sönke Lauterbach koel heeft gereageerd door te stellen dat een massaontslag bij de FN nog niet voldoende zou zijn om een van Paul's dure veilingpaarden te bekostigen }:0

Das waar, maar neemt niet weg dat Duitsland de hete adem voelt van andere stamboeken die aan de top komen of gaan komen. Het is daar een heel andere handel gelet op het belang van de staat in hengsten dan bv hier in Nederland. Dus al met al een redelijke opmerking van Paul als het hier betrekking op zou hebben.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:36

Waarom investeert Schockemoehle zelf niet in toppaarden? Volgens mij heeft hij heel wat kittige diertjes op stal staan!

Duitsland maakt gewoon mooi ruimte voor Nederland, alleen maar vriendelijk van ze :D :Y)

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:15

hilden1971 schreef:
henkb schreef:

Das waar, maar neemt niet weg dat Duitsland de hete adem voelt van andere stamboeken die aan de top komen of gaan komen. Het is daar een heel andere handel gelet op het belang van de staat in hengsten dan bv hier in Nederland. Dus al met al een redelijke opmerking van Paul als het hier betrekking op zou hebben.

Paul heeft natuurlijk wel een punt en ziet het grote gevaar waarschijnlijk zelf al jaren, maar vaart er zichtbaar zelf heel goed bij doordat veel paarden bij hem weggaan naar het buitenland, veelal inclusief ruiter door hemzelf nog opgeleid. Volgens mij heeft hij alleen nog maar Spekkie die voor hem rijdt. Vergelijk dat eens met Ellen Schulten Baumer :7

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:29

henkb schreef:
Paul heeft natuurlijk wel een punt en ziet het grote gevaar waarschijnlijk zelf al jaren, maar vaart er zichtbaar zelf heel goed bij doordat veel paarden bij hem weggaan naar het buitenland, veelal inclusief ruiter door hemzelf nog opgeleid. Volgens mij heeft hij alleen nog maar Spekkie die voor hem rijdt. Vergelijk dat eens met Ellen Schulten Baumer :7

Ik denk dat hij zich niet zo zeer druk maakt om de ruiters maar meer om de dekhengsten. Het zal nu nog niet zo`n vaart lopen maar persoonlijk denk ik dat zij als duitse hengstenhouders het behoorlijk zullen gaan merken wanneer de duitse fokkers gaan kiezen voor nederlandse hengsten. Doordat er de laatste jaren een hoop veranderd is binnen de fokkerij heeft hij persoonlijk geen vrezen gezien zijn samenwerking met Joop. Maar het algehele beeld zal in de toekomst veranderen in Duitsland gelet op de fokkerij en daar zit een hele hoop centjes achter. Juist daar wil hij de mensen voor waarschuwen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:40

TS heeft het stukje niet goed vertaald...
PS wil dus inkrimping van personeel bij de Fn zodat er geld vrijkomt zodat de FN zich kan inkopen in een toppaard.
Nederland heeft dit in het verleden ook gedaan, denk maar de aan de paarden die Olympic voor hun naam kregen... dit voorkwam dat de paarden naar het buitenland verkocht werden.

Of PS zo bang moet zijn dat de duitse fokkers NL hengsten kiezen, denk ik niet, als je ziet dat de vele tophengsten uit Duitsland komen, en daar reeds ggk zijn.