Slechte tijden voor de Amerikaanse dressuuramazone Courtney King-Dye. Slechts tien dagen na het verlies van haar Olympiade paard Mythilus, raakte zij nu opnieuw een van haar toppaarden kwijt. Rendezvous, de bruine Grand Prix merrie, brak haar pijpbeen en moest worden ingeslapen.
Rendezvous was een Oostenrijkse warmbloedmerrie van Rio Negro x Pasha. De merrie werd gefokt door Alois Papik. Ze verbrijzelde haar pijpbeen in een kleine paddock. "Ze gaf een kleine bok, gooide haar benen omhoog en de groom hoorde een geluid dat klonk alsof ze het hek had geraakt," aldus Courtney.
"We hebben verschillende veeartsen gesproken over een manier om haar toch nog te redden. Eventueel zou de merrie na een ingrijpende operatie nog als fokmerrie kunnen dienen, maar dan zou ze wel minimaal een jaar op stal moeten blijven staan. Dat wilde ik haar niet aandoen."
Rendezvous maakte samen met Courtney haar internationale debuut in 2006. De combinatie was buitengewoon succesvol op lichte tour nivo. In 2008 maakten zij de overstap naar de Grand Prix. Courtney was van plan om Rendezvous in 2010 weer te starten.
Wat een domme pech zeg... dat die prachtige sterkte paarden altijd zo'n zwakke plek hebben.. helaas heb in mijn omgeving al een paar keer meegemaakt dat een paard ingeslapen moest worden ivm een breuk in het been.
Wat sneu zeg!! Wat een pech! (ben eerlijk gezegd wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die zoveel pech heeft gehad.... het komt zelfs bij topruiters voor)