Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
macke schreef:Goh zeg wat een openbaring..... Pijnbestrijding bij paarden, mijn god we leven niet meer in de middeleeuwen. In de jaren 80 kwamen ze tot ontdekking dat baby's ook pijn konden voelen en nu bijna 30 jaar later ontdekken ze dat dieren, paarden, ook pijn kunnen voelen geweldig hoor!!!!!
Nillie schreef:macke schreef:Goh zeg wat een openbaring..... Pijnbestrijding bij paarden, mijn god we leven niet meer in de middeleeuwen. In de jaren 80 kwamen ze tot ontdekking dat baby's ook pijn konden voelen en nu bijna 30 jaar later ontdekken ze dat dieren, paarden, ook pijn kunnen voelen geweldig hoor!!!!!
begrijpend lezen blijkt bij heel veel mensen nog steeds een probleem.... helaas...
Mackie schreef:Pijn is een subjectief iets, maar er zijn een heleboel zaken die je kan meten en beoordelen om te bepalen hoeveel pijn een dier heeft. Dat een dier het niet laat zien, heeft er niks eme te maken
Vegas_B schreef:Wat zij bedoeld is dat het hier niet gaat over de ontdekking dat paarden ook pijn kunnen hebben maar...
.... dat na een operatie de genezing sneller gaat als de pijn, van het paard, na/van de operatie bestreden wordt.
macke schreef:Ja maar elke gek weet dat als jij pijn hebt dat de genezing langzamer gaat dan wanneer je (bijna) pijnvrij bent, dit geldt dus ook voor paarden, kinderen enz. Dat men er nu pas mee op de proppen komt is achterhaald. Vandaar mijn reactie!