Eerste Bixiedag is een succes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Eerste Bixiedag is een succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 21:26

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Crosstraining in de waterbak
Foto: http://www.esmeefotografie.nl/

De eerste Divoza Bixiedag die op dinsdag 20 oktober op het KNHS-centrum werd gehouden was een groot succes. Honderddertig kinderen tussen de zes en dertien jaar reisden uit het hele land af naar Ermelo om met hun eigen pony of een leenpony mee te doen aan een dag vol spanning, strijd en plezier.

Wim Bonhof startte de dag met een clinic waarin uitgelegd werd op welke manier je een pony nu eigenlijk kon leren springen. Ook liet Wim zien hoe je met slechts drie balkjes de dagelijkse training van je pony een stuk uitdagender kunt maken. Tot slot sprongen de kinderen een lijntje waarin rust, controle en vertrouwen de belangrijkste factoren waren.

Het indoorprogramma werd geopend door Aart van de Kamp jr., die met zijn shetlandervierspan een clinic gaf. Als klap op de vuurpijl werden er aan het eind van de clinic twee pony’s aan het vierspan toegevoegd en legde Aart in een razend tempo het parcours met zes pony’s af. Naast Wim Bonhof en Aart van de Kamp was ook eventingruiter Tim Lips van de partij die al zijn geheimen over het eventingrijden prijsgaf. De kinderen vroegen Tim de oren van het hoofd van zijn trainingen tot zijn favoriete pony. Tim is immers ook als ponyruiter begonnen. Na de clinic van Aart en de Meet en Greet met Tim was er een signeersessie waar alle kinderen een handtekening mochten vragen van beide heren.

In de dressuur- en springwedstrijden werd er hard gestreden om een mooie prijs in de wacht te slepen. In de dressuur werd er in klassen Bixiebegeleidingsproeven, de AA, A en B1, B, L1 en L2 gereden. Bij het springen konden kinderen starten in de klassen AA, A, B en L. Alle kinderen kregen tijdens het losrijden professionele begeleiding van KNHS-instructeurs, zodat ze optimaal voorbereid de ring in konden.

Naast het dressuur en springen was er nog veel meer te doen. Alle kinderen konden zich vooraf aanmelden voor drie onderdelen. Crosstraining, ponyspelen, voltige op een echt voltigepaard en een poets- en versierwedstrijd. De crosstraining was hierin het populairste onderdeel. Gewapend in bodyprotectors trotseerden zelfs de kleinste ruitertjes op hun shetlandpony’s als echte eventingruiters de natuurlijke hindernissen op het KNHS-terrein. De waterbak was favoriet en leverde de pony’s en hun berijders een nat pak op. Hier was na de poets- en versierwedstrijd aan het einde van de dag niets meer van te zien. Alle pony’s en ruiters stonden er weer tip top bij, de kinderen hadden hun pony’s prachtig versierd. Voor de jury, de directeur van de KNHS John Bierling en Christa van Duin de ex-groom van Anky van Grunsven, was het een moeilijke taak om de allermooist versierde pony uit te kiezen. Uiteindelijk werden er dan ook veel prijzen uitgedeeld.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-10-09 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's toegevoegd

Ayasha
Blogger

Re: Eerste Bixiedag is een succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:56

Zo leuk dat de kleintjes op deze manier kennis kunnen maken met wedstrijden enzo :j

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:59

Het was echt super leuk!!! :D
Heb gejureerd samen met mijn moeder bij de dressuur.

De sfeer was heel goed, ik heb alleen maar positieve reacties gehoord van de deelnemers! En de versierwedstrijd was leuk!!! Geweldig om te zien!

Ik heb alleen nog nooit meegemaakt dat er op een wedstrijd zoveel kinderen van hun pony af vielen O:), haha!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 06:20

Is er ergens een uitslagen lijst te vinden? Kennis van mij haar dochter deed ook mee.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 07:26

Superleuk!
Lijkt me echt leuk met al die kleine ponytjes en fanatieke ruitertjes.
Jammer dat er geen foto's bij zitten.
Hier in het zuiden hebben we alleen geen vakantie. Wel jammer, want ik neem aan dat je niet zomaar vrij krijgt voor een wedstrijd.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:29

xXLiekeXx schreef:
Superleuk!
Lijkt me echt leuk met al die kleine ponytjes en fanatieke ruitertjes.
Jammer dat er geen foto's bij zitten.
Hier in het zuiden hebben we alleen geen vakantie. Wel jammer, want ik neem aan dat je niet zomaar vrij krijgt voor een wedstrijd.

Esmee (smeetjoew)/ http://www.Esmeefotografie.nl , heeft foto's gemaakt samen met Nathalie (nathalieeee_).
Op de site van Esmee komen foto's!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:08

Ik kan geen foto's zien.. staan ze er nu al op dan??

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:09

Komt nog denk ik. Ik denk niet dat ze het nu al klaar heeft. Maar je kunt haar altijd een pb'tje sturen denk ik :)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:11

wat leuk!!!...ben idd erg benieuwd naar de foto's!!

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:11

Geweldig, super leuk voor die kinderen! :)

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:16

Hartstikke leuk! Zeker ook omdat ze er begeleiding bij het losrijden er bij hebben gedaan!

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:30

Dit was zeker alleen een feestje voor die kinderen die dicht bij Ermelo wonen.
Er staat wel "vele kinderen reisden het hele land äf"maar dat is natuurlijk niet uit Zeeland, Limburg en/of Groningen, Friesland.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:42

Nou, volgens mij waren er wel veel uit andere plaatsen, verder in het land :j
Hier kun je dat wel zien, bij de uitslagen (de uitslagen staan dus op de site van de knhs):
http://knhs.nl/news.asp?pCatID=226&CatI ... yle=0&men=

Ermelo ligt juist mooi centraal dacht ik.

Er is ook een filmpje van op de site gezet, die ga ik nu even bekijken. Staat op de home-pagina van de knhs.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:45

Dat filmpje is leuk!! :D
Echt een aanrader!

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:00

Ik heb de uitslagen gezien. Inderdaad allemaal uit de omgeving van Ermelo, uitzondering van twee.
Waarom organiseert de KNHS niet 3 bixiedagen verspreid over het land.
En dat filmpje over het crossen:
Lesgevers e.d. weten dat kinderen geen losse kledingstukken aan mogen op de pony. En in Ermelo mag het zeker wel van deze deskundige begeleider. Een meisje in een rose jasje, tijdens de cross, zij heeft de jas los. Staat een paar keer op de film.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:01

Klinkt erg leuk. Super initiatief ook.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:23

Waarom moet je zo negatief zijn, agneta1?
Het is toch een super initiatief?! De Nederlandse kampioenschappen zijn toch ook maar op 1 plek in het land? De mensen mogen zelf kiezen of ze zo lang willen rijden.
En ik vind er veel meer dan 2, en dan kijk ik alleen maar bij de dressuur.
Neem bijvoorbeeld deze plaatsen, het zijn er nog meer, mensen die ver moeten rijden (lang leve Google maps):
wolvega, popingawier, hoogvliet, den horn, moerstraten, Rockanje, Abbenbroek.

Ik ga er nu verder ook niet meer op in, ik vind het een super initiatief, en vind het erg jammer dat je daar nou direct negatief over moet doen.
Ermelo is mooi centraal, en het is juist leuk om er 1 dag van te hebben, op 1 plaats! :) Net als de Welsh dag bijvoorbeeld, dat is ook altijd op 1 plaats, super leuk!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:45

Ik was op de bixie dag 1 van de instructeurs.
En ik heb erg genoten van het plezier wat de kinderen hadden op die dag en mijn complimenten aan de organisatie voor de diversiteit van de dingen die de kinderen konden doen.
Verder sluit ik mij aan bij het comentaar van Pansy.
Ik heb in de wandelgangen gehoord dat er in Mei weer een bixiedag word georganiseerd.

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:22

idd wel jammer dat het op een dinsdag was. Onze kinderen hebben geen vakantie en konden er hierdoor niet aan meedoen. dus 2 dagen was een betere optie geweest.

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:34

agneta1 schreef:
Ik heb de uitslagen gezien. Inderdaad allemaal uit de omgeving van Ermelo, uitzondering van twee.

Misschien toch maar eens een topografische kaart erbij pakken. Ik weet niet over welke 2 plaatsen jij het hebt, maar ik zie er véél meer die niet in de dichte nabijheid liggen van Ermelo.

Filmpje is in ieder geval erg leuk! :j

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:51

Leuke foto's Esmee!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:30

Kennis van mij komt uit de Rijp dat ligt in Noord-Holland. Niet bepaald om de hoek bij Ermelo hoor!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:43

Wij zijn ook geweest! Vanuit Aalsmeer! Anderhalf uur rijden, dus ook niet om de hoek!

Vonden het wel een hele leuke dag! :)

Onze pony staat nog bovenaan bij het nieuwsbericht van de KNHS-site!

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:09

ja me zusje wou ook meedoen
maar waren te laat om in te schrijven

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:34

_Pansy_ schreef:
Leuke foto's Esmee!!

heb jij de foto's alwel gezien dan.. snap er niets van!