Een paardentrailer van de Duitser springruiter Ludger Beerbaum is dinsdag betrokken geraakt bij een verkeersongeluk. De materiële schade was groot, zo'n 100.000 euro, maar de inzittenden en de zeven rijdieren kwamen er genadig van af.
,,Een geluk bij een ongeluk, geen ernstige verwondingen'', zei Marco Kütscher, die rijdt voor Stal Beerbaum. ,,Al moet je dat bij de paarden altijd nog een paar dagen afwachten.''
Het gezelschap had meegedaan aan het internationale concours hippique in Helsinki, met ter afsluiting zondag een wereldbekerkwalificatie. Op weg naar huis zag de chauffeur een file te laat en reed achterop een vrachtauto.
Toen een van de medewerksters na de klap de paarden probeerde te kalmeren, raakte ze bekneld tussen een dier en de trailerwand. Om de groom uit haar benauwde situatie te bevrijden, moesten alle paarden, waarvan er drie lichtgewond waren, de trailer uit. De politie zette daarvoor de snelweg in beide richtingen af. (ANP)
Nou het is niet bepaald een paardentrailer zoals in het nieuwsbericht staat, maar een vrachtwagen. Hier zijn foto's van het ongeval te zien http://www.nonstopnews.de/galerie/9891
Een geluk bij een ongeluk zou ik zo zeggen. Ik heb zelf verleden week een klapband gehad (van voor) met de vrachtwagen en jongens dat is geen lachertje, gelukkig ook alles goed afgelopen
Frenka
Geplaatst: 22-10-09 14:57
charily schreef:
wel 3 lichtgewond en misschien wel kans voor de sponsoren om een nieuwe vrachtwagen aan te kleden
Toch wel, gads. Hopelijk zijn de paarden er snel bovenop!
Ach joh, lichtgewond is ook al een schaafwondje, zullen er vast bovenop komen. Wel eng met die groom zeg, bekneld zitten. Kon me trouwens Beerbaum met een trailer ook niet voorstellen