BWP komt met eigen dressuurforum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

BWP komt met eigen dressuurforum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 21:01

Nieuwsredactie

Op zes november vindt het eerste BWP dressuurforum plaats in de Belgische plaats Leuven.

De werkgroep dressuur is binnen BWP actief sinds begin 2009. In België is men meer gericht op het springen en staat de dressuur, zeker in vergelijking met Nederland, in kinderschoenen. De werkgroep dressuur is in het leven geroepen om de dressuurfokkers binnen het BWP een betere stem te geven. De werkgroep heeft inmiddels aardig wat werk verricht en werd het tijd voor een introductie aan het publiek.

Het forum gaat om 19.30 uur van start. Er zal een toelichting gegeven worden over de werkgroep dressuur. Frenk Jespers is gastspreker en zal zijn ervaringen delen met de gasten. Het is ook mogelijk om vragen te stellen.

Eind oktober vindt in het Nederlandse Hooge Mierde het Global Dressage Forum plaats. Dit dressageforum is niet stamboek gebonden en er komen mensen van over de hele wereld naar toe. De Amerikaanse Steffen Peters gaat een uitgebreide toelichting geven op zijn manier van trainen. Vanuit Duitsland zullen Eckart Meyners en Heike Kemmer. FEI sport directeur David Holmes zal een update geven over de vorderingen van de FEI Task Force. Ook de jurering van het EK in Windsor zal worden geëvalueerd.

Kijk voor meer informatie op www.bwp-dressuur.be

Verwant artikel
[VN] Global Dressage Forum eind oktober

Mootje82

Re: BWP komt met eigen dressuurforum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:03

Goed idee doet goed volgen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:16

Super! Laten we hopen dat dit een eerste stap is naar échte vooruitgang in de dressuur voor België :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 07:09

Nu nog de hengstenkeuringsjury overtuigen dat ze de iets minder goed springende maar goed bewegende hengsten ook moeten doorlaten.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 07:24

petraaken schreef:
Nu nog de hengstenkeuringsjury overtuigen dat ze de iets minder goed springende maar goed bewegende hengsten ook moeten doorlaten.

Zeker! ;)
Ben niet een dressuur type maar het klinkt als een goede stap vooruit!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:44

De vergelijking met het Global Dressage Forum is toch totaal niet te maken?
Dit gaat puur over de ontwikkeling van de dressuur binnen de BWP als ik het zo lees.

Maar goed dat ze er eindelijk zo mee bezig gaan, ze hebben een hele inhaalslag te maken!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:39

En wat is de link?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:03

petraaken schreef:

Idd, ik weet bij het BWP nu nog geen echte dressuurhengst te noemen die ik op een merrie zou willen zetten om in de dressuurrichting te fokken. Maar hopelijk komt daar dan verbetering in!

Wel een beetje jammer dat het helemaal in Leuven wordt gehouden.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:15

Urielle schreef:

Ergens is het niet meer dan logisch dat ze hun bijeenkomst niet zo ver van de Ruiterschool in Oud-Heverlee houden...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:00

Urielle schreef:
petraaken schreef:

Idd, ik weet bij het BWP nu nog geen echte dressuurhengst te noemen die ik op een merrie zou willen zetten om in de dressuurrichting te fokken. Maar hopelijk komt daar dan verbetering in!

Ja vind ik ook. Best ver rijden voor ons. We hadden er anders graag bij geweest. Nu heb ik wel niet veel meer met het BWP. Bij hen is het voor mij echt van eerst zien en dan geloven.