Hackneyhengst Flash Jack naar Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Hackneyhengst Flash Jack naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 21:27

http://www.paardenkrant.nl / http://www.horses.nl


De hackneyrijders Gijs en Willeke Rozendaal uit Putten hebben opnieuw hun nek uitgestoken om een hackneyhengst naar Nederland te halen in de strijd tegen inteelt. Onlangs kregen ze de kleine maat hackney Sunbeam Vindicator op stal. Hij staat sinds afgelopen maandag in het gezelschap van de grote maat hackneyhengst Brookeborough Flash Jack (v. Ingfield Black Prince).

,,We hebben het altijd al een goede hengst gevonden. Zijn eigenaren Brian en Georgina Turner hebben hem ook in Nederland uitgebracht. Flash Jack heeft geweldig gepresteerd in de sport”, aldus Gijs Rozendaal. De bruine hengst heeft inderdaad een indrukwekkende erelijst opgebouwd. Zo won maar liefst vijf maal de titel ‘Champion Harness Horse of the Year’. ,,We krijgen de hengst voor drie jaar op stal. Doordat hij vrij is van Plain’s-bloed, is hij ook voor de Nederlandse tuigpaardfokkerij interessant.” De eerste veulens van Flash Jack zijn afgelopen jaar geboren.

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Hackneyhengst Flash Jack naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:57

Wauw gaaf, super paard, als ie nu ook nog goed fokt....

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78531
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:13

Leuk dat hij naar Nederland komt, ik heb het altijd een machtige hengst in het tuig gevonden. Ik hoop dat ik hem ook in het tuig kan bewonderen dit jaar.

Sieppus

Berichten: 1622
Geregistreerd: 25-02-07
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:49

Neonlight schreef:
Leuk dat hij naar Nederland komt, ik heb het altijd een machtige hengst in het tuig gevonden. Ik hoop dat ik hem ook in het tuig kan bewonderen dit jaar.

Ja, ik heb hem afgelopen jaar in actie gezien, in het kleine plaatje onder Londen. Geweldig paardje.
Een aanwinst voor de Hackneys in Nederland.

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:06

Sieppus schreef:
Neonlight schreef:
Leuk dat hij naar Nederland komt, ik heb het altijd een machtige hengst in het tuig gevonden. Ik hoop dat ik hem ook in het tuig kan bewonderen dit jaar.

Ja, ik heb hem afgelopen jaar in actie gezien, in het kleine plaatje onder Londen. Geweldig paardje.
Een aanwinst voor de Hackneys in Nederland.


In ardingly zeker ;)

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:09

Hij is ook diverse keren op de UPD geweest, heb 'm een paar x gezien daar, maar of ie hier in tuig uitgebracht zal worden :=

Sieppus

Berichten: 1622
Geregistreerd: 25-02-07
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:50

JAAAH, daar jah!!!! Dat was pas een mooie week!

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:43

Das denk ik wel bijna 20 jaar geleden dat ik daar ben geweest :=

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78531
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:51

Ardingly ben ik helaas nooit geweest, maar ik heb hem inderdaad een paar keer op de UPD gezien. Opvallende verschijning is het ook. :j

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Hackneyhengst Flash Jack naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:51

Ja dat is ie zeker, en ik dacht dat ie 2 jaar geleden ofzo ook in Opmeer was, maar dat zou ik na moeten kijken. Er waren toen wel een aantal engelse hackneys daar.