AID gaat paardenmarkten controleren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Re: AID gaat paardenmarkten controleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:06

Prima zaak dat er wordt gecontroleerd wordt

Heb ook wel eens een Fries model merry te koop gezien in Zuidlaren 2007

Deze merry was door de eigenaar als dood op gegevens
omdat deze merry van alles had
zonder dat deze merry in de handel kwam

Handelaar had dit paard gewoon te koop staan
en papier moest maar bij Fries Stamboek worden aan gevraagd

Als de eigenaar eens wist dat zijn lieve merry daar te koop stond

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Re: AID gaat paardenmarkten controleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:02

ja zoiets zou je echt niet mee willen maken denk je dat je paardje over de weide heuvels rent blijkt ze gewoon nog te leven en staat ze op een paardenmarkt

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 00:43

sporten schreef:
Prima zaak dat er wordt gecontroleerd wordt

Heb ook wel eens een Fries model merry te koop gezien in Zuidlaren 2007

Deze merry was door de eigenaar als dood op gegevens
omdat deze merry van alles had
zonder dat deze merry in de handel kwam

Handelaar had dit paard gewoon te koop staan
en papier moest maar bij Fries Stamboek worden aan gevraagd

Als de eigenaar eens wist dat zijn lieve merry daar te koop stond


als de vooreigenaar paard verkoopt had de vooreigenaar maar vooraf verantwoording moet nemen en "de zaak direkt goed moeten doen"
ik denk dat de vooreigenaar geen snars uitmaakt
dan had die het thuis wel ingeslapen of bij de slager direkt laten helpen

sorry voor off topic maar zo komen veel soms op de markten
men neemt afkeuringsgeld aan minus slachtprijs verkoopt aan een handelaar en whoeps het leuk uitziende marktpaardje is er
:+

aangescherpte controles vind prima ,ik vind de laaste jaren dat het ook te zien is aan aanvoer
in de begin 90er kwam je ze wel eens tegen met gebroken benen op de markt of andere ernstige zaken ,dat zie je niet meer (net als de koeienmarkt en de kleinveemarkt van toen :+ en jammer de daarbij behorende kraampjes met veespullen ed)

eppie38

Berichten: 1220
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:13

tina helemaal met je eens, als mensen nou eens hun verantwoordelijkheid nemen en de "zielige"paardjes niet dumpen, hoeven die beesten ook niet naar de markt en is het niet altijd de handelaar die de zwarte piet toegespeeld wordt.
mijn dieren zullen in ieder geval never nooit niet naar de markt hoeven en hoeven ook niet voor een klein prijsje of gratis opgehaald hoeven te worden omdat ik er zogenaamd niets mee kan.
als ik niet kan rijden, dan rijdt ik maar niet, als ze dood beter af zijn als levend, dan gaan ze dood, hoef ik me later ook niet meer zogenaamd zorgen te maken omdat ze meschien wel op de markt staan.Wat de controles betreft, ook in slachtpaarden is handel op de markten en lopen opkopers rond, dus is het moeilijk voor de aid wanneer de eigenaar zegt hij komt voor de slacht maar inderdaad was het vroeger nog veel erger, wat mij betreft mogen ze het afschaften dat hele paardenmarkt gedoe, is niet meer van deze tijd en altijd die jaarmarkten en kermissen erbij, moet een hel voor die dieren zijn, vooral als ik zie hoeveel jong spul erbij staat, niet meer van deze tijd wat mij betreft.