Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dan kan je net zo goed onderzoeken of de cd verkoop toeneemt als er meer vliegtuigen neerstorten.
xtostarlight schreef:Nou op een bepaalde manier zegt het dus wel iets, ik kreeg nl toen ik mn paard net natuurlijk liet bekappen altijd te horen dat het slecht was, dat ze daarop gevoelig gingen lopen, die straal mag niet zo lang zijn etc etc.
Nu is dus iig bewezen dat het dus niet slechter is dan een korte straal toch? Dat onze ervaringen misschien anders zijn, tjah er zijn ook in de medische wereld zo veel dingen die waar zijn, maar die ze niet kunnen bewijzen...
weggegooid onderzoeksgeld dus..
Arabesk schreef:Volgens mij was er ooit al onderzoek gedaan naar iets ánders: The relationship of frog pressure to heel expansion. Equine Vet J Suppl. 2001 Apr;(33):54-7.
"It was concluded that whereas frog pressure affects hoof expansion, it is only one of several factors. (...) The variable results of changing frog pressure should be taken into account when considering therapeutic shoeing.''
Raar dat ze niet als onderzoek nemen "straal wel/niet grond raken in relatie tot schokdemping"
Alleen de maníer van lopen zal niet direct heel erg beïnvloed worden door het wegkappen van de straal. Een paard dat eerst op zijn hielen landde, zal na het wegkappen van de straal waarschijnlijk nog steeds op de hiel landen.
Dit onderzoek schieten we dus nog geen bal mee op in de discussie wel/niet straal kappen ivm schokdemping en hoefmechanisme...Dan kan je net zo goed onderzoeken of de cd verkoop toeneemt als er meer vliegtuigen neerstorten.
Kuggur schreef:Déze hypothese getoetst met déze onderzoeksmethoden toont aan dat de straal géén meetbare invloed heeft op de bewegingsafloop,
Sonja_vR schreef:voor de volledigheid : "geen meetbare invloed bij het lopen op de rubberen ondergrond van een loopband"

quadripes schreef:het is GEEN proefschrift. De mensen die dit onderzoek gedaan hebben zijn allemaal al gepromoveerd.
Het is geen scriptie en geen afstudeerproject, de mensen die het onderzoek geleid hebben, hebben allemaal al PhD achter hun naam staan.
Het is een onderzoeksrapport.
Men mag hier op Bokt wel eens wat voorzichtiger omspringen met termen uit de wetenschappelijke wereld.
Citaat:Bij de eerste meting maakte de straal amper contact met de ondergrond, bij de tweede meting juist een goed contact.