Friese merries goed verkocht tijdens FHANA jubileumveiling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Friese merries goed verkocht tijdens FHANA jubileumveiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 11:57

www.fsp-studbook.com

Twee kroonmerries werden afgelopen vrijdag tijdens de veiling van de jubilerende KFPS-dochter FHANA voor hoge prijzen verkocht. De twee aangeboden vierjarige Mintse 384-dochters van Bob en Arlene de Boer werden ieder afgeslagen voor 95.000 dollar en werden aangekocht door een fokker in Illinois. Beide merries werden aanvankelijk als een keus uit de twee aangeboden, maar werden uiteindelijk beide gegund.

Tot de 35 veilingnummers behoorden ook twee voor het Centraal onderzoek in de VS aangewezen hengsten van Klaas en Mares van der Ploeg. Tim P werd voor 92.000 dollar verkocht aan een fokker in Florida. Tim P. is een zoon van Anton 343 uit een volle zus van de moeder van de dit jaar in de VS goedgekeurde hengst Sipke 450. Tom P, een driejarige Feike 395 zoon uit de familie van Doaitsen 420, verhuist voor 45.000 dollar naar Ontario, Canada. Beide hengsten werden verkocht met een clausule dat er een nabetaling dient plaats te vinden van 150.000 dollar als de hengsten uiteindelijk worden goedgekeurd.

De veiling maakte deel uit van het jubileumfeest van de FHANA in Reno, Nevada, ter gelegenheid van het 25 jarige bestaan van de vereniging.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:00

Gekkeboel! Je hoopt dat je zelf eens zoiets kan fokken en voor dat geld verkopen :D

frisiangirl

Re: Friese merries goed verkocht tijdens FHANA jubileumveiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:24

Ik geloof dat ik maar met mijn friezen naar Amerika verhuis! Wat een prijzen! (Niet dat die van mij zoveel op zouden brengen, maar nog altijd meer als in NL)