EK uitslagen onderwerp ter discussie tijdens Dressage Forum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

EK uitslagen onderwerp ter discussie tijdens Dressage Forum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:45

Nieuwsredactie http://www.globaldressageforum.com

De evaluatie van de Europese Kampioenschappen wordt dit jaar gedaan via een statische analyse van de dressuuruitslagen. David Stickland heeft de beoordelingen van de juryleden die tijdens het EK in Windsor actief waren beoordeeld en zal dinsdag 27 oktober tijdens het Global Dressage Forum zijn conclusies openbaar maken.

David Stickland is hoofd van het natuurkundig onderzoeksteam aan de Princeton Univeriteit in Zwitserland. Stickland schreef een aantal rapporten voor het FEI over het jureren van het afgelopen jaar. De bedoeling was om te onderzoeken of juryleden gedurende een langere periode consistent bleven jureren in vergelijking tot hun collega’s. Op deze manier kunnen deze juryleden gestimuleerd worden en diegenen die minder consistent jureren kunnen extra training krijgen.

De uitdaging is om het subjectieve jureren zo objectief mogelijk te maken. Tijdens het Global Dressage Forum zullen juryleden, ruiters en trainers het huidige jureersysteem onder de loep noemen. Ook de broodje aap verhalen over jureren zal Stickland vergelijken met de feiten. Het internationale panel zal in discussie gaan over mogelijke oplossingen, zodat de sport in de toekomst zo objectief mogelijk kan worden.

Verwant artikel

[VN] Global Dressage Forum eind oktober

horseyfries

Re: EK uitslagen onderwerp ter discussie tijdens Dressage Forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 07:53

Ik heb er zin in.... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:58

Nou, ik zit nog een beetje tegen de toegansprijs aan te hikken...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:09

Na de eerste keer ben ik elk jaar teruggegaan dus ik vind het het geld in ieder geval dubbel en dwars waard!