Van de zesenzeventig Arabische paarden die half augustus in de Amerikaanse staat Texas in beslag zijn genomen, omdat zij door de eigenaar verwaarloosd werden, hebben veertig hiervan, via een veiling, een nieuwe eigenaar gekregen.
De Arabieren met Egyptische bloedlijnen, waren bij de in beslag name enorm uitgemergeld en sommige zelfs op sterven na dood. De 66-jarige eigenaar heeft ze later officieel overgedragen aan de North Texas Humane Society (HSNT). Bij de inbeslagname waren ze verbaasd dat sommige paarden nog konden staan. De paarden zijn in ruim een maand tijd bij de werknemers en vrijwilligers van de HSNT goed hersteld.
De veiling vond eerst besloten online plaats, waardoor veertig paarden een nieuwe eigenaar hebben gekregen. De veiling wordt nu voor een week voor iedereen opengesteld om voor de overige paarden een nieuwe eigenaar te vinden. Het is de eerste keer dat de HSNT op deze manier paarden aanbod. Potentiële bieders moesten zich registeren alvorens zij konden bieden. Voor dat zij een paard mee naar huis krijgen wordt bekeken of zij ervaring hebben met het houden van paarden.
Voor de meeste paarden is tussen de €1.700 en €3.500 geboden.
Het meeste indruk op Bokt maakte de grijze hengst met de kromme rug. Hier kun je voor en nafoto's zien. (let op, de voorfoto kan als schokkend worden ervaren)
Fijn dat 40 paarden een nieuwe eigenaar hebben gekregen:)
Laatst bijgewerkt door Katja op 09-10-09 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Reactie op opgelost probleem verwijderd
JoNew
Geplaatst: 09-10-09 21:49
je kan ze zien als je rechts op die site het stukje aanklikt.. Maar ze zijn idd aardig schokkend! Hoe kan je dat een paard aandoen zeg. Gelukkig zijn ze al aardig opgeknapt!
Ik heb ze nu ook gezien idd, heb even via dat search gezocht en toen heb ik ze gezien. Die rug blijft wel bizar, maar zo lang hij er geen last van heeft kan hij nog lekker even paard zijn ergens in de wei hoop ik. Hij heeft in ieder geval weer een wat lekkerder lijfje erop zitten.
Britt20099
Geplaatst: 09-10-09 21:51
Als je rechts op die pagina ziet dan staat daar het artikel over die paarden en ook de foto's die bij het artikel horen over die grijze arabier.
potverdikkie
Geplaatst: 09-10-09 21:52
Dit is een knap staaltje werk indd. En ongelooflijk dat het grijze paard wat gewoon een skelet is nog staat en leeft!! super hoor!
ben blij dat de HSNT bestaat en dat er mensen zijn die zich om deze dieren bekommeren.. ik zit altijd met tranen in mijn ogen naar dit soort berichten te kijken..
al heb ik geen idee wat een redelijke prijs is voor een arabier... vind in €1700 - €3500 toch goed betaald!
daar kunnen ze weer paarden mee opvangen!!
Martie
Geplaatst: 11-10-09 07:56
Wat een taai stel inderdaad! Ik begreep dat er een aantal goede fokmerries bijzaten met interessante bloedlinjnen, misschien bij de hengsten ook. Dat zal wel meegeholpen hebben bij het bieden. Fijn dat ze een nieuwe kans krijgen, ik denk dat een aantal mensen hier een superkoop gedaan hebben.
sparkle83
Geplaatst: 17-10-09 07:49
nou maar hopen dat ze bij goede eigenaars zijn ondergebracht