leerlingen krijgen speciale paardenles

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

leerlingen krijgen speciale paardenles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 08:04

Anoniem

Re: leerlingen krijgen speciale paardenles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:38

Niet echt bijzonder toch? Dit gebeurt op meerdere groen-scholen wel, kan zo wat voorbeelden noemen ;)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:45

Beetje jammer dat er op een school hier in de buurt gereden wordt door zo'n paardenklas bij een manege die nog paarden in stands heeft staan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:48

e_horse schreef:
Beetje jammer dat er op een school hier in de buurt gereden wordt door zo'n paardenklas bij een manege die nog paarden in stands heeft staan....

Wat is er mis met stands?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:51

Een heleboel wanneer een manegepaard zijn hele leven daarin moet doorbrengen om er alleen uit te komen voor een rondje hobbelen in de binnenbak.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:53

Bij mij in de buurt zit een middelbare school, daar hebben ze ook een pony :? Ik vind het eigenlijk niet kunnen, dat beestje staat daar alleen, zonder soortgenootjes in een niet echt paard vriendelijke omgeving :+ Ze hebben wel een klein rijbakje voor 'm maartoch..

Zag laatst 2 meiden met z'n tweeën op die pony rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:26

e_horse schreef:
Een heleboel wanneer een manegepaard zijn hele leven daarin moet doorbrengen om er alleen uit te komen voor een rondje hobbelen in de binnenbak.

Als alleen dan de stal uitkomt, begrijp ik je punt wel een beetje, maar zijn ook voordelen aan verbonden hoor!

En Aranel: met 2en op een pony, heb ik ook jaaaaren gedaan!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:35

onze school heeft een paardenklas en rijden bij een manege met stands en de paarden komen behalve voor de lessen daar nooit uit :roll:

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:39

bij mijn manege hebben ze ook stands, maar de pony's gaan zo ongeveer elke ochten en in het weekend einde van de middag in de wei...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:43

Ik vind het al een leuk begin dat scholen hier voor open staan. Paardrijden is IMO een fijne aanvulling op opvoeding en ontwikkeling. Legio meiden die aangeven dat ze er veel baat bij hebben gehad om met de paarden bezig te zijn. Natuurlijk zijn er kanttekeningen te plaatsen bij elke manege, omdat er maar weinig manege's 100% perfect zijn volgens ieders standpunt: sterker nog, dat kan bijna niet, want daar waar de een een paard op ijzers en met deken en een goed gevulde stal en biks en een paar uur weidegang graag ziet, ziet de ander liever een ongeschoren, dekenloos, ijzerloos, bitloos, altijd buiten paard. Daarnaast moet je in die gevallen ook rekening houden met de middelen van de manege's zelf. Ik ben zelf geen voorstander van noch het een dan het ander. Heb kennis van beide (en ga nu niet 1 impulsieve uitspraak quoten ....... ), en vind dat ze allebei pro's en con's hebben. Meer he? Daar gaat het hier toch ook totaal niet om?

Het is IMO fijn dat het aangeboden wordt, juist ook in de randstad, om ook wat meer inzicht in dieren te krijgen. Prima toch?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:40

Ik zie inderdaad graag een paard zonder bit en zonder ijzers, maar deze manege zou al een mooi begin maken als de stands opgedoekt werden ;(

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:48

op het wellantcollege in Brielle hebben we ook paarden staan. in 2007/2008 heb ik daar mn examens gedaan toen waren het er 3. mn eind examen was onder anderen paard. paard uit de stal halen,paard vastzetten,paard poetsen ,en paard terug in de stal zetten. even ter informatie deze stallen waren uitloopstallen naar de wei.