Uitslagen van LRV Nationaal Ruitertournooi te België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Uitslagen van LRV Nationaal Ruitertournooi te België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 12:04

http://www.lrv.be

In Poppel op de mooie terreinen van het AVEVE-proefstation op de Nederlandse grens, organiseerde LRV Sint-Jorisvrienden uit Weelde-Ravels het nationaal ruitertournooi. De weergoden werkten mee en leken daarmee al het harde werk van de organisatoren te belonen.

In de individuele dressuur blijft Wilfried Mondelaers er boven uit steken. De stalruiter van het Gestelhof moest al heel vroeg aan de bak als eerste starter in de klasse Z2 met de merrie Agami van het Gestelhof. (v. Saros van het Gestelhof) maar dat bleek uiteindelijk helemaal geen nadeel. De vijf jury's plaatsen de combinatie van de rijvereniging Vorst unaniem als eerste, ook in de overkamping was de combinatie het meest overtuigend. Ans vanhoef uit Elen en Wim Nyssen zorgden voor een Limburgse en West-Vlaamse afvaardiging op het podium.

In de springklasse Zwaar had afscheidnemend parcoursbouwer Laurent Spits vooraf op vijf barragekandidaten gemikt. Hij schudde een laatste kunststukje uit zijn mouw en zorgde met een selectieve tweede omloop dat zijn voorspelling helemaal bewaarheid werd. Het publiek kreeg een barrage met drie Antwerpse, één Limburgse en één Oost-Vlaamse combinatie. Nick Van Gorp opende sterk met Witness VG (v. Darco). De combinatie zette een snelle maar te verbeteren tijd neer maar kreeg wel één fout onderweg. Jan Stoffelen en An Bingo (v. Andiamo) maakte volop gebruik van het vermogen van zijn grote bruine ruin. Zijn grote galoppade zorgde meteen ook voor een hele scherpe tijd, maar ook zij kregen een (ongelukkige) fout. Chaouki Rynders van LRV Hombeek, was met Valtara van 't Hollaken (v. Canadian River) op weg naar een foutloze barrage en een optie op de nationale titel. Maar een fout op de laatste hindernis verwees de jonge en talentvolle ruiter naar de derde plaats. Peter Pinxten van LRV Overpelt en Christophe Noens uit Stekene kregen onderweg twee fouten en moesten tevreden zijn met een vierde en vijfde plaats zodat de nationale titel naar LRV Minderhout en Jan Stoffelen ging.

De springklasse Midden was voor Agneta Cleuren uit Vlijtingen met Lupicor. De klasse Licht werd opgedeeld in twee reeksen. Reeks 1 was voor Nick Van Laer uit RV Langdorp met Elite van de Padenborre (v. Diamant de Semilly). Reeks 2 ging naar Els Huens uit Moerzeke met Danger van het Gastelhof (v. Orlando).

Bij de tuigpaarden ging de zege naar Fonne Smeulders uit Kalmthout. De dressuurwedstrijd voor militairen en politie was voor René Janssens en Furst Florian van de gerechtelijke politie Mechelen en in de G-werking die binnen LRV een prominente plaats inneemt waren alle deelnemers winnaars en waren er alleen maar lachende gezichten. In de menrubrieken was de zege bij de vierspan-paarden voor Geert Gabriëls. Patrick Gyssels won de klasse Dubbelspan-Licht. Stijn Van Hecke won de reeks Enkelspan paarden klasse Licht. Geert Anné was nummer één in de reeks Enkelspan pony's en Christophe Devlieghere won de reeks Enkelspan klasse Midden.

Alle uitslagen van het nationaal ruitertornooi in Weelde Ravels via deze link.

Voor foto's kijk hier

Verwant artikel
[ON] Belgisch Nationaal LRV Tornooi Ravels achttal

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:23

Fijn om eens iets te lezen over de belgische landelijke rijvereniging !

Theake

Re: Uitslagen van LRV Nationaal Ruitertournooi te België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:54

Het was een mooi tornooi :j

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:59

Klasse licht 2, moet ik dat hetzelfde zien als L2 in Nederland?

En is dit toernooi vergelijkbaar bijvoorbeeld met de Hippiade?
Laatst bijgewerkt door LDRD op 06-10-09 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:11

Nee L2 is de eerste proef waarin wijken voor komt, dus jullie L1 ;)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:13

Oke, dank je.

En mijn 2e vraag die ik er ondertussen aan toegevoegd heb, iemand daar een idee over?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:22

Theake schreef:

Maar niks vergeleken met onze organisatie van het Provinciaal Ruitertornooi in Antwerpen, met onder andere 3 spierwitte en perfect liggende all-weather bodems voor de dressuur!
En misschien nog belngrijker, wij hadden geen stof (de ondergrond dan ook genoeg gesproeid de dagen op voorhand en de dag zelf).

Ik (samen met natuurlijk andere leden, al was er steeds een avste kern van een man of 10 waaronder ikzelf) heb me daar dus niet voor niks 3 weken te pletter gewerkt om alles opgesteld te krijgen!

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:01

Je kan de proeven wel vergelijken met de Nederlandse hoor. We schakelen bij LRV zelfs vanaf nu ook over op de Nederlandse proeven (van KNHS). De voor ons nieuwe proeven zijn daarbij zelfs iets makkelijker als de oude (uit het vorige proevenboekje van de KNHS).

En ja, dit is vergelijkbaar met de hippiade. Het is het kampioenschap dat het zomerseizoen afsluit.

Het was inderdaad een mooi tornooi! Misschien waren er in Antwerpen wel mooiere dressuurringen, maar daar ben ik niets geweest. En eigenlijk verwachten de meeste mensen niets anders dan grasland bij LRV. :P

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:39

ik vond het ook een mooi tornooi, er was wel vrij veel stof maar dat is dan weer wat anders dan al die modder van vorig jaar :P

ik vind de nieuwe proeven (van KNHS) idd wat makkelijker dan de oude proeven ...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:36

juleke schreef:
En eigenlijk verwachten de meeste mensen niets anders dan grasland bij LRV. :P

Wat het des te impressionanter maakt als ze er wel zijn, nietwaar? 8-)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:42

Bedankt Juleke voor de toelichting.

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:46

Het zilver bij de militairen is naar een bokker gegaan (webster543).

Ik was er ook en het was een supermooi nationaal tornooi !!!
Ik was alleen 's avonds één grote stofwolk... :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:52

Is er toevallig iemand die foto's gemaakt heeft van de klasse licht 2?

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:18

Ik was zowel op het nationaal als provinciaal tournooi.
Provinciaal vond ik qua stof (en weer, maar dat valt niet te regelen) veel beter. Ik zag op het provinciaal ook geregeld een tractor met beerton water sproeien. Knap van ze!

Nationaal was natuurlijk een paar weken zonder regen later, dus we hadden al zoiets kunnen vermoeden. Thans de parking zelf vanachter was enorm glad, het gras was nat. Ik heb flink :D geschoven met mijn auto. Het afzeggen van de kurkentrekker was misschien beter voor iedereen, we zagen al zwart genoeg. Maar ze hadden idd eens mogen sproeien tussen de klassen in vb. na de prijsuitreiking op de middag.

Op zich was het nationaal net zoals andere jaren.
Fijn dat ze op hun website foto's plaatsten en alles up-to-date hielden qua planning, deelnemers en uitslagen. Aan iedere rubriek werd aandacht besteed, tof van ze.

De organisatie leek me op rolletjes te lopen. Pluim voor ze.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:49

Proficiat Vanessa, met de overwinning in het L2 met Wanna dance en ook nog eerste worden bij de overkamping!

Proficiat Annelies, met de eerste plaats in het Z1 in ring 2.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:34

Bunbun schreef:
Het zilver bij de militairen is naar een bokker gegaan (webster543).

Ik was er ook en het was een supermooi nationaal tornooi !!!
Ik was alleen 's avonds één grote stofwolk... :D

Hihi, jep!! Ben er super blij om.

Het was een mooi tornooi! Prachtige ligging, niks te ver uit elkaar.
Alleen spijtig van de puntenflater ;(

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:56

Leuk om eens iets over de LRV te lezen :)

In Nederland heb je eigenlijk niet zulke grote concoursen ( 800+ paarden). Trouwens ik vind LRV met niets te vergelijken in Nederland.

OOk ontzettend trots op onze kampioenen : Annelies met Don Saros en Vanessa met Wannadance :Y)

Annelies is lid van onze club en Vanessa rijdt ook in ons gewest.
Wat een talenten !!! 8-)

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:25

Ik was er ook. En het stof was inderdaad een nadeel! Wij hebben met het achttal in de reeks zwaar B gereden en ik was blij dat we redelijk vroeg mochten starten. Als je als een van de laatste achttallen reed dan zag nummer 8 zijn/haar kopman al helemaal niet meer door het stof. Voor de rest was het wel een mooi en goed georganiseerd tornooi. Zeker toen ze zo vriendelijk waren om me toch het feestterrein op te laten nadat ik na een rit van 2u héél dringend op de wc moest en mijn groen bandje in de camion had laten liggen :D

Ik vind de proeven van de KNHS ook iets makkelijker. Ik was aan het twijfelen of ik de overstap naar het M2 zou maken en ik moet zeggen dat die nieuwe proef de doorslag heeft gegeven. Als we de oude proeven gehouden hadden dan zou ik nog even in het M1 zijn doorgegaan.

Proficiat aan al degenen die in de prijzen gevallen zijn!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:31

Cowgirltjuh schreef:
Nee L2 is de eerste proef waarin wijken voor komt, dus jullie L1 ;)

Dit klopt niet hoor. Bij ons moet je in het L2 doorzitten terwijl in Nederland het L1 gewoon lichtrijden is. Bovendien met je bij ons in het L2 ook achterwaarts gaan.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:04

s0173957 schreef:
Theake schreef:

Maar niks vergeleken met onze organisatie van het Provinciaal Ruitertornooi in Antwerpen, met onder andere 3 spierwitte en perfect liggende all-weather bodems voor de dressuur!
En misschien nog belngrijker, wij hadden geen stof (de ondergrond dan ook genoeg gesproeid de dagen op voorhand en de dag zelf).

Ik (samen met natuurlijk andere leden, al was er steeds een avste kern van een man of 10 waaronder ikzelf) heb me daar dus niet voor niks 3 weken te pletter gewerkt om alles opgesteld te krijgen!

Dat geloof ik graag, maar ik was er niet, ik rijd in Oost-Vlaanderen :)