Door de harde wind van zaterdag is rond 15.30 uur de eerste schade ontstaan. Dit gebeurde op de A7 ter hoogte van Drachten. Een automobilist reed met een lege paardentrailer richting Groningen waar hij vermoedelijk door een rukwind werd verrast. De aanhanger kantelde en kwam overdwars op de snelweg terecht. De auto raakte los van de aanhanger waardoor deze zonder schade vrij kwam. Een toevallig voorbij komend brandweerkorps uit Andijk (NH) kwam polshoogte nemen, maar aangezien er geen dieren in de trailer zaten hoefde deze niet in actie te komen. Het verkeer, wat over de vluchtstrook werd geleid, had van het ongeval veel hinder. De paardentrailer werd door een bergingsbedrijf afgevoerd.
ff gespiekt, maar de bestelauto van de foto (als het al de auto is die de trailer trok) mag ook maar 1100 kg geremd trekken, dus met een paard erin had het al niet meer gemogen (tis toch een 2 paards op de foto?). Zelf weegt de auto iets minder dan 1300 kg.
Zelf was ik de weg niet meer op gegaan met deze wind, maar goed, ik schijn dan ook nogal mieperig te zijn...
Ik heb daar express geen uitspraak over gedaan. Maar had wel het idee dat de grijze bestelauto de trailer trok. Daar had zowiezo geen paard in mogen staan, misschien een kleine pony.
Het waaide hier gisteren (prov groningen) erg hard en verbaasde me er ook over dat ik nog een aantal auto's met trailer tegenkwam.
Gelukkig geen gewonden, maar die bestuurder zal wel goed geschrokken zijn....
Dat is even schrikken. Ik moest eigenlijk ook op pad met mijn paard naar de lange teugeldag te Leusden. Kom uit het noorden van Friesland en maar goed dat we niet met de trailer ben gegaan. Wij hebben ook niet een hele zware auto ben er altijd huiverig voor.