Spaanse Rijschool komt naar België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Spaanse Rijschool komt naar België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 11:17

www.dehoefslag.nl

De Spaanse Rijschool uit Wenen komt met haar Lipizzaner paarden naar de Grenslandhallen in Hasselt. Van vrijdag 4 tot en met zondag 6 december verzorgt de hogeschool van de dressuurrijkunst uit de Hofburg in Wenen een optreden in België. De Spaanse Rijschool kent een geschiedenis en een zeer rijke traditie van inmiddels 437 jaar. Door de eeuwen heen zijn de basiselementen zoals de ‘Pas de Deux’, ‘Arbeid aan de lange teugel’ en de ‘Schoolquadrille’, beter bekend als ‘Het Ballet der Witte Hengsten’, onveranderd gebleven. De Spaanse Rijschool presenteert de voorstelling zoals die traditioneel te zien is in de Weense Hofburg.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:24

Goed dat ik dat weet.
Ik hoop ze eindelijk eens te kunnen zien!

Lipizz_AH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:41

Het optreden van de Spaanse Rijschool in Hasselt (B), 4-6 december 2009, gaat niet door.

Bron: streekkrant.be
Link: http://streekkrant.rnews.be/nl/regio/lim-3500/spaanse-rijschool-zegt-optreden-ethias-arena-af/Article-1184683226347-1194559036637.html

Citaat:
Hasselt - 29-10-2009
De wereldvermaarde Spaanse Rijschool uit Wenen komt op 4, 5 en 6 december niet naar de Ethias Arena in Hasselt. Het gezelschap is bekend om zijn prachtige Lipizzaner paarden.

Kurt Frederickx, promoverantwoordelijke geeft uitleg: “Wegens productionele redenen is de rijschool niet te gast in Hasselt. De voorstellingen zijn geschrapt tot een later te bepalen datum.” Er waren al ongeveer 1500 tickets voor de voorstellingen gereserveerd. Hoe dat nu zal afgehandeld worden, is voorlopig nog niet geweten. (R.P.)

Op de website van het evenement http://www.spaanserijschool.be is evenwel niets hierover te vinden.

Bij de ticketburo's zijn de voorstellingen echter niet meer te boeken.

Charr_x

Re: Spaanse Rijschool komt naar België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 07:14

Wij hadden tickets besteld, maar bericht gehad dat het niet door gaat en we ons geld terug krijgen.
Balen, keek er echt naar uit...
Blijkt wel dat ze in de zomer naar Nederland komen, dus dan waag ik nog eens mijn kans.

Jill1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:58

Hoe komt 't eigenlijk dat de shows zijn afgelast?