Groningen sluit drafseizoen af met Social Club Stadspark dag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Groningen sluit drafseizoen af met Social Club Stadspark dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 16:08

http://www.drafbaangroningen.nl

Afbeelding
Robin Bakker wint met You Wish Toscana
foto: http://www.draversfoto.nl
Met een dag die in het kader staat van de Social Club Stadspark wordt een sportief jaar op de drafbaan in Groningen afgesloten. Paarden en pikeurs schotelden het publiek spannende koersen voor. Woensdag 7 oktober wordt het seizoen in Groningen afgesloten. Om 14.30 uur zal de startauto zich voor de eerste keer in beweging zetten.

De Social Club Stadspark heeft gedurende het hele seizoen de koersdagen in het Stadspark ondersteund met extra prijzengeld. De Social Club is er voor betrokken ondernemers en biedt een gelegenheid tot netwerken. De club heef dit jaar voor het eerst gedraaid en initiatiefnemers Joop Visser en Edwin Nijdam hopen volgend jaar nog meer mensen te betrekken bij de Social Club, zodat de drafsport in Groningen nog beter kan worden ondersteund.

Ook van belang is de strijd in de verschillende competities in Groningen. Het hele jaar hebben paarden, trainers en pikeurs met hun prestaties punten kunnen verdienen. In de laatste koers zullen pas de definitieve beslissingen vallen.

In de Eureka Media / administratiekantoor Joop Visser rijderscompetitie voor de pikeurs gaat Robin Bakker de laatste koersdag in met een voorsprong van twee punten op Rob de Vlieger. Beide komen op de laatste koersdag volop in actie. Robin Bakker zelfs in zeven van de negen koersen, zo gedreven is de jonge pikeur om in Groningen deze titel te mogen winnen.

In de Tuigmakerij Harrie van den Bosch trainerscompetitie heeft Rob de Vlieger een voorsprong op Marcel Hauber. De paarden van De Vlieger zouden collectief moeten falen wil Hauber hem nog achterhalen. Desondanks zal Marcel Hauber vast alles op alles zetten om dit kunststukje te bewerkstelligen.

Bij de paarden in de Stichting Behoud Drafsport Peerd van Ome Loeks competitie lijkt de titel te gaan naar Un Gamin Impuls. Het paard was het hele jaar in grote vorm. Un Gamin Impuls wordt getraind door Rob de Vlieger die dit jaar zijn stempel drukte op deze baan. De trainers uit Zwaanshoek kwam nooit tevergeefs naar Groningen. Wellicht kan Wonderful van de Groninger baantrainer Sytse de Hoog hem nog verschalken. Het heeft een eerste kans in de amateurkoers met Ramon Brinkman, terwijl Un Gamin Impuls het in de koers voor de subtop tegen sterke paarden moet opnemen.

Twee koersen springen er uit. In de eerste plaats is dat de amateurkoers die in het teken staat van het eeuwfeest van de Nederlandse Amateurrijders Club. Tien sterke en gedreven combinaties komen aan de start onderwie Bert de Bey met Trixie Dragon. Het Groninger bestuurslid is niet kansloos met zijn eigen paard. Wellicht kan hij de laatste koersdag extra feestelijk maken voor de baan.

De tweede in het oog springende koers is een Stakes koers voor de oudere dravers. Hierin komen zeven paarden in actie waarbij Royal Justina de beste papieren in handen lijkt te hebben, maar dan wel moet afrekenen met Warrior Boko en Virginia Victory.

Met de Tot ziens in 2010-prijs wordt het seizoen afgesloten en spreekt het baanbestuur van Groningen direct de wens uit dat de sport dan in goede omstandigheden weer het publiek kan laten genieten van drafsport in optima forma.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:50

Twee van onze paarden moeten ook lopen woensdag. :D

Leuke foto trouwens van Robin! :j

jantjeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:01

Wij zijn er woensdag ook :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:04

Ik ook, ik heb dienst als tijdopnemer :)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:14

Mooie.. Foto van Robin..
Veel plezier woensdag.

jantjeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:34

Als ik je zie wendy, ga ik even naar je zwaaien *\o/* :wave:
Zaffri gaat zijn eerste koers lopen, ben alvast weer begonnen met nagelbijten _O-

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:47

ik ben er ook bij met mijn cameratje :]!