Politie zoekt bestuurder auto met paardentrailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeG

Politie zoekt bestuurder auto met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 11:08

http://kilroynews.net/latestnews.htm

De politie zoekt de bestuurder van een grijze auto met daarachter een grijze paardentrailer en getuigen van een ongeval, waarbij deze auto betrokken was. Dit ongeval gebeurde maandagavond omstreeks 19.45 uur op het viaduct over de A28 in de Sportlaan in Beilen.
Daar fietsten een 38 jarige vrouw uit Beilen achter haar negenjarige zoontje, in de richting van Beilen.
Ze werden ingehaald door de auto met trailer, maar de bestuurder zag hem tegemoetkomende auto's te laat en ging vlak voor de fietsers naar rechts.
Hij raakte daarbij de jongen. De tegenliggers moesten uitwijken om een aanrijding te voorkomen.
De jongen kwam te vallen en raakte gewond aan hoofd en handen. Zijn fiets werd beschadigd.
De auto met trailer en de andere auto's reden door.
De politie wil graag in contact komen met de bestuurder of bestuurster van de auto met paardentrailer. U kunt bellen met 0900-884

chocobroodje

Re: Politie zoekt bestuurder auto met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:11

Zo dat is lekker aso, het zal je kind maar zijn. "Natuurlijk" heeft de bestuurder niks gezien, arm paard als die ook in de trailer stond. Zulke mensen mogen ze van mij hun rijbewijs afnemen! Dan gaan ze maar weer fietsen of lopen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:20

Kan je wel aso noemen maar misschien heeft de chauffeur echt niets gezien en natuurlijk is dit een inschattingsfout van hem/haar en niet goed te praten maar een minimaal duwtje tegen het voorwiel van je fiets en je ligt plat, gelukkig heeft het kind er geen zware verwondingen aan over gehouden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:20

ik vind jouw reactie net zo aso eigenlijk chocobroodje!
je gaat in ieder geval lekker kort door de bocht.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:23

Nou, dat mag kort door de bocht zijn, maar als je niet met zo'n ding kunt rijden heb ik ook liever dat je weer gaat fietsen of lopen. Misschien was het wel iemand die het E-rijbewijs er gratis bij kreeg, gelukkig gaat dat tegenwoordig niet meer zo.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:25

goeroe schreef:
Nou, dat mag kort door de bocht zijn, maar als je niet met zo'n ding kunt rijden heb ik ook liever dat je weer gaat fietsen of lopen. Misschien was het wel iemand die het E-rijbewijs er gratis bij kreeg, gelukkig gaat dat tegenwoordig niet meer zo.

Dat bedoel ik dus, als je moet uitwijken voor aankomende auto's dan rijd je niet een beetje verkeerd maar heel erg verkeerd! Foutje maken kan, maar wat als het kind dood was geweest zou je dan ook zeggen ach foutje?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:31

En jullie hebben nooit eens een situatie meegemaakt in het verkeer waarbij je dacht:
Oeps dat heb ik verkeerd ingeschat, gelukkig dat mijn medeweggebruiker op mijn fout anticipeert anders was het echt fout gegaan?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:34

Natuurlijk wel, maar ik ben nog nooit doorgereden na een ongeluk. Als je merkt dat het niet helemaal soepel ging kijk je toch even? :? Die spiegels zitten er toch niet voor niets op?!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:40

Precies Goeroe. Bovendien, ik heb geen rijbewijs en heel bewust. Toen ik bezig was met mijn rijlessen vond ik het zo arelaxed. Was constant bang dat ik iets of iemand zou missen en een ongeluk zou veroorzaken.
Als je toch merkt dat je raar bijstuurd, dan kijk je op zijn minst even in je spiegels. Daarbij was hij net langs de fietser gereden dus hij/zij wist dat ze er waren. Om dan gewoon door te rijden, daar kom ik echt niet bij. Foutje of niet.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:46

goeroe schreef:
Natuurlijk wel, maar ik ben nog nooit doorgereden na een ongeluk. Als je merkt dat het niet helemaal soepel ging kijk je toch even? :? Die spiegels zitten er toch niet voor niets op?!

en dat is nou net de vraag
heb je het gemerkt/gezien dan stop je. Er zijn er echt maar heel weinig die bewust doorrijden.
Misschien heb jij het in het verleden ook wel eens niet gemerkt........
Geef mensen toch het voordeel van de twijfel voor je conclusies over iets neerzet zonder dat je er zelf bij was.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:59

Ik concludeer toch nergens dat die bestuurder bewust doorgereden is? Volgens mij ben jij degene die snelle conclusies trekt. :+ Ik vind het gewoon een stomme actie van deze bestuurder en nog veel stommer en kwalijker dat hij of zij doorgereden is, of dat nou bewust of onbewust was.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:09

Deze trailer en auto heb ik dus na het ongeval door beilen zien rijden....
Kan me de bestuurder niet herrineren, kende de auto + trailer ook niet....

wat een stomme actie! bewust of onbewust! vóór je gaat inhalen kijk je goed uit! zeker als je een verlenging achter je auto hebt, in dit geval dus een trailer!

neem het de tegenliggers ook kwalijk.. die zién het maar stoppen niet!?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:29

Ik heb mijn E en heb er behoorlijk voor betaald, dus niks kado gekregen maar herken deze situatie maar al te goed. Ik rij hier regelmatig langs de bochtige Amstel langs fietsers. Door de bochten kun je tegenmoetkomen verkeer niet altijd aan zien komen. Ik probeer meestal achter de fietsers te blijven, maar soms gaan er weer mensen achter je wringen (of erger nog: inhalen op de verkeerde helft).

Zo een inschattingsfout is snel gemaakt... Neemt niet weg dat als je een fietser van de fiets af kegelt dat je dan natuurlijk gewoon te stoppen hebt.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:33

Alleen de inhaalmanoeuvre al..met kans op veel tegenliggers, ach ach ach wat ontzettend stom. Daarna gewoon doorrijden, veel verantwoordelijkheid voor het paard maar niet heus

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:36

Kan me niet voorstellen dat de bestuurder bewust is doorgereden. Jammer dat er meteen weer van het slechst van de mens word uitgegaan.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:40

quintusgl schreef:
Kan me niet voorstellen dat de bestuurder bewust is doorgereden. Jammer dat er meteen weer van het slechst van de mens word uitgegaan. voor hetzelfde geld had het 9-jarige jongetje geen licht op de fiets, of was de tegenligger degene die afweek van zijn eigen route en daardoor moest de trailer opzij (als je nl het fietspad opmoet lijkt het mij niet dat je dan teveel op de tegemoetkomende baan zou zitten, dan zit het fietspad in het midden nl) weet niet of die er is daar, maar elk verhaal heeft 2 kanten. er zijn veel dingen mmogelijk waardoor dit is gebeurd, dus denk eerst na voordat er meteen met modder richting bestuurder wordt gegooid.

Dan nog, als je zo'n uitwijk manouvre moet maken en je bent net langs fietsers gereden dan kijk je toch een keer extra. Dan rij je toch niet gewoon door zonder even in je spiegel te kijken. Dat snap ik dus niet!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:38

Reden de fietsers naast elkaar? Heb zo namelijk ook wel eens een fietser tegen mijn trailer gehad. We hebben hier smalle wegen en ik ging inhalen. Ze gingen dichter op elkaar rijden maar nadat ik met mijn auto voorbij was, gingen ze weer van elkaar af. Toen had ze een zere hand. Ben ook niet gestopt, wel in mijn spiegel gezien!

Vraag me wel af of de jongen echt door de trailer omver gereden is om zelf een slinger heeft gemaakt aangezien het overige verkeer ook is door gereden. Dit verhaal komt maar van 1 kant.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:41

jury schreef:
En jullie hebben nooit eens een situatie meegemaakt in het verkeer waarbij je dacht:
Oeps dat heb ik verkeerd ingeschat, gelukkig dat mijn medeweggebruiker op mijn fout anticipeert anders was het echt fout gegaan?

Dat heeft iedereen weleens maar als dat het geval was geweest had de bestuurder wel doorgehad dat hij wel erg lomp was tegenover de fietsers en dan kijk je toch op zijn minst in je spiegels om te zien of alles nog goed gaat.
Dat die persoon helemaal niet meer aan de fietsers gedacht heeft zegt genoeg.

Bovendien kun je met alleen een personenauto nog weleens door een klein gaatje kruipen maar met een trailer erachter speel je toch op safe lijkt me omdat je niet plotseling wilt remmen of optrekken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:48

DendroFleur schreef:
Reden de fietsers naast elkaar? Heb zo namelijk ook wel eens een fietser tegen mijn trailer gehad. We hebben hier smalle wegen en ik ging inhalen. Ze gingen dichter op elkaar rijden maar nadat ik met mijn auto voorbij was, gingen ze weer van elkaar af. Toen had ze een zere hand. Ben ook niet gestopt, wel in mijn spiegel gezien!

Vraag me wel af of de jongen echt door de trailer omver gereden is om zelf een slinger heeft gemaakt aangezien het overige verkeer ook is door gereden. Dit verhaal komt maar van 1 kant.

Waarom rij je door? Of het nou jou fout is of niet maar je rijd toch niet door? Dat vind ik dus echt raar!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:48

DendroFleur schreef:
Reden de fietsers naast elkaar?

Het is maar een gok, maar het lijkt me van niet. Een beetje moeder fietst tussen het verkeer en haar kinderen in. Als ze naast elkaar hadden gefietst zou ze dan zelf zijn geraakt. Het lijkt me waarschijnlijker dat de jongen voor zijn moeder fietste.