Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammie schreef:Dat neemt niet weg dat we uit Passie voor Paarden al veel lessen voor de communicatie kunnen trekken.”
Citaat:Het onderzoek omvatte zowel diepte-interviews als een kwantitatief onderzoek met 4.267 respondenten.
Janine1990 schreef:Hoe weet jij (VANUIT SPANJE NOTA BENE) nu alweer dat het om tijdschriften gaat?
Ik zie niets staan over een tijdschriften. Er zijn meer manieren van communicatie
Janine1990 schreef:wat heeft die NHK er dan mee te maken?
Janine1990 schreef:Nee, een paard als vervoersmiddel is niet meer van deze tijd en ik denk ook niet dat het relevant is. (Werken van 8 tot 5 en eten om 6 uur, daarna gaan we sporten)
dus niet automatisch veroordeeld tot de valkuil van een organisatiemonopolie.
Janine1990 schreef:Maar ik denk niet dat het relevant is om massaal paarden te gaan gebruiken![]()
Althans, voor het doel dat jij lijkt te stellen? Een paard om op je werk te komen, of begrijp ik dat verkeerd?
Citaat:Paardenliefhebbers binnen het derde cluster (n=758):
zijn vaker mannen;
zijn ‘van huis uit’ het meest bekend met paarden;
zijn voornamelijk fokkers, handelaren, bestuurders, beoordelaars, leveran-
ciers van goederen en diensten, trainers of paardenliefhebbers die paarden
gezond houden of maken;
zijn voor hun inkomen relatief het meest volledig afhankelijk van paarden;
zijn er minder van overtuigd dat er welzijnsproblemen zijn in Nederland en
als ze voorkomen, dan zouden ze volgens hen vooral voorkomen bij de
hobbymatig gehouden paarden;
lezen meer dan gemiddeld In den Strengen, Paardenkrant, Sportpaard,
Phryso en Hippische ondernemer.
Citaat:Paardenliefhebbers binnen het derde cluster (n=758):
zijn vaker mannen;
zijn ‘van huis uit’ het meest bekend met paarden;
zijn voornamelijk fokkers, handelaren, bestuurders, beoordelaars, leveran-
ciers van goederen en diensten, trainers of paardenliefhebbers die paarden
gezond houden of maken;
zijn voor hun inkomen relatief het meest volledig afhankelijk van paarden;
BartVB schreef:De groepen (clusters) zijn niet ingedeeld op basis van de tijdschriften/websites die ze lezen. Er is een clusteranalyse toegepast, dit is een statistisch instrument dat respondenten (getalsmatig) vergelijkbaar antwoorden op de enquete groepeert. Daar is uit gebleken dat er statistisch gezien vier groepen respondenten waren, deze zijn later verder geanalyseerd op verschillen in antwoorden. De clusteranalyse wordt overigens uitgelegd aan het begin van het rapport als ik me niet vergis.
Janine1990 schreef:Ik zie de toegevoegde waarde van een orgaan zoals jij het beschrijft niet.
Citaat:Slechts 5% (was toch 3%?) is voor zijn inkomen afhankelijk van paarden (n=214). De meerderheid daarvan zijn mannen. Ik vind dat er op Bokt in het licht daarvan wel eens wat minder serieus gedaan mag worden over paardensport. Het is blijkbaar voor zo goed als iedereen hier maar een hobby, een niet noodzakelijke bezigheid.
In relatie tot het welzijnsdebat wil dat zeggen dat we met strenge eisen voor hobbydieren al een heel eind zouden komen.
Huertecilla schreef:Janine1990 schreef:Ik zie de toegevoegde waarde van een orgaan zoals jij het beschrijft niet.
Dan zie jij ook het probleem niet van het cap verplichten terwijl dat wettelijk niet eens in het verkeer verplicht is en je kan ook alleen naar een niet-erkende installatie gaan voor zo lang die er nog is en alleen les krijgen buiten het circuit om voor zo lang dat nog kan.
Mbt de identificatie is het onderzoek eenvoudig een marketinghulpmiddel waarmee de grootste (doel)groep(en) nog accurater beïnvloed kan(kunnen) worden.
De rest moet wel.
MarChak schreef:Daar zou een omslag moeten komen, meer openheid, meer gesprek, uitwisseling van ervaringen en meningen. Geen concurrentie, emotie, negatief commentaar, maar simpelweg samenwerken met als enige doel: een paard dat lekker in z'n vel steekt.
Janine1990 schreef:Nee, dat probleem zie ik inderdaad niet. Wat is het probleem daar achter volgens jou dan?