Lichte blessure voor Van Schijndel's Concrex Owaola

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Lichte blessure voor Van Schijndel's Concrex Owaola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 08:43

www.horses.nl

Van Schijndel’s Concrex Owaola, het paard waarmee Tim Lips afgelopen weekend nog op het EK eventing in Frankrijk startte, heeft een lichte blessure. Het gaat om een verstuiking. Met enkele weken rust moet ze weer helemaal de oude zijn.

,,In de cross van Breda Hippique verdraaide Owaola haar kogel. De volgende dag was ze daar kreupel van. Na een behandeling van de dierenarts en een paar dagen stappen zag het er goed uit. Na uitgebreide tests bleek dat Owaola topfit was. We konden toch naar het EK in Fontainebleau”, zegt Tim Lips op zijn website.

De combinatie trainde daar de hele week en zette een goede dressuurproef neer. De volgende dag in de cross stopte Owaola echter en volgde er diskwalificatie. ,,De cross ging minder goed, na een paar keer lager geland te zijn vond Owaola het welletjes en stopte voor hindernis 14. Ik had er gelijk vrede mee, omdat ik weet dat ze in goeden doen nooit zou stoppen!” Na onderzoek blijkt dat het om een verstuiking gaat. Met een paar weken rust moet de merrie weer fit zijn.
,,Het is jammer dat het zo gelopen is. Owaola heeft het dit afgelopen jaar erg goed gedaan, dit heeft ze niet verdiend”, aldus Lips.

nowornever

Re: Lichte blessure voor Van Schijndel's Concrex Owaola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:31

Balen voor snowa dit heeft ze zeker niet verdiend. Ze is idd geen paard dat stopt.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:16

Goh, wat vervelend voor Tim en Ola.
Goed dat het debakel van Fontaine dus een verklaring heeft op deze manier, maar het blijft ontzettend balen.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:50

Yolien schreef:
Goed dat het debakel van Fontaine dus een verklaring heeft op deze manier, maar het blijft ontzettend balen.

Of is het op deze manier beter te verklaren naar de sponsor. knhs. of andere geldschieters.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:55

Ontzettemd jammer, maar gelukkig ligt dit duo er naar verwachting niet heel lang uit!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:01

cjb schreef:
Yolien schreef:

Of is het op deze manier beter te verklaren naar de sponsor. knhs. of andere geldschieters.

Nee, het is een verklaring waarom een combinatie die normaal gesproken geen fouten maken in de wedstrijd en bovenin eindigen nu helaas uit de cross lagen.
En doordat Tim & Jan beide niet rondgekomen zijn is er helaas geen teamresultaat en heeft het NL team zich ook niet kunnen kwalificeren voor het WK volgend jaar.

Hopelijk hersteld Ola goed en heeft Tim volgend jaar 2 toppaarden voor het WK.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:13

cjb schreef:
Yolien schreef:

Wat wil je hiermee zeggen?
Wat Tim zelf al aangeeft en nowornever hierboven als reactie geeft (zij heeft met het paard gewerkt)
Ola zal nooit zomaar stoppen, dus deze weigeringen zijn nu echt verklaarbaar.

En misschien ook wel beter te verklaren naar sponsoren, KNHS of andere geldschieters maar moet dat dan?

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:14

Ik hoop dat de merrie er ruim de tijd voor krijgt om weer aan te sterken, ik hoop dat Tim haar iets langer rust geeft dan noodzakelijk, voor ze weer uit de running zijn ;)

En of het nu een verklaring is voor zichzelf, zijn "fans" of sponsoren, knhs of geldschieters, dat maakt niet uit.
Het is iid een logische verklaring! en daar gaat het om, hij kan wel 1 of ander smoesje bedenken, of geen verklaring geven.
Maar ik ken Tim, en weet zeker dat dit ten 1e eigenlijk meer een bevestiging voor zichzelf is, en ten 2e voor zijn fans, daarna de rest pas.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:27

cjb schreef:
Yolien schreef:

weetje.. eerlijk gezegd was dit ook mijn eerste mening.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 07:26

Ik denk dat hij liever in Boekelo een goed resultaat had neer willen zetten om de sponsors tevreden te stellen dan deze verklaring af te leggen. ;) Jammer dat het op het EK niet goed ging, ik geloof best dat het met de blessure te maken kan hebben. Volgend jaar krijgen ze vast wel opnieuw de kans om te laten zien dat ze het echt wel kunnen.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:19

Zo dat is ontzettend balen zeg!
Een mooie combinatie minder :(:)

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:59

Balen! Op zoek naar een derde topper