remington niet meer grootste paard ter wereld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

remington niet meer grootste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 16:49

bron: horses.nl/ i.telegraph.co.uk

Afbeelding
Zeven dagen kon Cheryl Davis en haar paard remington genieten van de titel grootste paard ter wereld. Er is namelijk concurrentie uit het canadese Tupperville. Shereen Thompsen heeft ook net als remington een clydesdale met de naam Poe. Poe is gemeten op 2.05m, vanaf de onderkant van zijn hoef tot de bovenkant van zijn schouder. Remington meet 'slechts' 2.03m.

Mevrouw Thompson wil zo snel mogelijk de mensen van het Guiness Book of records bij haar thuis hebben zodat ze Poe officieel kunnen meten. De tien jaar oude clydesdale eet per dag twee balen hooi, drinkt 75 emmers water en weegt ongeveer 1300kg.
Mevrouw thompsen vermoedde al een tijdje dat Poe weleens het grootste paard ter wereld kon zijn maar zij had alleen nog de juiste papieren nodig die de mensen in londen willen zien.

Poe werkte vroeger als trekdier voor een wagen gevuld met tonnen bier. Tegenwoordig wordt Poe geshowed voor het verbaasde publiek op fairs rondom Lambton County

Cheryl Thompson zegt hierover: "Hij is ontzetten populair maar vanwege zijn grote houden de meeste mensen afstand, al is dit niet zo nodig, hij is net een puppy zo lief. Al vergeet hij soms dat hij ontzettend sterk is en sleurt me dan wel eens mee"

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:06

inkepink schreef:
bron: horses.nl/ i.telegraph.co.uk

Zeven dagen kon Cheryl Davis en haar paard remington genieten van de titel grootste paard ter wereld. Er is namelijk concurrentie uit het canadese Tupperville. Shereen Thompsen heeft ook net als remington een clydesdale met de naam Poe. Poe is gemeten op 2.05m, vanaf de onderkant van zijn hoef tot de bovenkant van zijn schouder. Remington meet 'slechts' 2.03m.

Mevrouw Thompson wil zo snel mogelijk de mensen van het Guiness Book of records bij haar thuis hebben zodat ze Poe officieel kunnen meten. De tien jaar oude clydesdale eet per dag twee balen hooi, drinkt 75 emmers water en weegt ongeveer 1300kg.
Mevrouw thompsen vermoedde al een tijdje dat Poe weleens het grootste paard ter wereld kon zijn maar zij had alleen nog de juiste papieren nodig die de mensen in londen willen zien.

Poe werkte vroeger als trekdier voor een wagen gevuld met tonnen bier. Tegenwoordig wordt Poe geshowed voor het verbaasde publiek op fairs rondom Lambton County

Cheryl Thompson zegt hierover: "Hij is ontzetten populair maar vanwege zijn grote houden de meeste mensen afstand, al is dit niet zo nodig, hij is net een puppy zo lief. Al vergeet hij soms dat hij ontzettend sterk is en sleurt me dan wel eens mee"

75 emmers??
1 emmer bevat 10 liter water dus drinkt dit paard 750 liter per dag??
Dat is ook een record denk ik :D

_JY_

Re: remington niet meer grootste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:09

woooooow!!! dat is écht heel groot!!!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:09

Vond ik ook al een beetje erg veel. 75 liter lijkt me wat redelijker!

Maar wat een beest zeg, echt ongelofelijk groot. Lijkt me superstoer om een keer op zo'n paard te zitten. Wat me wel opvalt. Ik dacht altijd dat de Shires het grootste ras ter wereld was. Maar zowel Poe als Remington zijn Clydesdales.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:12

Zo, wat een joekel :wow:
75 emmers lijkt mij idd ook wel erg veel :Y)

inkepink

Re: remington niet meer grootste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 20:31

heb het idee dat in het oorspronkelijke bericht een foutje zit, gok dat er 75 liter word bedoeld (zag t zelf ook pas toen ik dit bericht al geplaatst had)