Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Yvonniej schreef:Ja echt een belachelijk voorkomen van meneer Melchior. Op voorhand werd er al geroepen dat de fokkers van de eerste 2 er niet waren, terwijl er eentje gewoon aanwezig was. En je weet nooit waar de andere er niet is. Ik kan me voorstellen dat als je van ver moet komen en je 1 dag van te voren weet dat je gefokte paard meeloopt je dit niet kunt redden. Of wie weet is er ziekte of ouderdom in het spel.
Echt een voorkomen van niks, zeker de manier waarop hij het zei.
En daarbij komt, meneer Melchior heeft alleen zijn dochter persoonlijk op het podium gefeliciteerd en niet de andere 2 winnaars. Dat is 'verdorie' toch ook geen stijl!
besita schreef:Yvonniej schreef:Ja echt een belachelijk voorkomen van meneer Melchior. Op voorhand werd er al geroepen dat de fokkers van de eerste 2 er niet waren, terwijl er eentje gewoon aanwezig was. En je weet nooit waar de andere er niet is. Ik kan me voorstellen dat als je van ver moet komen en je 1 dag van te voren weet dat je gefokte paard meeloopt je dit niet kunt redden. Of wie weet is er ziekte of ouderdom in het spel.
Echt een voorkomen van niks, zeker de manier waarop hij het zei.
En daarbij komt, meneer Melchior heeft alleen zijn dochter persoonlijk op het podium gefeliciteerd en niet de andere 2 winnaars. Dat is 'verdorie' toch ook geen stijl!
hij doet natuurlijk heel veel moeite om zoiets op poten te zetten ..geeft dan ook nog eens fokkerspremies -wat op zich een grote zeldzaamheid is ..want het is altijd voor de ruiters en eigenaren -dus aan de ene kant heeft ie wel gelijk ..
de deelnemers( Ruiters en paarden ) stonden al weken op de site vermeld als je iets of wat met je fokproducten in de weer bent dan kijk je toch af en toe een keer
Melchior mag dan wel een "speciale " zijn ..hij doet het toch maar ..toen 2 jaar terug het Belgisch kampioenschap afgelast diende te worden was hij toch ook de enige die het direct op de agenda van het WK zette zodat het kon doorgaan ..chapeau !!
Mikala13 schreef:Mijn opa had ook een paard daar lopen en is 80! Hij is eigenaar en fokker van dat paard, mijn moeder en ik zijn met hem meegeweest, maar wat als mijn moeder nou niet kon of we geen vervoer hadden, opa rijd nog wel auto maar zo'n lang stuk voor hem vertrouwen we niet meer.
Er moet dus wel begrip zijn aan de kant van Melchior, zeg.
er zijn er natuurlijk ook die gewoon niet op komen dagen zonder goede reden, maar er zijn zoveel andere gevallen als deze.
besita schreef:je moet je even voordien aanmelden ..dus de heeft dat dan wss niet gedaan ...bij ons moet je je ook bevestigen op wedstrijd als je wil starten ..niet bevestigen = niet starten ..ze gaan niet zomaar dingen schreeuwen die er niet zijn
om even op je zinnetje " geen fokkers geen stamboek " in te gaan ..Hij geeft premise aan de top 3 ongeacht welk stamboek ..erg mooie geste toch ..hij zou ook enkel kunnen uitdelen aan Z-fokkers ..sorry maar ikzelf als fokker en eigenaar van springpaarden vind het een topinitiatief van Leon ..en ik hoop dat ik zelf ooit een keer bij ben om zo'n cheque in ontvangst te nemen ..vind ik maar een kleine moeite van dankbaarheid om er dan te zijn ..
Excuseme schreef:Ik snap de ophef ook niet. Hij geeft het geld uit eigen zak en hij mag de regels bepalen. Het kost je geen geld als fokker, het is alleen maar een bonus.
ik zou me drukker maken om zijn grootschalige kloon operatie daar.
petraaken schreef:ehm Besita, wat meer begrip van Melchior zijn kant mag ook vind ik. Misschien waren de fokkers niet in de gelegenheid om naar zangersheide te komen. Sommigen zullen wel gedacht hebben dat hun fokproduct toch geen kans maakte en om dan vaak een urenlange autorit te moeten uitzitten zien velen niet zitten. Als je het ook maar pas op het laatst weet dat er eentje loopt ga je ook niet meer je hele vrije weekend omgooien en daarbij hebben de meesten waarschijnlijk gewoon er tegenop gezien om s'avonds laat thuis te komen, de dieren nog verzorgen en nog op een behoorlijk in hun bed te belanden om s'anderendaags weer vroeg uit de veren te moeten omdat er weer een lange werkdag zich aankondigt.
Yvonniej schreef:Excuseme schreef:Ik snap de ophef ook niet. Hij geeft het geld uit eigen zak en hij mag de regels bepalen. Het kost je geen geld als fokker, het is alleen maar een bonus.
ik zou me drukker maken om zijn grootschalige kloon operatie daar.
Ja inderdaad.
Toch hoor je als hoofd van je stamboek, je fokkers die zulke toppaarden fokken normaal te behandelen.
Ik ben overigens geen fokker, en heb zelfs geen paarden van Z
maar was er wel bij hoe hij het publiek toe sprak.
besita schreef:petraaken schreef:ehm Besita, wat meer begrip van Melchior zijn kant mag ook vind ik. Misschien waren de fokkers niet in de gelegenheid om naar zangersheide te komen. Sommigen zullen wel gedacht hebben dat hun fokproduct toch geen kans maakte en om dan vaak een urenlange autorit te moeten uitzitten zien velen niet zitten. Als je het ook maar pas op het laatst weet dat er eentje loopt ga je ook niet meer je hele vrije weekend omgooien en daarbij hebben de meesten waarschijnlijk gewoon er tegenop gezien om s'avonds laat thuis te komen, de dieren nog verzorgen en nog op een behoorlijk in hun bed te belanden om s'anderendaags weer vroeg uit de veren te moeten omdat er weer een lange werkdag zich aankondigt.
tja Peet ..voor 5000 € bonus wil ik mijn weekend nog eens omgooien ..bovendien maak je er gewoon een leuk uitstapje van en desnoods hoe je alleen s'avonds iemand te regelen om je paarden te voeren want alles was op zeer schappelijker uren afgelopen ..en je hoort nergens de fokkers zelf klagen hoor ..die gaan toch ook naar keuringen ed ??? Is alleen maar Bokt die het weer negatief ziet
Yonniej ..hoeveel keer is er al een 90 jarige fokker tussen geweest ..overdrijven is ook wat ..kijk maar eens al de historieken van Zangersheide na ..zoveel bejaarde zit er niet tussen

Yvonniej schreef:Nee die 90 jarigen waren waarschijnlijk de afwezigen