Winst voor oude rotten in het vak; Incredible en Inspekteur
Lotte Meulendijks kwam dit weekend in Geldrop als sterkste ponycombinatie uit de bus met Boticelli (v. Briljant). Ze won zowel de landenproef als de grote finale. In de afsluitende finale moest ze de eer delen met Justine Mudde. Beide scoorden 71,83%.
Vrijdag begonnen de pony’s met de landenproef. Lotte Meulendijks scoorde met Boticelli (v. Briljant) het winnende percentage van 68,43%. Tweede werd Justine Mudde met Wonderboy (v. Dressman I) en een score van 68,24%. De derde plaats kwam op naam van Chiara Prijs en Mastwood Blackberry (v. Mastwood Pepperson) met 67,69%.
Zaterdag werd de individuele proef verreden. Deze proef was prooi voor Suzanne van de Ven. Zij reed Majos Cannon (v. Marchi) naar 70,18%. Tweede werd Stefanie Verkooijen met Keulse Hoeve’s Zico. Zij scoorden 69,83%. Lotte Meulendijks eindigde deze keer als derde met 67,19%.
Lotte Meulendijks deelde zondag in de grote finale haar eerste plaats met Justine Mudde. Rosalie Mol eindigde daaronder met Hamahr du Bois (v. Hamrik’s Martell) met 71,17%. De kleine finale kwam op naam van Suzanne van de Ven. De score bedroeg 72,50%.
Dubbele winst voor Michelle Van Lanen met Incredible ,,Dit had ik totaal niet verwacht”, zegt young rider Michelle van Lanen na twee overwinningen in Geldrop enthousiast. Na een topseizoen bij de junioren met als kroon op het werk een zilveren teammedaille op het EK, kreeg haar pensioengerechtigde Incredible (v. Voltaire) even rust. Toch heeft de negentienjarige ruin nog veel lol in het werk. ,,Hij is nog fit en zodoende besloot ik het toch te proberen bij de young riders.”
,,Toen ik hem na zijn rustperiode weer begon te werken, pakte hij het zo goed op, dat ik besloot verder te gaan met hem. In Geldrop merkte ik weer hoe blij Incredible was om op concours te zijn. Hij genoot er echt van en liep twee geweldige proeven.” Michelle van Lanen schreef de landenproef op haar naam met 72,28%. Daarmee bleef ze voor op Angela Krooswijk, die zich met BMC Roman Nature (v. Rohdiamant) en Flash (v. Fidermark) eveneens in de top nestelde. Michelle van Lanen won niet alleen de landenproef, maar domineerde met 73,50% ook de kür op muziek.
Tweede in de kür werd Daniëlle van Mierlo met BMC Ucento (v. Metall). Zij scoorden 71,50%. Van Lanen: ,,In principe mag Incredible nog één jaar meelopen op de internationale concoursen. Het is namelijk zo dat je een paard dat ouder is dan twintig niet meer internationaal mag starten. We zien wel hoe het loopt, maar als hij zo fit blijft, mag hij lekker mee. Als het minder gaat, stoppen we ermee.”
Kimberley de Jongh heer en meester met Inspekteur Kimberley de Jongh was dit weekend tijdens de rubrieken voor junioren in Geldrop zowel in de landenproef als in de kür heer en meester met de KWPN-hengst Inspekteur (v. Darwin). ,,Inspekteur stond er superscherp aan. Ik kon gaan zitten en me concentreren op de oefeningen. Het liep als het ware vanzelf. Er onstonden wat afwerkingsfoutjes, maar grote fouten bleven uit.”
Sinds drie weken is de amazone werkzaam bij Stoeterij Broere in Alblasserdam. ,,Daar rijd ik allerlei paarden en help ik op stal. Het is heel leuk om te doen en het bevalt me goed. Omdat ik mijn paarden thuis natuurlijk ook moet rijden, werk ik vier halve dagen in de week”, vertelt De Jongh.
Kimberley de Jongh reed Inspekteur (v. Darwin) naar 70,63% in de landenproef en 72,50% in de kür op muziek. Tijdens de landenproef waren plaats twee en drie voor Teddy Wiedeler met Seigneur (69,01% ) en Topper (68,47% ). In de kür op muziek ging de tweede plaats naar Anne Meulendijks met Tom Tom Go (v. Cabochon) met 71,67%. Derde werd Teddy Wiedeler met Topper (71% ).
Kan iemand mij misschien vertellen waarom Inspekteur toch weer terug de sport in is ? Ik dacht dat Marrigje de laatste amazone voor deze knappe hengst was!
In ieder geval knap dat dat paard weer met een nieuwe berijder toch weer in de prijzen weet te vallen!
primagirl
Geplaatst: 01-10-09 20:14
Geweldige prestaties, top! En idd I_Moondance, Suus heeft samen met Cannon echt keigoed gepresteerd!