Jeroen Devroe winnaar Belgisch dressuurkampioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Jeroen Devroe winnaar Belgisch dressuurkampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 19:05

http://www.galop.be / http://www.glssport.be/

Het BK dressuur in Braine L'Alleud werd positief onthaald en de favorieten hebben hun rol allemaal waargemaakt. Ondanks enkele afmeldingen gingen nog acht combinaties de strijd aan voor de titel. Jeroen Devroe (Apollo vh Vijverhof) won de drie manches en is voor de vijfde maal Belgisch dressuurkampioen. Claudia Fassaert (Ostra) werd driemaal tweede op het BK, meteen haar eindstand. Fanny Verliefden en Rubel pakten brons.
Bij de pony's kwamen 14 combinaties in piste en ondanks een slechte start van Noémie Goris in de eerste proef wist de amazone met haar pony Alexandre Dumas het goud binnen te halen. Tweede werd Geoffrey De Roy met Ivano en derde Leyla Larsson met Tonkawa SD.
Bij de junioren, met 17 deelnemers, domineerde Mieke Mommen met Rocky het kampioenschap van begin tot einde. Tweede werd Jorinde Verwimp met Vento en op drie eindigde Emma De Brabandere met Hohenstaufen.
Brecht d'Hoore reed Sital naar het goud bij de young riders voor Thibault Vandenberghe met Decadent en Magali Bastaens met Topaz. In deze reeks kwamen slechts 7 combinaties aan de start.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:40

Super van men lesgeeftser Claudia!!! ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:43

Mieke ook al voor de 3e keer op rij als ik me niet vergis! En dan nog eens alle drie de proeven overtuigend winnen.... Super van haar! :j

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:56

pharagirlke schreef:
Mieke ook al voor de 3e keer op rij als ik me niet vergis! En dan nog eens alle drie de proeven overtuigend winnen.... Super van haar! :j

ja idd mega super van haar ene die we in de toekomst in de gaten mogen houden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:58

Ja hoor :j Dat word nog een grote! Jammer dat ze op het EK zo nerveus was :(:) Het zou een mooie zaak zijn voor België als ze er kwam :j
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-09-09 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:01

pharagirlke schreef:
Ja hoor :j Dat word nog een grote! Jammer dat ze op het EK zo nerveus was :(:)

zoiets heb je niet onder controle e maar dat komt goe en zo slecht heeft ze er ook niet gepreseerd e

Ayasha
Blogger

Re: Jeroen Devroe winnaar Belgisch dressuurkampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:41

Nee, ze heeft zeker niet slecht gepresteerd daar! Heb ook het idee dat ze daar enigszins ondergewaardeerd werd.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 06:47

Het niveau was eigenlijk beschamend, al heb ik wel alleen de Kür gezien.
Jeroen was ook helemaal niet op niveau in de Kür, maar Apollo was gewoon doodop na 3 dagen achter elkaar te moeten lopen.

NelsonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 07:30

Kan niet zeggen dat Mieke ondergewaardeerd werd op het EK.
Ze reed 2 tot 3x verkeerd in haar proef.
Dat is al minimaal 5x -2 pnt. Dat kan je je op een EK echt niet permiteren.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:33

NelsonG schreef:
Kan niet zeggen dat Mieke ondergewaardeerd werd op het EK.
Ze reed 2 tot 3x verkeerd in haar proef.
Dat is al minimaal 5x -2 pnt. Dat kan je je op een EK echt niet permiteren.

is wel een feit

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:39

op haar Kür werd ze ook niet gepunt en die was wel goed. Ik heb het over de kür, de dagen er voor was ze nerveus en reed ze idd niet het niveau dat ze normaal rijd. Helemaal niet zelfs.

Charlie1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:01

Ik wens iedereen van harte proficiat en ik denk dat in elk niveau de beste combinaties op het hoogste schavotje staan dus bevestiging voor allen :-)

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:09

s0173957 schreef:

is dit niet wat overdreven????

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:16

Heb je de Kür van de seniors gezin?
Van de Juniors was ik aangenaam verrast, de Young Riders en pony's heb ik niet gezien.

De Seniors, dat was gewoon een schande voor een Nationaal Kampioenschap, paarden die nog niet eens kunnen passageren, laat staan piafferen etc...

En Jeroen (waarbij ik les pak) z'n Kür was ook écht niet goed, maar dat vond hij waarschijnlijk zelf ook wel, hem kennende...

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:48

s0173957 schreef:
Heb je de Kür van de seniors gezin?
Van de Juniors was ik aangenaam verrast, de Young Riders en pony's heb ik niet gezien.

De Seniors, dat was gewoon een schande voor een Nationaal Kampioenschap, paarden die nog niet eens kunnen passageren, laat staan piafferen etc...

En Jeroen (waarbij ik les pak) z'n Kür was ook écht niet goed, maar dat vond hij waarschijnlijk zelf ook wel, hem kennende...

Clauida is mijn lesgeefster en ga haar zeker nie goe praten maar ze heeft nie voor niks die 71% gekregen denk ik of de jury kan nie jureren en moet jij nodig gaan jureren denk ik, Ik vind u opmerking niet gepast

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:11

Kijk, ik breek Claudia Fassaert zeker niet af, ze was verdiend 2de en ik ben blij nog eens nieuwe conbinaties te zien die het best goed doen, net hetzelfde met Fanny Verliefden. Maar kom met zo'n proeven Internationaal buiten en je kan écht niet mee, nog niet bijna. Die 73% voor Jeroen in de Kür was er trouwens ook zwaar over vind ik persoonlijk, de jurering was veel te genereus qua punten.
Ik wil geen namen noemen, maar als ik 2 combinaties zie rijden die écht zelfs nog geen passage kunnen... tja, dan vind ik het zielig en als jij vindt dat dit het algemene niveau moet zijn van een BK, ik niet...

Dus interpreteer een mening niet als een directe aanval, want dat was het zeker niet.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:48

s0173957 schreef:
Kijk, ik breek Claudia Fassaert zeker niet af, ze was verdiend 2de en ik ben blij nog eens nieuwe conbinaties te zien die het best goed doen, net hetzelfde met Fanny Verliefden. Maar kom met zo'n proeven Internationaal buiten en je kan écht niet mee, nog niet bijna. Die 73% voor Jeroen in de Kür was er trouwens ook zwaar over vind ik persoonlijk, de jurering was veel te genereus qua punten.
Ik wil geen namen noemen, maar als ik 2 combinaties zie rijden die écht zelfs nog geen passage kunnen... tja, dan vind ik het zielig en als jij vindt dat dit het algemene niveau moet zijn van een BK, ik niet...

Dus interpreteer een mening niet als een directe aanval, want dat was het zeker niet.
op die manier is u mening ook beter aanvaardbaarder ;)

en idd je hebt een punt ik heb op nationaal niv al enkele ruiters gezien die niet aan piaffe en passage toe waren en toch GP starten , dus ja ......... wij zijn Nederland niet e, wij hebben nog veel te leren

SoraYa_X3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:32

s0173957 schreef:
Jeroen was ook helemaal niet op niveau in de Kür, maar Apollo was gewoon doodop na 3 dagen achter elkaar te moeten lopen.

Ik moest zelf meerijden ;)
En het was waar, echt ondermaats ...
Het terrein was gewoon veel te klein ... De bezoekers konden de paarden aanraken als ze wouden Ö
De eerste dag stond de muziek veel te luid, alle pony's waren bang 2de dag waren er savonds problemen omdat niemand van de jeugdruiters de boxen aanwouden langs de kant van de piste ...
Het was ERG Ö