Kikime

Charmian en Kikime met het kampioenslint.
Dalen, 4 juli; het is prachtig weer en warm bovendien. Charmian glimt als een spiegel maar ze is ook moe. Als dat maar goed komt!
Ik hoop niet dat ze insukkelt in de ring. Het wachten duurt lang, maar eindelijk mag ze dan. Exterieur zit wel goed, maar dan de gangen. De draf gaat behoorlijk mis, ze is helemaal uit balans en de jury vraagt om nog een rondje; dat gaat beter.
Ze wordt opgesteld en als de jury zijn verslag doet, krijg ik mijn mond niet meer dicht! Ons meisje haal hier gewoon even een dikke eerste premie en een ster op. Zo koud uit de wei!
Kijk, je vind je eigen paard altijd de mooiste, maar dat een ander haar ook zo mooi vindt, is dan toch wel een heel mooi compliment! En ja, dan moet ze nu ook naar Lunteren in september.
Dus op 26 september herhaalt het hele circus zich; wassen, poetsen, hoeven vijlen, nog een keer sokken wassen, bandageren en laden. Lunteren betekent bij ons vandaan twee uur op de trailer enkele reis.
Charmian staat niet vaak op de trailer, maar ze doet het super. Eenmaal aangekomen is ze nog zo fris als een hoentje. Het is prachtig weer en niet zo warm als in Dalen. We poetsen haar nog een keer en dan mag ze naar de ring. En weer is het lang wachten, de laatste ring van de centrale keuring, met acht andere paarden gaat ze de strijd aan.En ze zijn bijna allemaal even mooi!
Ach, al gaat ze als eerste de ring uit; die ster nemen ze haar niet meer af en dat is al veel meer als we ooit verwacht hadden. Dus ik loop redelijk ontspannen met haar rond, erop lettend dat ze precies op tempo loopt en haar hoofd goed omhoog houdt.
Een voor een worden de nummers omgeroepen die de ring mogen verlaten. Ik tel ze niet, maar als ik achterom kijk en alleen concurrente Quincy nog zie lopen, krijg ik een koude rilling. De jury noemt ons nummer; ik verwacht dat ie erachteraan zegt dat ik de ring mag verlaten, maar dat is niet zo. Hij zegt dat ik me op mag stellen en de shock is compleet!
Ons meiske heeft het geflikt! We hebben een kampioen op stal!
Kikime.

)
)