Leonne van Gestel kijkt uit naar NK mennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Leonne van Gestel kijkt uit naar NK mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 11:46

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl

Wereldkampioen Jan van den Broek is dit weekend in Deurne de favoriet om nationaal kampioen te worden in de rubriek enkelspan paard. Enkele collega’s zijn bezig aan een inhaalrace. Eén van hen is Leonne van Gestel. Dit seizoen tijdens de menwedstrijd in Heijenrath zette zij, maar ook Christiaan Provoost, Van den Broek op achterstand. ,,Er zijn meer enkelspannen die een kans maken. Het niveau van de hele groep ligt erg hoog. Dat werkt stimulerend”, zegt Van Gestel.

,,Paco is een stabieler paard aan het worden”, steekt de Eindhovense van wal. Vorig jaar was voor Van Gestel en de Andalusiër x KWPN-er Paco het eerste échte seizoen. Paco liep op het WK in Polen zijn tiende wedstrijd. ,,Bij het binnenkomen in de dressuur vond hij het zo imposant dat hij zich bijna wilde omdraaien op X. De dressuurproef verliep verder goed en ook de rest van de wedstrijd ging zoals gehoopt. Als rijder heb ik van dit WK veel geleerd, met name mentaal. Een volgende keer heb ik daar zeker profijt van.”

Van Gestel nam haar schat aan ervaringen mee het winterseizoen in. ,,Ik heb een plan gemaakt om Paco op een hoger en vaster niveau te krijgen. In de africhting moest meer gehoorzaamheid en bevestiging komen.” Ze klopte aan bij IJsbrand Chardon ,,omdat hij een duidelijke visie en veel ervaring heeft en goed met talentvolle paarden kan omgaan.” Ze vertelt verder: ,,IJsbrand brak me eerst ongeveer boven mijn enkels af, maar ving me daarna gelukkig wel weer op. Mede dankzij zijn adviezen zijn we verder gekomen.”

Van Gestel ziet Jan van den Broek als de grootste favoriet voor de nationale titel dit weekend. ,,We komen met een heel groepje wel steeds dichterbij. Christiaan Provoost is bijvoorbeeld altijd een geduchte tegenstander met een goed paard. Toon Voskens kan goed meekomen en ook Shari Herrewijnen timmert aan de weg. En Jacquelien de Groot en Leon vormen een zeer ervaren combinatie. Ook mijn partner Martin van den Broek maakt een kans. Hij heeft in Beesd gewonnen. Het is maar net hoe het kwartje dit weekend valt.”

Verwant artikel
[VN] Deelnemers bekend NK Mennen