WK Lanaken: KWPN-hengst Zacharov wint eerste ronde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

WK Lanaken: KWPN-hengst Zacharov wint eerste ronde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 07:58

http://www.kwpn.nl

Gisteren is het Wereldkampioenschap voor Jonge Springpaarden in het Belgische Lanaken van start gegaan. De beste vijf-, zes- en zevenjarigen van de wereld zijn de strijd aan gegaan in de eerste kwalificatierondes. Bij de vijfjarigen ging de overwinning vandaag naar de KWPN-gekeurde hengst Zacharov (v.Clinton) onder Hanno Ellermann. De hengst van Team Nijhof bleef foutloos in het parcours in 71,73 seconden en liet daarmee de rest van het grote deelnemersveld achter zich. Ook de nummer twee in deze kwalificatiewedstrijd is een KWPN-er, namelijk Gaja 23 (Guidam x Iroko) onder Christian Ahlmann. Bovendien ging de vijfde plaats bij de vijfjarigen naar de KWPN-er Zabor (Numero Uno uit Michella v.Voltaire, fokker G. Theunissen uit Mook) onder James Paterson-Robinson.

De zesjarigen verreden de eerste kwalificatie over een 1.30m parcours. De rubriek kwam op naam van de Andiamo Z-zoon Athene Z onder Willem Greve. Beste KWPN-er was de met veel vermogen springende Wapper (Perion uit Regina v.Ircolando, fokker W. Klein Koerkamp uit Heeten) onder Stefanie van den Brink. Eerder maakten zij al een goede indruk in de VION Cup.
De zevenjarigen kregen een 1.40m-parcours voorgeschoteld en de Oldenburgse merrie Corlanda won onder Mario Stevens. Op de vijfde plaats kwam de KWPN-er Vandavid (Madison uit Jorella ster pref v.Voltaire, fokker J.W. Greve uit Haaksbergen) onder David McPherson. Een goede negende plaats was voor de KWPN-gekeurde hengst Vleut (v.Quick Star) onder Maikel van der Vleuten.

Vandaag om 8uur wordt het kampioenschap vervolgt met de tweede kwalificatierondes. Na afloop van deze rubrieken wordt duidelijk welke paarden zaterdag in de troostfinales en welke paarden zondag in de grote finales mogen starten.

Voor de volledige uitslagen zie http://events.1point.nl/2009/lanaken/re ... esults.htm

Verwant artikel:

[VN] Ruim 43 landen aan start tijdens WK springen jonge paarden

Typhoon

Re: WK Lanaken: KWPN-hengst Zacharov wint eerste ronde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:45

super van Zacharov !!!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:30

Top, ben benieuwd hoe het morgen gaat. Dan ben ik erbij :D

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:35

Ik ook :D

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:12

Morgen ga ik eens op zangersheide zien :D

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:33

Ik weet niet wat het KWPN wil vertellen, maar bij de 5-jarige is in Lanaken elke nuller een winnaar, naast Zacharov dus nog veel meer winnaars.
Vandaag in de kleine finale en morgen in de finale is er uiteraard wel een winnaar.
Laatst bijgewerkt door Schoentje op 26-09-09 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:34

top!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:40

schoentje schreef:
Ik weet niet wat het KWPN wil vertellen, maar bij de 5-jarige is in Lanaken elke nuller een winnaar, naast Zacharof dus nog veel meer winnaars.
Vandaag in de kleine finale en morgen in de finale is er uiteraard wel een winnaar.

Inderdaad, ik dacht al.
Die kijken ook maar half naar de resultatenlijst. Hij staat wel bovenaan, maar mag zijn eerste plek met nog ongeveer 40 andere paarden delen. _O-