Goedkeuring voor Eldorado van de Zeshoek bij het NRPS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Goedkeuring voor Eldorado van de Zeshoek bij het NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 08:43

http://www.sandranieuwendijk.nl

Afbeelding
Eldorado van de Zeshoek

De hengstenkeuringscommissie van het NRPS heeft onlangs tijdens een speciale advieskeuring de vijfjarige rijpaardhengst Eldorado van de Zeshoek goedgekeurd. Deze talentvolle springhengst loopt komend weekend mee in Lanaken. Hij stamt van de internationale springhengst Clinton (Dirk Demeersman), die ook bekend staat als de vader van onder andere Cornet Obolensky.

Moeder is de BWP-gefokte Bijou Orai, die internationaal 1.40m heeft gesprongen met Hubert Bourdy. Bijou Orai vertegenwoordigt Holsteiner stam 2581, zij is een dochter van Toulon met daarachter Calypso III x Latano I x Lord. De fokker van Eldorado is P. Merckx uit Stekene (B) en de hengst is eigendom van Team Nijhof in Geesteren.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 08:52

Yeeee *D Heb net een veulen van hem gekocht!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:04

Deze hengst beschikt over fantastiche véél vermogen en techniek!!!

K heb hem gezien toen hij 3 was, en het publiek werd waanzinnig, zo fantastisch kwam hij uit de hoek tijdens het vrijspringen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:36

maar dat was toch die die toen onder de zadelbeoordeling helemaal in de staak ging en eruit werd gewipt in de laatste fase ..kampioen werd hij van de eerste fase (vrijspringen )?

lientjeds

Re: Goedkeuring voor Eldorado van de Zeshoek bij het NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:59

jep, dat was die Besita. Ik durfde het bijna niet schrijven, ik vond het echt een fantastische hengst, maar onder de eigenaar/ruiter werd hij op 3jarige leeftijd niet gekeurd wegens karakter...

Nesty

Re: Goedkeuring voor Eldorado van de Zeshoek bij het NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 06:55

ik heb met hem gewerkt vorige winter toen hij in Belgie stond, idd een hengst met veel vermogen!!
Maar idd ook een rotkarakter, een echte gangster!! steigeren als hij uit de stal moet, met je gaan lopen als je hem vast hebt, bijten, slaan,...

ik heb mijn merrie ook laten dekken door hem dit jaar :-)
Hopelijk heeft het veulen het karakter van de moeder dus en het vermogen van hem ;-)