Wolfer de Jonge Nederlands kampioen tweesterren eventing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Wolfer de Jonge Nederlands kampioen tweesterren eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 16:02

http://www.horses.nl

Madeleine Brugman wint CIC**

Op het terrein van het Hippisch Festijn in Varsseveld reden de eventingruiters vanmiddag de allesbeslissende cross-country in het CIC**. De Nederlandse deelnemers streden in deze wedstrijd tevens om het nationaal kampioenschap eventing op tweesterren niveau. Die titel kwam op naam van Wolfer de Jonge. Eventingamazone Madeleine Brugman zette met Katmandu 7 een knappe prestatie neer door het CIC** op haar naam te schrijven. Zij nam echter niet deel aan het Nederlands kampioenschap, omdat haar paard in juni al een driesterrenwedstrijd had gelopen.

Met een vierde plaats in het internationale deelnemersveld zette eventingruiter Wolfer de Jonge de beste prestatie neer voor het Nederlands klassement. Met een negende plaats in de dressuur en een eerste plaats in het springen stond De Jonge gisteren al op een riante derde plaats in het Nederlandse tussenklassement. De Jonge reed daarop een foutloze cross en hield zo zijn strafpuntentotaal op 53,6 punten.

Ilonka Kluytmans maakte het nog spannend voor De Jonge. Ze was de beste Nederlandse deelnemer in de cross-country met haar Buitenlust Here I Am, maar de vier strafpunten die zij eerder opliep in het springparcours kostten haar uiteindelijk de Nederlandse titel (55,90 strafpunten). Alice Naber-Lozeman werd derde met Coral Estate Pepper. Zij presteerde heel gelijkmatig en kwam uit op 57,90 strafpunten.

Madeleine Brugman was bijzonder trots op haar paard Katmandu 7. De combinatie eindigde in het internationale klassement in zowel de dressuur als het springen op de tweede plaats. In de cross werd Brugman achttiende door vier tijdstrafpunten in de cross. Brugman: ,,Katmandu heeft echt een super goede cross gelopen. De eerste vier hindernissen waren technisch al best lastig, waardoor je niet meteen in het ritme kon komen. Na hindernis vier ging het gas echter los en was het helemaal top. De bodem was perfect en we hebben echt genoten van de rit."

Brugman weet nog niet of ze Katmandu 7 ook in Boekelo zal rijden. ,,Ik heb met Sundancer, Marengo en Katmandu 7 drie goede paarden die klaar zijn voor Boekelo. Ik ben er nog niet helemaal over uit, misschien start ik dit jaar wel met één paard in plaats van met twee paarden. Dan kan ik me helemaal op die ene prestatie richten."

Het CIC* dat dit weekend ook plaatsvond in Varsseveld werd vandaag gewonnen door de Duitse Pia Münker met Little Blueberry. Alice Naber-Lozeman werd hier tweede met Coral Estate Vilart. De Duitse Julia Mestern eiste met Virginia 151 de derde plaats voor zich op.

liberty

Re: Wolter de Jonge Nederlands kampioen tweesterren eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:28

uhm moet dit niet Wolfer de Jonge zijn!

Gefeliciteerd!

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:14

Knap gedaan van Wolfer. Hij heeft vroeger, net als zijn zus en broers, nog op mijn eerste Shetlanders gereden. Nooit gedacht dat hij de eventingsport in zou gaan en op zo'n hoog nivo zou gaan presteren. Gefeliciteerd, petje af!

AnneMieKe_89

Re: Wolfer de Jonge Nederlands kampioen tweesterren eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:58

Echt een super knappe prestatie van Wolfer inderdaad!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:47

echt goed van Madeleine, en Wolfer :) Harm Snoeck heeft daarbij ook super goed gereden! *\o/* 2de in de CIC2( :D

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 09:31

Een waardig opvolger van de kampioen van 2008! Goed gedaan en zeer terecht, ben heel benieuwd wat Madeleine voor Boekelo beslist...

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:20

Ja ik ook. Vond het wel grappig want zij heeft dat air bag vestje over dr body protector, en bij dr vrachtwagen had ze zo'n reclame bord er van staan :)) Meteen reclame gemaakt :)

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:52

in helvoirt werd het ook helemaal omgeroepen dat ze die aan had :')

Gaat ze niet naar boekelo dan? het ek heeft ze toch afgezegt omdat ze het te moeilijk vond. boekelo heeft ze al vaker gereden neem ik aan

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:41

hahah ja meteen reclame maken toch :)) . Ze zei dat het misschien in 2012 verplicht werd ofzo?

Volgends mij is ze echt aan het twijfelen... Boekelo lijkt me wel leuk!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:45

check haar site www.madeleinebrugman.nl

Ze heeft niet vanwege de moeilijkheidsgraad voor Boekelo gekozen hoor. Persoonlijke redenen en daarbij is het voor haar paarden beter om hun kwalificatie voor de WEG2010 daar te behalen.