De brandweer werd donderdagmiddag om 15:02 gealarmeerd voor een paard in onmacht aan de Jongedyk.
Een Fries paard dat liep te grazen, liep over een houten brug dat twee weilanden verbond, en zakte hier door heen. Het paard zat vast en een boer heeft de brandweer gebeld. De brandweer heeft het paard er niet uitgetrokken maar heeft de eigenaar van een mobiele kraan opgebeld.
Het paard was erg onrustig; een dierenarts kwam ter plaatse om een kalmerende spuit te geven. De kraan heeft het dier eruit getild waarna het paard op stal is gezet. Na een uur kon de brandweer terug.
Ik denk dat ze hem met de achterhand omhoog getild hebben zodat de benen er recht uit konden omdat de voorkant volgens mij nog op de brug ligt. Als ze het bij de voorkant ook hadden gedaan, was het paard er op de verkeerde manier verticaal uitgekomen. Het ziet er ff krom uit, maar denk dat het wel de veiligste manier was.
Idd arm paard. Die zal de schrik er flink in hebben gehad. Denk ook niet dat het dier zomaar weer over een bruggetje of iets durft. Na zown hele happening.. Hopelijk staat ie nu ergens lekker te grazen zonder bruggetjes
Rl_PrincEsS
Geplaatst: 18-09-09 12:59
renskje schreef:
wat voor een bruggetje heb je dan ook aan je weiland liggen? het lijkt mij meer bij elkaar geraapt brandhout..
Nou inderdaad dus! Levensgevaarlijk. Het dier heeft nog mazzel gehad.