Jenny Schreven wint Future Test

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Jenny Schreven wint Future Test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 10:20

http://www.horse-event.nl / http://www.jennyschreven.nl / Nieuwsredactie

Afbeelding
Jenny Schreven & Krawall
Foto: http://www.sjoert.com
Jonge, talentvolle dressuurruiters namen op zaterdag 12 september deel aan de Rabo Future Test tijdens Horse Event. De spannende strijd om de titel ging uiteindelijk naar Jenny Schreven met Krawall. Zij werd gevolgd door Thamar Zweistra die met allebei haar paarden, Otello en Hexagon's Truppa, een nette proef reed. Vierde werd Kirsten Teeuwen met Orpheus.

Jenny vertelt: 'Het is fantastisch om tijdens Horse Event de Future Test te rijden. De paarden waren erg kijkerig door de entourage, maar ik heb er een fijn gevoel aan over gehouden'.

Het Rabo Future kader is een initiatief van oud-bondscoach en Olympisch jurylid Jan Peeters, ontwikkeld in samenwerking met het Rabo Talentenplan. Het is gebaseerd op een dressuurproef, de Future Test, die tussen het niveau van de Lichte Tour en de Grand Prix in zit. Het Future kader bestaat uit een A- en een B-kader en heeft als doel de kaderleden succesvol te laten doorstromen naar Grand Prix niveau. Het is een unieke kans voor talentvolle en ambitieuze twintigers die verder willen komen in de dressuursport.

De Focus-zoon Krawall is nog niet zo lang in het bezit van Schreven. De 17-jarige ruin is opgeleid en met succes uitgebracht door Bart Bax. Na uitstekende prestaties tot en met de Lichte Tour, werd de overstap gemaakt naar de Zware Tour. Ook hier werd niet onverdienstelijk gepresteerd, wat resulteerde in opname in het B kader Senioren en deelname aan diverse wereldbeker wedstrijden.
Schreven verschijnt inmiddels keer op keer succesvol aan de start met "wallie"; tijdens de tweede Midden Tour-wedstrijd van deze combinatie in Deurne werd de concurrentie ruim verslagen. Hierdoor mocht Jenny met Krawall in de Zware Tour starten. Jenny heeft inmiddels al enkele hoogtepunten met Krawall behaald in de Grand Prix. Zo werd in Velsen-Zuid voor het eerst een overwinning gepakt in de Grand Prix door deze combinatie. In het daaropvolgende Nederlands Kampioenschap in De Steeg werd Jenny verrassend 9e in de Zware Tour, met percentages boven de 66% in alle proeven. Ook internationaal is inmiddels succes geboekt. Tijdens de eerste internationale wedstrijd van deze combinatie in Pompadour werd direct de overwinning gepakt in de Grand Prix en de tweede plaats in de Grand Prix Special.

Uitslag van de Rabo Future Test:
1: Jenny Schreven, Krawall (68,17%)
2: Thamar Zweistra, Otello (66,14%)
3: Thamar Zweistra, Hexagon’s Truppa (65,16%)
4: Kirsten Teeuwen, Orpheus (62,22%)

Karin_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:19

heel leuk voor haar dat ze heeft gewonnen.

Wat ik niet begrijp is dat het rijden met cap overal wordt gepromoot (vind ik heel goed!)
en ze dan op een demonstratie weer het SLECHTE voorbeeld geven. Erg jammer.

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:25

Karin_V schreef:

Wat ik niet begrijp is dat het rijden met cap overal wordt gepromoot (vind ik heel goed!)

Zou dat veel verschil maken? Ben jij na deze demo overgehaald dat je zonder cap kunt rijden? En zij heeft haar paard zo te zien uitstekend onder controle, dus is een cap dan nodig? En is het niet gewoon ieders eigen verantwoordelijkheid?

Wel leuk dat ze gewonnen hebben. Al helemaal als je met twee paarden wint :+

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:27

Eeuwigzonde schreef:
Karin_V schreef:

Zou dat veel verschil maken? Ben jij na deze demo overgehaald dat je zonder cap kunt rijden? En zij heeft haar paard zo te zien uitstekend onder controle, dus is een cap dan nodig? En is het niet gewoon ieders eigen verantwoordelijkheid?

Wel leuk dat ze gewonnen hebben. Al helemaal als je met twee paarden wint :+

Op manege's, wedstrijden enz is het dragen van een cap verplicht en ergens vindt ik ook dat ze dat daar ook moeten doen.
Maar goed dat is dr eigen risico..
Leuk voor haar dat ze heeft gewonnen.

Jitske

Re: Jenny Schreven wint Future Test

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:05

precies zoals karin zegt: het wordt op het HE enorm gepromoot om met cap te rijden. zelfs in de longeercirkels worden demo's met cap gegeven, terwijl ze er dan gewoon naast staan.
wat iemand thuis doet zal mij een worst wezen, maar voor zo'n enorm publiek vind ik idd dat het goede voorbeeld gegeven moet worden.

wij zijn oud genoeg om te bedenken of we wel of geen cap opzetten, maar er liep ook genoeg jong grut rond, die nog wél erg beïnvloedbaar is.

en je kan je paard nog zo goed onder controle hebben, een paard kan altijd wegspringen. ze gaf zelf al aan dat het paard meer gespannen was door alle drukte.

wel leuk dat er zo meer jong talent bij komt iig :D

Snadder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:11

Ik weet toevallig dat de foto thuis is gemaakt en niet tijdens een publiekelijke demo. Maar ook ik ben groot voorstander van altijd rijden met cap.

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:43

Jippie mijn vriendin dr lesgeefster!

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:20

Pfff wat een gemauw weer over een cap zeg. :(
Alle dressuurruiters rijden met een hoedje en dan wordt er hier gelijk weer gezeurd over een foto zonder cap. bah.
Laten we het hebben over waar dit topic over gaat..
Dat jenny de future test heeft gewonnen.
Gefeliciteerd jenny. Goed gedaan.

obama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:00

super jenny het is je gegund!! Succes verder !!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:34

jenny, echt supper!!D
krijg les van haar!! wanneer was dit eigenlijk, want heb haar zondag nog gesproke

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 22:42

Als je de tekst goed leest, staat al in regel 1 wanneer het was ;)

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:21

Wat leuk dat het zo goed gaat met Krawall!
Ik heb een aantal jaren geleden (toen hij nog van Bart was) de wissels op hem mogen oefenen.
Fijn paard!!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:59

Sjoert schreef:
Als je de tekst goed leest, staat al in regel 1 wanneer het was ;)

oeps :9 :o haha ben nooit zo goed in geduldig leze :9