Baby overleden nadat paard er op ging staan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Baby overleden nadat paard er op ging staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 08:34

www.horsetalk.cz / Nieuwsredactie

Een negen maanden oude baby uit Minnesota is overleden nadat een paard op de jongen ging staan.

Het ongeluk gebeurde op een boerderij vlakbij Todd Country.
De baby zat in een autozitje in de tuin vlakbij de stalingang, terwijl zijn ouders bezig waren met klusjes rondom de stallen.

Een paard stond aan een pin te grazen, maar het touw bleek zo lang dat het paard met zijn achterbenen op het kind kon gaan staan.

Pogingen om de baby te reanimeren bleven onsuccesvol.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:38

Bizar zeg.Wel apart,was wel een lomp peerd dan als hij op een kind in een stoeltje ging staan.
Verschrikkelijk voor het kindje,en natuurlijk de ouders!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:40

OMG :+ hoezo ik wist al langer dat je kinderen NOOIT 'alleen' mag laten als er ook maar een paard in de buurt kan komen?
Die ouders moeten zich pas slecht voelen ...
Idd wel lomp van 't paard. Dat pogingen tot reanimeren niet gingen lukken had ik ook kunnen raden ... een baby met een paard op zich heeft wel meer dan een hartstilstand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:01

Traber: Lomp paard??? Lompe ouders!! |o
Kom op zeg, dat ze de lengte van het touw verkeerd hebben ingeschat dat kan nog.
Maar dit noem ik pas bewust risico's nemen. :(

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:03

zoeiwzo dan stond het op de grond neem het dan ook een mee naarinnen en zet het naast je als je bezig bent offfff neem een oppas

en je zult zien paard krijgt de schuld

sunshine244

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:04

Tis zielig voor de ouders,maar hoe dom kun je als ouder zijn!! :(

CM_

Re: Baby overleden nadat paard er op ging staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:06

Idd toch wel de schuld van de ouders..

Paard aan een pin... in de buurt van een kind???

Dat kind op bed word gelegd en klusjes worden rond huis gedaan ala, maar je zet je kind toch niet in de buurt van paarden???

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:32

wat een drama..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:42

wat een hardheid hier. Arme ouders, maken domme fout maar toch niet expres? Misschien komen de mensen hier er ooit achter, hopelijk niet hoor, dat iedereen en dan ook iedereen domme fouten kan maken. Het moet verschrikkelijk zijn om je kind te verliezen wetend dat het voorkomen had kunnen worden. Oordeel toch niet gelijk zo hard, we waren er allemaal niet bij en misschien zijn de feiten anders dan ze hier genoemd worden.

piey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:48

Sommige ongelukken gebeuren, hoe bizar ze ook zijn. Achteraf heeft iedereen wel z'n zegje klaar, het is gewoon tragisch, niet meer en niet minder...

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:50

Ai.. Wat erg zeg, jeetje..
Daar hebben de ouders ook góéd van geleerd :=

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:51

Als dat paard hier maar geen trauma aan overhoud

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:56

Onbegrijpelijk eigenlijk, onze kleine pup sleept altijd iets te eten mee richting paarden en gaat vlak naast hen liggen sabbelen en eten en de honden liggen gewoon languit te slapen, met de ogen dicht waar de paarden lopen. Nooit hoor ik gekrijs dat er een paard op een hond staat.
Een verschrikkelijk en tragisch incident, denk ik dan bij het lezen van dit bericht.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:56

Arme ouders. Een ongeluk zit in een heel klein hoekje. Heb het zelf meegemaakt. Mijn dochter van toen 4maanden lag in de stal in haar kinderwagen te slapen. Ik wilde de paarden naar binnen halen, tot ik aan de laatste 3 toe was en 1 van de paarden het hek had open geduwd (had hem goed afgesloten maar is als kamikaze erdoorheen gerend omdat zijn vriendje de stal in ging). Paard rende de stal in gelijk richting kinderwagen. Gelukkig kwamen de buren helpen en die hebben de paarden gevangen. Ik ben gelijk naar de kinderwagen gerend en daar gebleven tot de paarden weer in de stal stonden. Maar had heel anders af kunnen lopen. Terwijl ik toch dacht mijn kind op een veilige plek gezet te hebben.

Iedereen maakt onbewust domme fouten.. Maar om ze er zo op af te straffen. Die mensen lijden nu al genoeg. het moet verschrikkelijk voor ze zijn. Bij deze heel veel sterkte aan de mensen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:01

Tja die ouders kunnen er wat van, zoals kindje van 2 jaar laten voetballen en of in 3 wieler rondfiesten in de stallen waar ik stond te poetsen en die knalde tegen de achterbenen aan van mijn draver, dat is stom en die ouders waren gewoon blablablabla een stukje verderop, en letten er helemaal niet op.

ik heb dat kind weggehaald en gezegd dat zij erop moeten passen en niet ik.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:03

Jee, die ouders kunnen dit zichzelf natuurlijk nooit vergeven!
Maar het was ook echt niet slim van ze zeg! Arm kind.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:05

:oo Bij de titel alleen kreeg ik het al koud....
Of de ouders er iets aan kunnen doen, ik weet het niet. Manneke zat in een stoeltje dus ze hadden echt wel aan de veiligheid gedacht. Alleen onvoorziene dingen kunnen gebeuren. Ze zijn hoe dan ook al genoeg gestraft...

Opmerking van Stoffel vind ik echt ongepast overigens :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:51

bedouin schreef:
Onbegrijpelijk eigenlijk, onze kleine pup sleept altijd iets te eten mee richting paarden en gaat vlak naast hen liggen sabbelen en eten en de honden liggen gewoon languit te slapen, met de ogen dicht waar de paarden lopen. Nooit hoor ik gekrijs dat er een paard op een hond staat.
Een verschrikkelijk en tragisch incident, denk ik dan bij het lezen van dit bericht.

Tja, ik denk niet dat een paard ooit expres op een ander levend wezen zal gaan staan, maar zo te lezen is het bij de achterbenen gebeurd en heeft het paard misschien gewoon een stap achteruit gedaan. Ontzettend triest in ieder geval. Ik vind de reacties hier ook nogal hard, ik denk niet dat die ouders zich dit ooit zullen vergeven. Het mag dan misschien niet handig van ze zijn geweest, maar dit is wel een erg nare, harde les voor ze. Wat een triest verhaal.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:56

KoudbloedKim schreef:
Traber: Lomp paard??? Lompe ouders!! |o
Kom op zeg, dat ze de lengte van het touw verkeerd hebben ingeschat dat kan nog.
Maar dit noem ik pas bewust risico's nemen. :(

Waarom is het bewust?
Ze hebben wss de lengte gewoon verkeerd ingeschat en gedacht als we hem hier neerzetten kan ie het paard nog mooi zien.
Ik kan het me wel voorstellen hoor, kindje is 9 maanden dus die is erg visueel, kijkt graag naar van alles.
En als het lekker weer is en je doet wat klusjes dan zet je de baby toch lekker in het zonnetje zodat ie rond kan kijken?
Tuurlijk blijf je wel in de buurt maar dat hebben deze ouders ook wel gedaan aangezien ze zelfs weten met welk been het paard erop heeft gestaan.

En ik vind het ook een lomp paard hoor, een paard is zich drommels goed bewust waar ie zijn poten neerzet en een kinderzitje is nou niet iets wat je over het hoofd ziet, een paard al helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:59

Ik vind het een bewust risico, omdat paard + baby op de grond gewoon geen goede combinatie is.
Dat snapt ieder logisch mens toch.
Natuurlijk hebben ze een grote fout gemaakt en natuurlijk is het ook vreselijk voor de ouders om met zoiets de rest van je leven mee door te moeten lopen.
Maar je zet je beeb toch ook niet langs de kant van de snelweg omdat hij de langsrijdende auto's zo leuk vindt??

Lang niet alle paarden zetten bewust hun pootjes neer en misschien liep het paard wel achteruit of opzij.
Ga jij maar eens in een longeerbak liggen met een paar paarden erin en ik durf te wedden dat ze echt niet bewust hun pootjes neer zetten. :n

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:12

jemig wat erg zeg bah.Zielig voor de ouders,dat ze voor de rest van hun leven dit mee moeten dragen.Dat is de ergste straf die er voor ouders dan is

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:16

MonicaG schreef:
Ai.. Wat erg zeg, jeetje..
Daar hebben de ouders ook góéd van geleerd :=

:r

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:07

KoudbloedKim schreef:
Ik vind het een bewust risico, omdat paard + baby op de grond gewoon geen goede combinatie is.
Dat snapt ieder logisch mens toch.
Natuurlijk hebben ze een grote fout gemaakt en natuurlijk is het ook vreselijk voor de ouders om met zoiets de rest van je leven mee door te moeten lopen.
Maar je zet je beeb toch ook niet langs de kant van de snelweg omdat hij de langsrijdende auto's zo leuk vindt??

Lang niet alle paarden zetten bewust hun pootjes neer en misschien liep het paard wel achteruit of opzij.
Ga jij maar eens in een longeerbak liggen met een paar paarden erin en ik durf te wedden dat ze echt niet bewust hun pootjes neer zetten. :n

O jawel hoor, denk je serieus dat ze niet weten waar ze staan?

En wat is er mis met een baby naar paarden of auto's laten kijken? Als je kind de trein intressant vind ga je toch ook kijken en als je gek bent op motors ga je ook langs de weg staan kijken. Als je zo redeneert kun je je kind beter binnen opsluiten want stel dat je paard uitbreekt en over je heen loopt en wat als de hond van de buren ineens aggresief wordt en je aanvliegt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:26

Dan verschillen we duidelijk van mening. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:34

Ik denk het, ik zou zelf wel een veiligheidsmarge van minstens 6-8 meter hanteren maar we weten niet hoe het bij hun gegaan is dus mss hebben ze ook wel gedacht dat er zoveel ruimte was.