Het houdt maar niet op voor Piet Raijmakers senior. Vorige week maakte de ruiter thuis z’n rentree in het zadel, maar dat feestje duurde niet lang. Een virale infectie besliste er anders over. ,,Ik dacht dat ik geen dag zonder rijden kon, maar sinds april heb ik zo goed als niet gereden”, zucht Raijmakers.
Eerder dit jaar liep Raijmakers senior een vervelende blessure op aan zijn linkerschouder. Hij moest daardoor bijna het hele buitenseizoen aan zich voorbij laten gaan. Pas vorige week ging het licht op groen en kon Piet opnieuw in het zadel. ,,Ik was vorig weekend voor drie dagen in Zweden en toen ik daar ’s ochtends wakker werd kon ik gewoon m’n bed niet meer uit”, vertelt Raijmakers. ,,Duizelig. Ik dacht eerst dat het een oorontsteking of zo was en nam het vliegtuig terug naar huis. Maar nu blijkt het om een virus op m’n evenwichtsorgaan te gaan. Het kan een week duren, maar ook een maand en als ik mag geloven wat ik op het internet gevonden heb dan zijn er mensen die er een jaar mee sukkelen”, baalt de ruiter.
,,Thuis loop ik wel wat rond en kijk ik bij het rijden of help wat met het opmaak van de planning, maar verder kan ik helemaal niks. Ik kan niet eens een paard vasthouden. Ik dacht vroeger altijd dat ik geen dag zonder rijden kon, maar sinds april heb ik eigenlijk niet meer gereden, op die paar keer van vorige week na dan. Ik hoop in alle geval dat het snel voorbij gaat en dat ik binnen de kortste keren opnieuw op concours kan.”