Eventing amazone Alice Naber-Lozeman heeft afscheid genomen van Coral Estate Tom Cruise II, het paard waarmee ze vorig jaar Nederlands kampioen werd. Bij aanvang van het seizoen had Alice haar zinnen gezet op deelname aan het EK eventing dat eind september verreden wordt, maar Tom Cruise II blijkt niet fit genoeg.
“Ik vind het heel erg maar het is niet anders”, vertelt Alice. “Er zijn te veel kleine dingetjes waardoor ik niet het maximale van Tom kan vragen. Ik wil alleen rijden als ik er echt een goed gevoel bij heb en dat is helaas niet zo. Nu kan Tom nog jaren met zijn eigenaresse over de Engelse heuvels galopperen en parcourtjes springen. Als we naar het EK waren gegaan, was de kans op blessures gewoon te groot.” Coral Estate Tom Cruise is eerder deze week weer teruggegaan naar zijn Engelse eigenaresse. Alice richt zich nu voor de rest van het seizoen op deelname in onder meer Varsseveld en de opleiding van jonge talenten.
Erg jammer maar als op deze manier het paard nog heel wat jaren goed mee kan dan vrede ermee..
kally
Geplaatst: 09-09-09 12:36
Jammer voor Alice, maar eerlijk naar het paard toe............ Hopelijk heeft ze een waardige opvolger in opleiding...........
Fifill
Geplaatst: 09-09-09 13:25
Een moeilijke beslissing waarschijnlijk, maar wel eerlijk tegenover het paard. Echt sneu voor Alice, maar ze heeft vast wel weer een paar leuke paarden op stal staan! Ze verdient het om weer op topniveau mee te rijden! Groetjes van een voormalig Flevopolderbewoner, Natascha