Ponyvierspanrijder Marcel de Vries beleeft goed seizoen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ponyvierspanrijder Marcel de Vries beleeft goed seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 11:25

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl

Afbeelding
Marcel de Vries tijdens de menwedstrijd in Breda.
foto door bokker ardo_iggy

Ponyvierspanrijder Marcel de Vries zegevierde afgelopen weekend tijdens de internationale menwedstrijd in Breda. Met zijn vierspan Welsh A-hengsten stond hij zevende na de dressuur en klom hij op naar de eerste plaats na overwinningen in de marathon én de vaardigheid. Tweede werd Aart van de Kamp jr., gevolgd door de Belgische Tinne Bax.
De Belgen waren in Breda superieur in het eerste onderdeel. Tinne Bax won, gevolgd door haar landgenoten Mia Allo en Jan Nijs. Beste Nederlander was Yvonne Houten-Hovens, die vrijdag op een vierde plaats eindigde.

De Vries eindigde op zaterdag bovenaan in de marathon. ,,Het liep goed, als was het een moeilijke wedstrijd met technische en lange lijnen”, zegt De Vries. Aart van de Kamp jr. werd tweede, gevolgd door de Belg Glenn Geerts en diens landgenoot Jan Nijs, die hiermee de leiding nam in het klassement.

Met drie strafpunten in de vaardigheid liet Marcel de Vries ook op zondag het beste resultaat van de ponyvierspannen noteren. ,,Het was een heel moeilijk vaardigheidsparcours. Er was geen rechte lijn in het parcours voor een tandje terug. De hengsten werden steeds feller en daardoor ook steeds sterker.”

,,Tot de voorlaatste poort liep het heel goed, maar daar rolde een bal van de kegel. Alleen Jan Nijs moest nog en aangezien hij al aan de leiding ging, dacht ik dat mijn kans op de overwinning wel bekeken was.”

De Belg liet maar liefst vier ballen rollen en maakte daarbij nog de nodige tijdfouten. Marcel de Vries won, gevolgd door Aart van de kamp jr., Tinne Bax en Glenn Geerts. Jan Nijs kelderde naar de vijfde plek.

Marcel de Vries is aan zijn derde seizoen in de klasse 4 bezig. ,,Mijn doel was dit jaar in een kader terecht te komen. Ik was dus enorm blij dat ik eerder dit jaar in het B-kader werd geplaatst. Toen ik na Beekbergen hoorde dat ik ook nog mee mocht naar het WK in Greven, kon mijn jaar al helemaal niet meer stuk.” Voor de menner staan de Nederlandse kampioenschappen in Deurne (26-27 september) nog op het programma. De Vries: ,,Mijn doel is om daar, net als vorig jaar toen ik derde werd, op het podium te komen.”

Symphonic

Re: Ponyvierspanrijder Marcel de Vries beleeft goed seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:41

Prachtig resultaat. Jammer dat er niet een paar mooie foto's van te vinden zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 11:42

Ik denk dat je daarvoor de paardenkrant moet hebben :D

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:03

Mijn broertje is groom bij Marcel, ik ga ff op mijn laptop zoeken of we nog foto's van Breda hebben. Van Beekbergen, waar ze 3e werden, heb ik er in ieder geval wel.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:20

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:21

Hartstikke goed!
Marcel woont hier om de hoek en onze laatste aanwinst komt van Tinne :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:22

@Jaggie: mooie foto!

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:57

Bedankt Jaggie!
Mooi vierspan is het +:)+

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:28

@avaluna, die zwarte van jullie is ook wel onwijs stoer! Marcel heeft onlangs ook nog twee pony's bij Tinne Bax gekocht.

Trouwens voor de geïnteresseerden (heeft mijn broertje ook nog wat eer van zijn werk) dit is hun website: www.teamdevries.nl

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:20

Mooie site, heb hem met genoegen bekeken :)