Einde mogelijk nabij voor de Ravenruiters uit Eelde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Einde mogelijk nabij voor de Ravenruiters uit Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 08:44

http://www.stegen.net

Het voortbestaan van de Ravenruiters is sinds dinsdagavond zeer onzeker. De gemeenteraad van Tynaarlo besloot geen geld te steken in een nieuwe manege.

De vereniging is al langer bezig om een nieuwe accommodatie te krijgen en had daarvoor een voorstel bij de gemeente neergelegd. Nadat dit plan werd afgewezen kwam er een nieuw voorstel, waarbij de gemeente de benodigde grond bij het sportpark De Marsch in erfpacht zou moeten geven voor één euro per jaar. Ook werd de gemeente gevraagd om een derde van de bouwkosten op zich te willen nemen. Maar een meerderheid van de gemeenteraad wees deze twee verzoeken af.

Secretaris Karin Ritzema is zwaar teleurgesteld. Ze vreest dat het voortbestaan van de bloeiende vereniging in het geding is. De overkoepelende organisatie Stichting Hippisch Centrum Eelde is woedend over de gang van zaken. Volgens de stichting zijn er wel degelijk beloften gedaan. De stichting overweegt nu om naar de rechter te stappen.

Imre

Re: Einde mogelijk nabij voor de Ravenruiters uit Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:46

Jammer dat het toch niet doorgaat. Er zijn voldoende klanten om weer een manege in Eelde op te zetten.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:50

Jammer, Emmelie is haar ponytijd begonnen bij de ravenruiters! ;)

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:17

Helaas maar wel te verwachten, het was net "goede tijden ,slechte tijden" men maakt elkaar daar het leven zuur en tja dan wil de gemeente er niets meer mee te maken hebben. Logisch!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:33

1 euro per jaar als huurgeld is wel heel weinig.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:45

petraaken schreef:
1 euro per jaar als huurgeld is wel heel weinig.

Hoeft niet, dan moeten we eerst weten wat de andere verenigingen voor het land betalen, dan pas kan je stellen of het goedkoop is of niet.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:41

De gemeente Tynaarlo is lekker bezig. Dit loopt al zo lang. Eerst hoop geven, dan weer afkappen etc etc.

Ook ik heb vroeger daar een super leuke tijd gehad. Er zijn zoveel ruiters in en om Eelde, dat het bijna bespottelijk is dat er geen manege in Eelde te vinden is (geen accomodatie, geen Ravenruiters).

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:54

macke schreef:
Helaas maar wel te verwachten, het was net "goede tijden ,slechte tijden" men maakt elkaar daar het leven zuur en tja dan wil de gemeente er niets meer mee te maken hebben. Logisch!!

Ben ik mee eens heb er ook gereden.
Als er andere de leiding hadden gehad was het wellicht anders gelopen nu is het uitgelopen op 1 dikke ellende, afgunst en ruzie misschien beter dat het nu zover is gekomen nu slpits de groep zich waarschijnlijk en is het probleem opgelost, jammer voor pony rijdend Eelde want die krijgen nu niet de kans.....

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:03

Scandicnr1 schreef:
Als er andere de leiding hadden gehad was het wellicht anders gelopen nu is het uitgelopen op 1 dikke ellende, afgunst en ruzie misschien beter dat het nu zover is gekomen nu slpits de groep zich waarschijnlijk en is het probleem opgelost, jammer voor pony rijdend Eelde want die krijgen nu niet de kans.....

Misschien hebben ze dit binnen de stichting/manege ook wel bedacht en is er inmiddels een ander team... Er waren inderdaad grote problemen, maar het zou zonde zijn als dat de reden is om dan helemaal maar geen manege toe te laten in dat gebied.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:22

Misschien is dat juist de reden om geen manege meer neer te zetten wat echt idd heeel erg jammer is! begrijp me niet verkeerd, maar een selecte groep heeft steeds de overmacht gehad op die vereniging, het kan en mag toch niet zo wezen dat als er een andere bestemming zou komen deze personen nog steeds beslissen of jij welkom bent of niet want als je dat niet bent heb je gewoon wel een probleem, dan kun je dus (lid of niet) geen gebruik maken van deze locatie!
Daarnaast was er geen verenigings gevoel zoals je bij andere verenigingen ziet, ook niet onbelangrijk toch?

Helaas zit manege de Bongerd, Dolfing en de Eswal ook erg dichtbij dus ik denk dat er idd geen nieuwe locatie komt voor deze vereniging, kinderen uit Eelde gaan immers daar rijden, dolfing en de Bongerd zijn daarnaast ook erg gericht op de hele kleintjes voor ouders erg belangrijk denk ik...

Maar natuurlijk erg jammer voor de vereniging dat het zo moet aflopen, ik hoop dat iedereen een leuke andere vereniging gaat vinden...

(imre volgens mij zie ik jou wel eens rijden op je ijslanders, je woon redelijk dicht bij mij :D )

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:27

Ik heb van 1990-1995 in Eelde gereden, in die tijd bestonden de Bongerd, De Eswal en de manege van Jan Dolfing ook al en toch waren er meer dan genoeg leden van Ruitersportcentrum Eelde. Ook nu nog zijn er erg veel mensen in Eelde die rijden of willen rijden en in mijn ogen is er zeker ruimte voor nog een manege in de regio.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:39

Dan moeten ze er een manege van maken met een beheerder die niet in die groep valt, en dan de vereniging de mogelijkheid geven daar 2x per week gebruik van te laten maken of buiten lestijden en natuurlijk een heel nieuw blanco bestuur...

Jammer dat het al zoveel gedoe ellende en ruzie is geweest daar, denk dat dat heel erg mee speelt, uiteindelijk zijn de kids in eelde dus de dupe ;( en uiteindelijk is het toch ook veel leuker als je samen deze mooie sport kunt uit oefenen? zonder ruzie en gezeur?

Voor de kids in eelde hoop ik dat er een manege komt +:)+

piey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 01:01

Niks aan te doen helaas. Gemeentes beloven vanalles, maar ze nakomen ho maar... 8)7 Onze vereniging kwam ook zonder thuisbasis te zitten en aan de stalhouder was door de gemeente een andere locatie beloofd, maar die belofte kwamen ze niet na, want er was geen locatie beschikbaar. Uiteindelijk konden we op een andere stal terecht, waar al een vereniging was en daar organiseren we zelfs evenementen of wedstrijden mee samen... :)*