Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Huertecilla schreef:Cayenne schreef:Een belangrijke juridische stap om alles in kannen en kruiken te krijgen is de invoering van een anti-doping code voor het paard, gebaseerd op het rechtssysteem van de NADA (nationale anti-doping agentschap).
Gewéldig!
´Nada´ = níets![]()
Hulde.
hc
Alane schreef:het is gemakkelijk te schoppen en kritiek te leveren, maar komen met onderbouwde argumenten is er niet bij...
Alane schreef:Het zijn anders altijd de goeden die onder de kwaden moeten lijden, vaak veroorzaakt door onwetende die maar roepen en schreeuwen.. en dat in een maatschappij die meent dat wanneer er rook is ook altijd een groot vuur moet zijn...vuur wat alles vernietigd.
het is gemakkelijk te schoppen en kritiek te leveren, maar komen met onderbouwde argumenten is er niet bij...
Alane schreef:volgens mij zie ik een andere opening post dan jij Jannepauli...
het gaat toch om het antidopingbeleid, en hoe ze het in de toekomst willen aanpakken, oa de strafmaat aanpakken, logboek bijhouden...
Daarnaast is het niet zo zwartwit... een paard kan hersteld zijn en toch een restant middel hebben, zonder meerwaarde voor de sportprestatie, maar wel op de lijst staat...
@HC, telemetrie heeft geen meerwaarde voor het antidopingbeleid.
Bandida schreef:Alane schreef:Daarnaast is het niet zo zwartwit...
Toch wel, dat is juist de sterkte, dat het zwart of wit is, zo lang het eventueel mogelijk misschien grijs zou zijn hoor je gewoon met je paard niet in de ring.

Jannepauli schreef:Alane schreef:volgens mij zie ik een andere opening post dan jij Jannepauli...
het gaat toch om het antidopingbeleid, en hoe ze het in de toekomst willen aanpakken, oa de strafmaat aanpakken, logboek bijhouden...
Daarnaast is het niet zo zwartwit... een paard kan hersteld zijn en toch een restant middel hebben, zonder meerwaarde voor de sportprestatie, maar wel op de lijst staat...
Alane, ik denk dat we allebei dezelfde post lezen, en dat we het allebei over anti-doping beleid hebben. Toch? Ik denk dat het goed is als er een heldere regelgeving komt ( en dan niet alleen in Duitsland maar overal) die de al dan niet professionele wedstrijdruiter en de begeleidende paardenartsen bekend moet zijn. Ik ben met je eens ( ik denk dat je daarop doelt) dat er voor een aantal middelen die gebruikt worden om de gezondheid van een paard te herstellen of te waarborgen ook duidelijke afspraken gemaakt moeten kunnen worden of, in voorkomende gevallen, ontheffingen mogelijk moeten zijn. Het bekende voorbeeld is natuurlijk dat mokzalfje - als dat residuen in het bloed oplevert dan is het natuurlijk onzin om de ruiter daarvoor te bestraffen. Ik zou me kunnen voorstellen dat je bepaald medicijngebruik met relatief onschuldige en niet-prestatieverhogende middelen, meldt op bv het moment van inschrijving voor een bepaalde wedstrijd. Maar de zwaardere middelen die ingezet worden om gericht prestatieverhogend te werken ( en dan doel ik niet op een vitaminepilletje, je snapt wel wat ik bedoel) die moeten de paardenwereld uit.
dacht dat je tegen de voorstellen bent die nu gelanceerd zijn...Jannepauli schreef:Afgezien van het feit dat een Isabelle Werth een middel heeft laten toepassen wat zelfs verboden is, kun je je afvragen of een paard dat dergelijke middelen nodig heeft om te functioneren überhaupt op dat niveau in de wedstrijdsport moet lopen. Ik zou dan liever de keus maken om dit paard de rust te gunnen en z'n leventje op een andere, minder stressvolle manier te leven.
Ik bedoel hiermee niet de discussie over I.W. weer opnieuw te starten, maar ik neem het als voorbeeld voor de middelen die soms aangewend worden om dat paard toch maar die proef te laten lopen.