Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Arabier17 schreef:die paarden WILLEN rennen. net zoals jou springpaard WILT springen:)
HindaFree schreef:@ kyrkelover dus als je 1000 paarden op die renbaan laat rennen een 1000 paarden een dresuurproef laat lopenen en 1000 een pacourtje laat springen zijn er bij allemaal ongeveer de zelfde aantal ongevallen?En dat dan tijdens de sport.

HindaFree schreef:@ kyrkelover dus als je 1000 paarden op die renbaan laat rennen een 1000 paarden een dresuurproef laat lopenen en 1000 een pacourtje laat springen zijn er bij allemaal ongeveer de zelfde aantal ongevallen?En dat dan tijdens de sport.
30 procent lijkt me ook trouwens wel héél onaanneembaar..
want ik heb gehoord dat ze al heel snel rijp zijn... maar toch lijkt het mij dat in 2 jaar die botten en pezen vast nog niet zo sterk zouden zijn dan de 5 jarigen..
Yabloko schreef:En wanneer wordt er onderzoek gedaan naar kissing spines onder spring/dressuurpaarden? Dit is een tendentieus artikel én het gaat nog eens over Amerikaanse banen.
Trouwens, voor het gemak wordt ook maar even vergeten dat rensport en de evolutie van paardgeneeskunde hand in hand gaan.
Citaat:Verder vindt ik het een beetje dat je hier geen echte conclusie uit kan trekken.
Want 1200 doden van de hoeveel paarden en hoeveel starts.