Dat Twente een heel sterke hippische regio is,werd onderstreept tijdens de Hippiade Paarden 2009, die op de terreinen van het KNHS-centrum in Ermelo werd gehouden. In totaal zijn er 15 KNHS-kampioenschappen verreden, waarvan het ZZ-springen en de klasse Z2-dressuur de koninginnerubrieken vormen. Sjaak Sleiderink won met BMC Laksha de Breve het ZZ-springen en Sanne van Voorst zegevierde met Ushi in de Z2-dressuur. Binnen de KNHS is de ruitersportvereniging van groot belang en Rijvereniging Varsseveld zegevierde in het Verenigingskampioenschap met één punt voorsprong op landelijke rijvereniging Heideruiters uit Ommen.
Eindstand springen Z: 1) Dennis van den Brink (Nijkerkerveen) - Royal-Queen 2) Jan-Willem Kraay (Nijkerk) - Valentino 3) Gerbrand van Beesten (Witharen) - Winchester D
Gefeliciteerd aan alle prijswinnaars. Vooral in de lagere klassen dressuur viel het niet mee. Dus als je dan goed gereden hebt, mag je blij zijn. Het terrein was wat mij betreft een kampioenschap onwaardig. Eeuwig zonde. Maar volgens mij is daar al vaker iets over gezegd. Tja.
Regallie
Geplaatst: 07-09-09 10:26
Iedereen gefeliciteerd. Goed gedaan. Het terrein was idd slecht door het weer, hier is helaas niets aan te doen. Zelfs de KNHS heeft het weer niet in de hand. Ze hebben toch geprobeert er het beste van te maken.
Zijn er ook foto's gemaakt die geplaatst mogen / kunnen worden?
Fitzroy
Geplaatst: 07-09-09 20:16
Grappig om te zien dat er geen enkele individuele dressuurkampioen uit NB komt, terwijl altijd geroepen wordt dat het niveau daar zo hoog zou liggen Sterker nog: ik tel maar 1 persoon uit NB van 15 prijswinnaars.