Een 21-jarige automobilist uit Kootwijkerbroek is zaterdagmiddag op de Leuvenumseweg lichtgewond door een aanrijding die hij zelf heeft veroorzaakt.
Het ongeval vond plaats rond kwart over drie.
De bestuurder uit Kootwijker broek is door nog onbekende oorzaak op de linkerweghelft terecht gekomen, waar op dat moment een 45-jarige automobilist uit Coevorden met paardentrailer reed. Die probeerde wel uit te wijken, maar hij kon een aanrijding niet voorkomen. De auto en de paardentrailer raakten beschadigd door de botsing. De paarden kwamen met de schrik vrij en zijn in de buurt ondergebracht.
De 21-jarige automobilist is met een snee in het gezicht naar het ziekenhuis in Harderwijk gebracht.
De reden waarom hij op de verkeerde weghelft kwam? Zou ik ook nog steeds willen weten. Het gaat namelijk om onze paarden en trailer. Hij heeft ws niet goed op zitten letten, hij kon ons niet goed uitleggen hoe het was gebeurd. Mijn vriend kon nog op tijd iets uitwijken waardoor het gelukkig geen frontale botsing is geworden. Anders had het allemaal wel eens heel anders af kunnen lopen. De paarden zijn daarna super opgevangen door de stichting Grip op je Leven, die er vlak bij zat. We hadden die dag met ons Mviertal op de Hippiade gereden.
jeetje, wat een schrik zeg. Ik hoop dat jullie er niets aan overhouden en dat de verzekering de schade gauw regelt. Vervelend ongeluk hoor! sterkte ermee!
schimanski
Geplaatst: 12-09-09 20:41
De paarden hebben er geen moment onder geleden, wonder boven wonder.. Tijdens de gehele afhandeling(je kent het wel, zwaailichten sirenes...) bleven ze rustig van hun hooi knabbelen. S avonds hebben we ze met vervangend vervoer opgehaald, en ze stapten er zo weer in, de toppers..