Geen redding voor paard in sloot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Geen redding voor paard in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 15:24

www.waldnet.nl

Voor een paard, dat vrijdagochtend vroeg in de sloot bij Waaxens terecht kwam, is de redding te laat gekomen. Het paard van de familie Zuidema uit Holwerd zat vast in de sloot en na de ontdekking rond 7.00 uur heeft ze eerst geprobeerd om met andere mensen het dier eruit te halen. Dat wilde niet lukken. De brandweer werd daarop gebeld maar deze wilde niet komen. Na drie uur was het eigen handig alsnog gelukt om het paard uit de sloot te krijgen maar ze had er te lang ingelegen. Het paard is na de redding uit de sloot door een veearts afgespoten.

Navraag bij de brandweer leert dat de melding via de meldkamer kennelijk niet goed is doorgekomen. "Het redden van mens en dier is juist één van onze kerntaken, waarvoor we altijd beschikbaar zijn" aldus brandweercommandant Henk van der Veen. Van der Veen is vrijdag niet op de hoogte gebracht van de melding en Van der Veen vermoedt dat de melding niet doorgekomen is via de meldkamer. Waar dat precies aan gelegen heeft, blijft vooralsnog onduidelijk.

De familie Zuidema is nog altijd erg ontsteld over de gebeurtenis. "De kans is heel erg groot dat het paard het heeft opgegeven omdat ze veel te koud was omdat ze niet kon staan en zo op temperatuur komen."

-----------

Arm beestje.. Slecht dat zo'n melding niet goed door is gekomen.. :\
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-09-09 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast naar regels van ON

E_Nalanta

Re: Geen redding voor paard in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:26

Wat erg! :( Vreselijk dat dit niet door is gekomen, ten koste van 't dier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:26

Vind het maar een heel vaag verhaal...
Zonde van het paard...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:27

verschrikkelijk dat zoiets zo moet aflopen.

tip voor iedereen die ooit in zo'n situatie komt, bel je loonwerker of de dichtsbijzijnde boer. Deze kunnen met voorlader of verrijker je vast helpen.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:29

Fouten zijn mensenlijk, wel erg voor dit dier en zijn baasjes maar kan me niet voorstellen dat de brandweer dit bewust gedaan heeft.

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:46

Het leuke is, bij de meldkamer wordt altijd alles opgenomen.
Dus als ze idd een melding hebben gedaan om de brandweer te laten komen en die wilde volgens de meldkamer niet komen, staat dit op band vastgelegt.
als ik fam. Zuidema was zou ik dit uit laten zoeken.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:27

armlou schreef:
Het leuke is, bij de meldkamer wordt altijd alles opgenomen.
Dus als ze idd een melding hebben gedaan om de brandweer te laten komen en die wilde volgens de meldkamer niet komen, staat dit op band vastgelegt.
als ik fam. Zuidema was zou ik dit uit laten zoeken.

ja,klopt,zou ik ook gedaan hebben