Een 17-jarig meisje uit Werkendam heeft een ongeval gehad met een paard. Ze reed op donderdagmiddag 27 augustus op haar Belgisch werkpaard. Op een gegeven moment ging het verkeerd. Het paard en de berijdster vielen waarbij het slachtoffer het dier op zich kreeg.
Na de melding gingen direct twee ambulances naar het terrein aan de Parallelweg in Gorinchem. Ook de traumahelikopter vloog naar Gorinchem maar deze hulp was niet meer nodig. Een ambulance vervoerde de 17-jarige naar het ziekenhuis in Gorinchem. Zij had flinke rug- en beenklachten.
Hallo, ik ben dat meisje van het ongeluk. Alles gaat goed met mij, op heel veel rug en nekpijn na. Ook me ribben en knie doen nog erg veel pijn. Maar het gaat stukken beter. Heb uren in het ziekehuis gelegen fotos gemaakt en alles. Ik zou eerst een nachtje blijven maar mocht gelukkig naar huis toe. Met het paard gaat het ook goed, die was alleen wat stijf de volgende dag!
Ik ben allang blij dat ik er zo goed van afgekomen ben, want de verwachting was dat ik me rug of nek had gebroken, na een aantal uur was dit toch niet het geval. Ik kan nog lachen en strompelen op het moment, maar het gaat al stukken beter.
Me paard die struikelde, toen viel ze op dr knieen, voordoor ze verder viel en mij lanceerde en ik had zo iets ik moet weg daar want ze komt niet overeind.. maar toen klapte zij door boven op mijn benen en rug...
Ambulance was er gelukkig binnen 5 minuten!
Gamble82
Geplaatst: 29-08-09 08:32
Joh zal wel heel erg schrikken zijn geweest. Heel veel sterkte en hoop dat je snel weer een beetje beter voelt.
Blinnii
Geplaatst: 29-08-09 08:33
Jeetje dat is niet niks, een Belgisch trekpaard bovenop je! Gelukkig is alles goed afgelopen en is het puur bij pijn gebleven, heel veel sterkte!
Wat een nare val trouwens, echt een geluk bij een ongeluk dat jullie er niets aan overgehouden hebben!
Iris92
Geplaatst: 29-08-09 08:40
Ik mag van geluk spreken inderdaad! Ik kan het allemaal nog na vertellen, daar ben ik erg blij om. En ben ook zeer blij dat me paard er geen verwondingen of dergelijke aan over heeft gehouden. Die was ook erg geschrokken namelijk.
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Fijn te horen dat je er zonder al teveel kleerscheuren vanaf bent gekomen en je paard ook. Rust allebei maar flink uit dat is goed voor het herstel.
ik heb dat een ook een keer meegemaakt maar dan met een fjord, dat was egt eng, ben nu ook heel voorzichtig met rijden enzo. maar wel goed dat je niks hebt en je paard ook niet en veel sterkte ook met rijden, want denk toch dat je nu een beetje angst hebt