www.horses.nl / www.depaardenkrant.nl
De kans is groot dat Clinton (v. Corrado I) de Mechelse Nekkerhal straks nog eens doet daveren. Een sportieve comeback zit er voor de inmiddels zestienjarige hengst niet meer in, een eerbetoon en afscheid wel. Demeersman werd met de schimmel individueel vierde op de Olympische Spelen van Athene en nam met de hengst ook deel aan de Wereldruiterspelen en de Europese kampioenschappen.
Het afscheid voor publiek dankt Clinton aan Lars, de vijftienjarige zoon van Dirk Demeersman. Lars stuurde een mailtje naar hengstenhouderij Nijhof, omdat hij zijn vader nog één keer wilde zien schitteren met de hengst. ,,Een echt afscheid hebben Clinton en ik nooit gekregen”, zegt Demeersman. ,,Mijn zoon stuurde een mailtje naar Nijhof, waar de hengst gestald staat, met de vraag of ik nog eens met Clinton mocht starten. Nijhof reageerde dolenthousiast. Ik hoop dat het allemaal rond komt en ik kijk er ontzettend naar uit, al weet ik dat het voor mij een erg emotioneel moment zal worden.”
De hengst is naast zijn sportcarrière succesvol ingezet in de fokkerij. Onder meer Cornet Obolensky, Adonis van de Silvershoeve, Allemachtig, Vivaldo van het Costersveld en Waikiki van het Kluizebos zijn internationale springpaarden met de schimmel als vader.