Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hahhaa
Moet ook zwaar balen zijn 
Als hij wat kort gepasseerd is of wat sneller voorbij gegaan is dan "hoort" (daarmee bedoel ik niet dat hij als gek gereden heeft) kan het best zijn dat het dier gewoon geschrokken is. MARILYN_ schreef:westernappie schreef:als een aangespannen paard je kan raken bij het inhalen, rij je te langzaam en te dicht erlangs.....
Maar een paard hoort gewoon niet te trappen naar een voorbijganger. Anders moet je ook niet met je paard naar buiten gaan
Elk dier kan schrikken en zelfs het best opgevoedde dier kan dan eens een voetje lichten. Het feit dat hij heeft kunnen raken als ingespannen paard, betekent dat ie verdomt dicht er op reed. Dan had ik ook geschopt. Als er op bepaalde plekken te weinig plek is om voorbij te steken. Dan wacht je maar even met voorbij steken. sporter schreef:_Luziream schreef:Sorry Zie het levendig voor me.
wel sneu en zal ongetwijfeld pijnlijk geweest zijn. Maarre hoe hard reden ze het paard dan wel niet voorbij?
Je kunt net zo goed vragen hoe gevaarlijk was dat paard wel niet?![]()
Balen voor de scooter rijder.
pharagirlke schreef:Een paard is een dier en dat kan wel eens anders reageren dan normaal, het is niet alsof dit paard dagelijks in het nieuws komt dus hij zal ook wel niet dagelijks scooter-rijders van hun scooter trappen.Elk dier kan schrikken en zelfs het best opgevoedde dier kan dan eens een voetje lichten. Het feit dat hij heeft kunnen raken als ingespannen paard, betekent dat ie verdomt dicht er op reed. Dan had ik ook geschopt. Als er op bepaalde plekken te weinig plek is om voorbij te steken. Dan wacht je maar even met voorbij steken.
Anoeska schreef:Maakt mij helemaal niet uit waarom het paard trapt, of 'ie nou geschrokken is, of dat hij het niet gewend is, of dat de scooterrijder er te dicht langs kan. Allemaal smoesje. Je paard mag niet trappen, en als 'ie dat wel doet is het de verantwoordelijkheid van de bezitter.
_Luziream schreef:Dan mag je dat tegen het overgrote deel van de paardenbevolking gaan zeggen wand ik geloof echt niet dat alle paarden die zich op de weg begeven 100% te vertrouwen zijn! Het blijft een vluchtdier en dus onvoorspelbaar in gedrag.
mijn paard heeft nog nooit getrapt buiten, ik heb hem al 14 jaar en toch zeg ik dat het nooit te voorspellen is. het blijft een dier.
als eiegnaar/ruiter heb je zelf ook een verantwoording. Maar je kan nooit 100% van een paard zeggen dat die dus echt niets doet!
dees_daan schreef:Anoeska schreef:Maakt mij helemaal niet uit waarom het paard trapt, of 'ie nou geschrokken is, of dat hij het niet gewend is, of dat de scooterrijder er te dicht langs kan. Allemaal smoesje. Je paard mag niet trappen, en als 'ie dat wel doet is het de verantwoordelijkheid van de bezitter.
als ze je paard zo zitten te stangen dat ie helemaal in de stress schiet dan mag die van mij een trap uitdelen.. toen die jongens dat bij mij flikte konden we geen kant op.. links zat een sloot, rechts een fietspad met een hek er naast.. ze kon dus alleen naar voren of naar achter, aangezien ik dat niet wou koos ze er voor om dan maar om hoog te gaan, ik had het niet erg gevonden als ze toen een trap had uitgedeeld, ze vroegen er gewoon om..
_Luziream schreef:En toch blijf ik erbij dat zelfs de braafste paarden dit dus wel eens doen. Ook deze dieren zie je op de openbare weg.
Als ik het rijgedrag van veel medeweg gebruikers zie kan ik daar geen sympathie voor opbrengen.
Ook al zijn er dus ook ruiters en of menners die zich dus ook niet aan regels kunnen houden.( Dat keur ik ook echt af!)
maar goed in dit bericht wordt niet gepraat over de scooterrijders rijgedrag of iets dergelijks