Sandra Jeuken valt op tijdens NK eventing jonge paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Sandra Jeuken valt op tijdens NK eventing jonge paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 10:19

www.ed.nl

'Ontzettend blij', 'trots', 'verrassend' maar ook 'droevig'. Het waren enkele reacties van Sandra Jeuken nadat ze als eerste was geëindigd op het Nederlands kampioenschap eventing voor vijfjarige paarden.

Blij en trots omdat de Mortelse in Ermelo met haar eigen gefokte paard ZKH Zion verrassend boven internationaal gevestigde eventing-rijders eindigde. Droevig omdat haar vader het niet mee kon vieren, hij overleed vier jaar geleden.

"Mijn vader was een van de weinigen die in dit paard geloofden. We hebben het zelf met de fles grootgebracht, het was ontzettend zwak waardoor veel mensen dachten dat het paard het nooit zou redden. Mijn vader was altijd al eigenwijs en ook met dit paard bleef hij erin geloven. Dat hij nu niet mee kan maken dat ik uitgerekend met Zion Nederlands kampioen word, vind ik heel erg jammer", zegt Jeuken.

Het was voor het eerst dat het kampioenschap voor vijfjarige paarden werd gehouden. Jeuken (25) wist na een goed uitgevoerde dressuur en een foutloze sprong en cross dat er een goed resultaat in zat. "Daardoor verwachtte ik wel ergens bovenin te eindigen. Toen ik hoorde dat ik Nederlands kampioen was, kon ik mijn geluk niet op. Zeker omdat ik het met dit paard behaald heb. We hebben het alles zelf geleerd, dat geeft wel een extra kick."

Jeuken groeide op bij de manege van haar ouders in De Mortel. Haar vader fokte paarden, waaronder de ruin ZKH Zion. Bij de cross kreeg het paard twee achten en een zeven. "Dat is ontzettend hoog. Volgens de jury gaan we nog veel van Zion horen. Ik hoop het, ik ga er nog veel wedstrijden mee rijden. Dit paard verkoop ik nooit."

Klik hier voor een foto.

corinne1981

Re: Sandra Jeuken valt op tijdens NK eventing jonge paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:52

Wat super voor Sandra!
Ik heb jaren op de Stap gereden, super leuke tijd gehad daar.
Ik wist dat Sandra zich op deze tak van de paardensport had gericht maar dat het zo snel zou gaan!
Knap hoor!

Maartje_M

Re: Sandra Jeuken valt op tijdens NK eventing jonge paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 07:57

Inderdaad super voor Sandra! Een erg mooie prestatie voor haar en Zion!