Gestolen pony overleden na ongeluk met rotte trailerbodem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gestolen pony overleden na ongeluk met rotte trailerbodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 07:26

www.horseandhound.co.uk

De politie van het Engelse district Bedfordshire wil paardeneigenaren waarschuwen om goed op te letten, nadat een gestolen pony is overleden toen het door de bodem van een gestolen trailer zakte.

Twee pony's werden in de nacht van woensdag 12 augustus op donderdag 13 augustus, gestolen uit een weiland. De dieren werden in een gestolen trailer geladen.

De trailer werd later teruggevonden in een district verderop. Een passerende man op een motor merkte de lege trailer op en belde de politie. Nadat deze arriveerde, ontdekten zij dat er een pony in de trailer stond.

Een zwarte merrie genaamd Annie, is waarschijnlijk door de rotte vloer heen gezakt en kwam vast te zitten. Ze heeft hierbij haar been ernstig geblesseerd.
De brandweer en een dierenarts werden opgetrommeld, maar de merrie was er te ernstig aan toe en zij werd dan ook ter plekke ingeslapen.

De tweede pony, een merrie genaamd Jaylu, wist te ontsnappen en ging er vandoor toen de trailer werd achter gelaten. Zij werd later in goede gezondheid teruggevonden en is inmiddels terug bij haar eigenaresse.

Een woordvoerder van de politie laat weten op zoek te zijn naar getuigen die de trailer recentelijk nog op de weg hebben gezien.

"De dieven hebben niet alleen een misdaad gepleegd door het stelen van de twee pony's, maar ze hebben de dieren ook ernstig leed toegebracht en zijn er daarna vandoor gegaan terwijl een van de pony's ontzettend veel pijn moest lijden. De eigenaresse van Annie is ontroostbaar over de gebeurtenis."

Beauloveyou

Re: Gestolen pony overleden na ongeluk met rotte trailerbodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:30

ow, wat zielig ik zou ook ontstroostbaar zijn maar iniedergeval veel sterkte!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:30

jeetje wat verschrikkelijk! het zal je maar overkomen!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:32

Nou ja zeg. Gewoon een paard pijn laten lijden en achterlaten. Wat ben je dan voor een ongeloofelijke zak zeg. Gatver. Ik blijf me verbazen over mensen echt waar. grr kan er echt zo kwaad om worden :(
Sterkte voor de eigenaar...

Beauloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:44

ik laat hier nog een berichtje achter omdat ik het zo sneu vind
!

Lexion

Re: Gestolen pony overleden na ongeluk met rotte trailerbodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:26

Eerst de moeite nemen om haar te stelen en een ander veel verdriet aan te doen, en dan bij problemen het paard gewoon achterlaten en pijn laten lijden? Wat zijn dit voor soort mensen???